11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Tack SaraMara och tengstrom! :) Nu hoppas jag bara att det håller hela vägen, man tycker ju alltid att ens egna häst är finast, hihi! Hur mycket har ni andra gjort med era 11.or? När började ni med att introducera utrustning, tömkörning, longering, sitta in osv osv? :)

Jag har haft henne i 3 veckor nu så vi är ju fortfarande väldigt nya för varann. Märks att hon börjar lita på mig nu och jag känner mig tryggare med henne och vet lite mer "vart jag har henne" :)

Jazzen: Spännande korsning! Har själv ridit in en frieser och nog finns det mycket hals framför sig ;)

Lilla Tummen fick bli riden i skogen idag 20 min var vi ute och vi hade draghjälp av en av dom fd travhästarna här på gården =) Gick superbra och hon skrittar på och ser till att stoppa hovarna rätt !
Genom snäll liten tjej det där =)
1379437_10151748200223460_1585004132_n.jpg

Närbild på hennes ett av hennes speciella ögon! :D

Tack fia-Lisa! Nej, jag köpte honom som 4månaders och fick hem honom som 6.månaders. Visst hade du också en sir oldenburg avkomma? :) Vad är det för någon?

Oooh så fin! :love: Spännande att få följa honom fram till bruksprovet! :)

Jag körde in min Balder i våras (började med tömkörning i vintras) och nu i vinter kommer jag fortsätta utbilda honom inom körning. Jag är själv bara nybörjare men har fantastisk hjälp när det ska introduceras nya grejer. Det gamla vanliga fortsätter jag nöta hemma själv. :)

oanki: Kul att det fortsätter gå så bra! :) Häftig bild! :)

ponniplutt: Hihi, bustrollet! :D

Jag skulle åxå vilja kunna tömköra/köra in min vildponny.
Men han har såå mycke energi.Fullt ös hela tiden bara framåt i full fart.
Gå sakta vad är det?? Vi tränar att gå lugnt vilket funkar sisådär.
Det gör ju inte saken lättare att han är förfärligt gosig och kelen av sig.
Finns inget ont bara bus.
Nåja i dag så har han blivit longerad vilket går jättebra.
Han skulle faktist behöva komma till någon som inte tycker att han är gullig i allt han gör..självransakan:meh:

20131015204100-213.114.139.25.JPG

vilket annorlunda öga..lite småläskigt.

tramp..han är jätte fin, ser så vuxen ut.Hur hög är han??

Senast ändrad:

Min plutt har fått sadel idag och tja han stod inte riktigt stilla först men är väldigt snäll med allt sen när man fått på sadeln x) Han gör heller inga "idiot"ryck som jag kallar det längre och jag tror det är för att han får vara ute nu, ingen överskotts energi :) Han verkar komma bättre överens nu med de andra så får hoppas att jag inte hittar fler bett över ryggen på honom imorgon :( de börjar bli en del nu...

Tack så mycket Maja_Kandi och ponniplutt! :) Nja han var 158cm på rådgivande som 1.5åring och har inte mätt sen dess men har jämfört lite med andra hästarna så gissar att han ligger på 166-168cm i dagsläget. Han är dock fortfarande rätt övervuxen i bak så jag gissar att han slutar strax över 170cm.

Alltid så kul när de kommer i fullt språng när man ropar :D

*kl*
Hade inne Fjärilsviol (Connaisseur - Tip Top) idag för träning med sadel och träns. 120cm-sadelgjorden gick dock inte längre runt magen (gick innan sommaren).
Dessutom har hon vuxit till hela 168cm! :o Och jag som trodde när hon föddes att hon skulle sluta på 165cm som fullvuxen... Hoppas det inte blir många cm till :p

1382835_10151612567455951_75748938_n.jpg

555051_10151564336915951_1737000708_n.jpg

1005487_10151564346200951_42691213_n.jpg

Hon är så gudavacker så det inte är sant din Fjärilsviol! :love:

tramp: Såg dina bilder först nu då de inte fungerade förut, men han var vääääldigt stilig tkr jag! :)

Jazzen: Det är fördelen med att få en häst direkt ifrån hästhandlare, eller nackdelen kanske? Haha, min pålle tyckte det var väldigt obehagligt att lyfta fötter också, men jag tror han fått lärt sig hela livet att acceptera saker människor gör mot honom så på en vecka var han van x) Bra för mig, rätt surt att tänka på vad han fått stå ut med dock :/ Men jag tror din tjej lär sig snart! Jag brukar inte stressa fram det här med fötterna, de brukar bli mycket lättare sen när hästarna känner en och litar på en! :)

Tack MattiZ! :) Det är väldigt roligt att höra att det inte bara är jag som tycker han är fin, för man tycker ju alltid ens egna häst är finast ;) Ska iväg och kika på honom till helgen då han är iväg på inridning sen den 7/10 så ska bli spännande att se hur han rör sig under ryttare och om han musklat på sig lite. :) Åh vad tomt det är hemma när han är iväg, som jag längtar tills han kommer hem igen!

Tack MattiZ! :) Det är väldigt roligt att höra att det inte bara är jag som tycker han är fin, för man tycker ju alltid ens egna häst är finast ;) Ska iväg och kika på honom till helgen då han är iväg på inridning sen den 7/10 så ska bli spännande att se hur han rör sig under ryttare och om han musklat på sig lite. :) Åh vad tomt det är hemma när han är iväg, som jag längtar tills han kommer hem igen!

Haha visst är det så, man blir lite hemma blind! ;) Dock är jag ganska så 100% säker till att jag tycker min 12.a ser bättre ut än min 11.a just nu. Min 2,5åring är både takig, tunn och muskelfattig... Så nu trycker vi i honom massa mat! Haha tror han tappade mycket muskler på nästan 4 veckors boxvila så är lite ledsen. Blir inte någon insittning förens han fått lite hull!

Syns inte på bilderna dock! Haha, men på nära håll syns det xD

Kul med inridning! Jag vill också komma dit snart.. Haha

Usch vad tråkigt, vad var din 11.a för skadad? Låter klokt att vänta lite.

Min var både tunn och gänglig när han kom hem från betet för 6 veckor sedan men jag slängde på massa mat så nu ser han fin ut igen som tur är men mer muskler måste på.

Ja det är spännande, jag satt in honom redan i våras innan betet och han är tömkörd sen han var 1.5år så nu ska han bara befästas i alla gångarter och i en bra form så han är redo för eventuellt bruksprov i vår. :) Han har varit så färdig i kroppen hela vägen så jag har introducerat det mesta rätt tidigt för honom eftersom bruksprovet legat i bakhuvudet hos mig sen han var föl.

Han vart Klapphingst så första operationen blev en sådan flopp att han var tvungen att läka allt där ifrån innan titthålsoperationen gick att göra, så de blev extra boxvila och mediciner :) Men han mår fint nu, såret är läkt, fort farande en liten liten bula kvar under ena såret men tror att det är en utgjutning som stelnat? Veterinären nämnde iaf att det inte var någon fara, men vad tusan ska ringa igen ändå ifall xD haha Men han går nog upp i vikt snart! Tror jag allt, sedan blir det tömkörning en hel del och sånt.

Ja det låter som om han är tidig, men han verkar fin i kroppen som du skriver och verkar rätt färdig! :) Min pålle började växa så fort han kom hit och började få mat så misstänker att han kommer vara lite ojämn framöver. Och nu när jag tänker efter minns jag inte ens hur länge jag ägt honom! (kollade upp; ägt sedan 20 Augusti, men han kom hem först den 11 September) Så han är rätt ny också :)

Härliga bilder.:p

KL
Igår "red" dottern på våran för första gången. Har suttit på henne i våras men nu ledde jag runt henne ett par tre varv i paddocken. Reagerade inte märkbart på att han en ryttare på ryggen. Stannade och backade några gånger.
140932.jpg

Vår ser ut som en liten ponny.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 676
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar