Sv: 11rnas tråd del 4
Tack! Jag är inte pysseltypen, vilket min tränare vet alltför väl (det är inte en gång han fått torka av lera från mina stövlar precis innan start på tävling liksom
), men med sådär fina vita ben så måste man ju!
Haha, så din börjar bli stöddig? Hoppas han håller sig såpass lugn att varken han eller ngn annan kommer till skada.
*kl*
Rapport från första dagen hemma i nya stallet så...
Lilltjejen skötte sig super vid utsläpp och förutom lite bock och brall och bus i hagen så skötte hon sig galant där också.
Snäll att kratsa hovarna på i gången på kvällen, lite spänd över alla hästar på sidorna och Väldigt rädd för golvbrunnar...
Mkt spänd och lite ängslig i sina stooora uppspärrade ögon när jag sadlat och ledde ut henne i mörkret mot ridhuset. Väl därinne var hon till en början jätterädd för in egen skugga, för att inte tala om fönstren ut mot vägen där hästar promenerade förbi. Eller det faktum att en annan häst mötte henne i full fart. Blev en del levader och bocksprång kan man lugnt säga...
Samma sak på lina, spänd, så spänd, sprang som om hon var bajsnödig hela tiden lilla tjejjan...
Väldigt lyhörd och lätt att "bryta" dock när hon yrar upp sig, men det är ovant för mig med en häst med så mkt nerv, är lite mer krut i henne än i min gammelgubbe helt klart.
Hon lyckades dessutom snurra till det rejält i spolspiltan och kastade sig runt och kom på fel håll med linor och allt, men när jag skällde lite på henne så jordade hon sig och stod still så jag kunde knäppa loss henne. Återigen den hemska golvbrunnen som åt upp henne. Hon gick dock in igen utan några problem och vi kunde spola vidare - så även om reaktionerna blir stooora mot vad jag är van vid så går det över fort. Tack och lov.
Är dock väääldigt glad över att inte jag ska försöka klättra upp på henne ikväll - och vi får i ärlighetens namn se om det alls är läge, vill inte skapa ngt problem om hon är lika spänd då.