11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Idag har det varit finväder igen, så då åkte kameran fram! :D Roxi och Magnus blev knoppade och dom blev såå fina =) Magnus är verkligen en lättfotad häst, medans Roxi bara står med öronen rakt ut och halvsover :p

Bildbomb :
7954_10151744461908460_452873617_n.jpg

1385313_10151744462313460_1199915262_n.jpg

Trådens tjockaste häst?:nailbiting:
1392096_10151744462838460_1662940847_n.jpg

1148843_10151744463028460_112588333_n.jpg

1384268_10151744461448460_1483391905_n.jpg

Alla ben i luften..
1385237_10151744461898460_140692192_n.jpg

1379481_10151744461708460_1986010548_n.jpg

Den fula ankungen börjar bli en riktig snygging! ;)

Oj Jösses så granna hästar du har!!
Men de har ju ingen päls än :p
Min är snart lika luddig som shettisen :o

Tack! =) Ja dom har inte så tjock päls än, och dom går på lösdrift :p Magnus hade inte så mycket päls förra året, så han fick ha på sig täcke när det var dåligt väder. Roxi har dock aldrig frysit.. Tummen har faktiskt ganska tjock päls!
Men ingen slår shettisen i hagen ;)

Ackio:Visst är det lite stiligt! Det är köpt på Horze, dock så hittar jag det inte nu, jag hade gärna velat haft ett till i storlek Full då Roxi har på yttersta hålet och nosremmen hamnar lite långt ner. På Magnus satt det perfekt! =)

Riktigt stilrent :) Gillade det. Synd att det inte finns mer.

Zacke har typ ingen päls heller :) Len och slät än ;)

Så stiliga de är.:D Snyggt med knoppade hästar.

KL
Idag fick vår lilla åka på löshoppning. Det hon gjorde bäst var nog att gå rakt in i transporten.:D
Var lite tveksam de första gångerna och verkade aldrig tycka att hoppning var toppen.:mad: Däremot uppförde hon sig väl o väntade fint på sin tur när de andra hoppade.
Nu har de hoppning regelbundet så vi får åka snart igen så kanske hon tycker det är roligare.

Men gudars vilka tjusiga bilder! Givetvis är det tjusiga fotoobjekt också ;) jag älskar den första bilden på Magnus, fantastisk :D

*kl*

Ett tips till folk i sadelletarträsket när det gäller 11orna... eftersom man förmodligen bara ska ha dem så kort tid vet jag flera (med ridhästar) som köper galoppträningssadlar med halvbom. passar de flesta ryggar, är lite lättare, billigare och dessutom är de inte alls särskilt dåliga att rida i, man kan ju ha långa läder.

Bonnie (Hearts and Bones) gick idag ut i breeders. Tyvärr befarar vi att hon har någon underliggande snuva (några som står nära henne i stallet har ju varit gulsnoriga en tid) Bonnie har dock inte visat tecken på att ha blivit smittad, men idag var hon sist i ett lopp hon iofs kanske inte skulle vunnit, men så sist och så sten-matt hon var sista biten bör hon inte alls vara om hon är frisk. Vi kollar henne imorgon.

Bra tips :) Min kompis hade sådan till sin unghäst. Min "testpilot" vill dock ha en redig hoppsadel. Som tur var funkade hennes på min skit med en padd under (eg lite för vid då den hör hemma på en ponny i vanliga fall) :)

Vet många som gillar när man tipsar om dem, kanske inte det första man tänker på om man inte har kontakt med galoppsporten :)

Träningssadlarna är ju dessutom som sagt inte så små.
på den här bilden kan man se att trots att jag sitter ned, med ganska långa läder, så syns ju faktiskt sadeln ändå :p

http://i165.photobucket.com/albums/u65/KlaraKex/dansan_zps7cad562f.jpg

edit: inser att det är två hästar på bilden...samt att alla inte vet hur "jag" ser ut . Jag rider på den bruna.

På söndag åker Camaro på inridning...till västerås :)
har lite fjärilar i magen nu....
fåer se hur många veckor det blir innan han kommer hem för att få sin vintervila :)

Vilka tjusiga bilder på både Magnus och Roxi! :) Mycket fina pållar du har!

WallE har precis börjat fälla av sommarpälsen för å byta ut så ännu har han ingen vinterpäls. Men nu börjar han komma igång och leka med 12.an och min gamling verkar ha lugnat sig lite på Jagabort fronten. Så till slutet av veckan är det nog helt lugnt kan jag tänka mig :) Gamlingen har aldrig jagat nya hästar tidigare så detta är väl antagligen bara för att han är skäck? Kan jag tänka mig, då han försökte döda våran vita ponny när vi släppte ihop dem för länge sedan.... hehe men alla andra hästar går jätte bra xD Vi brukar använda honom innan ihop släpp, låta han gå med de nya några dagar för sig först och sedan släppa ihop i flocken då brukar alla andra hästar tycka det är okej osv. Men vita hästar går bara inte! haha..

Spännande! Vart åker han? (Bor ju i V-ås, och det finns lite stallar som kör inridning i närheten här.) :)

Spännande! Beroende på röntgenutlåtande av min hand på onsdag får jag nog också börja fundera på om Abbe ska skickas iväg för inridning. Är dock så hönsig med honom så helst vill jag ha honom på hemmaplan så jag har full koll på honom.

I dagarna ska vi försöka släppa ner Abbe till hans gamla killgäng igen. Hans mor gillar inte när det är busigt i hagen och ja, Abbe är ju av en liten annan åsikt. ;)

Själv har jag hästabstinens och var idag tvungen att åka upp på lunchen och bara klappa lite. Abbe kom i full galopp så fort jag ropade på dem :love: (hans mor lika snabbt när hon märkte att Abbe fick morötter :p)

null_zps1f655d3b.jpg

null_zpscf866f56.jpg

null_zpsb5c59b56.jpg

Superfina bilder! Magnus börjar bli riktigt läcker :d. Roxi ser välmående ut! :D Båda är förstås jättefina, men Magnus visar ju upp sig lite mer.

Alltid bra med tips! :) Men var får man tag på sådana sadlar? Och har de något stöd om man råkar ha en sprallig unghäst?

Han ser lite överbyggd ut (eller är det bilden som luras?) så några centimeter till borde det väl ändå bli. ;) Jag hoppas istället på att min är klar, 167 cm + lite mer muskler och massa känns alldeles lagom. Roligt att få komma igång!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 676
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar