11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

ja, de är duktiga allesamman.

Det är ju dock lite så , fullbloden som är i galoppträning är ofta mer färdiga (även om det såklart varierar mellan olika individer) Vissa hästar vi har och haft har absolut inte varit redo att kvala innan de är i slutet av sin treårs-säsong, så vi anpassar oss ju såklart efter det. Det är absolut inte viktigt att få ut dem som tvååringar, om de inte är redo. :)

Exempelvis är ju Ivy och Nanook (fuxen resp. skimmeln) ganska långt efter de övriga i träningsfasen. De är också störst av 110rna och komiskt nog de som i inridningsfasen var absolut snällast/stabilast... även om det var just Nanook som jag ramlade av :angel: :banghead:

Haha här tränar vi att lyfta fötterna på olika vis, allt som är nytt är obehagligt, men efter två gånger är det inte nytt längre = helt säkert. Haha han är så udda min lilla plutt, väldigt rolig häst. Så nu tränar vi på(Ikväll och imorgon) På att lyfta bakhovarna och lägga det emot mitt ben, som hovslagaren gör och knacka på hoven. Det var lite läskigt första gången nu ikväll, men andra benet gick bättre, imorgon förmiddag tror jag det går bra och på kvällen går det klockrent. Tror jag ;) Haha men det är så han har gjort med allt nytt den här tiden så det är kul! Trodde jag skulle hinna med ihop släppet nu i helgen, men det blir till onsdag i veckan ist.. Har massor i helgen. Han är super fin runt såret osv så det är dags känner jag. Får ta Mr.gamling elak på söndag 10minuter eller så, så jag vet att de iaf inte dödar varandra. Sedan får vi se på onsdag hur det går :)

Han är väldigt pigg nu, travar runt mig och hummar när jag kommer ut med maten, gnäggar så fort jag kommer inom synfältet, möter mig vid grinden när jag ska ta in honom om kvällen hummandes och hummar tills han blir hes på morgonen när han ska få gå ut ;) En VÄLDIGT pratglad häst xD

Kul att det gå så bra :D

Kl
Igår tömkörde jag mitt troll en stund. Lagom kul tyckte hon, särskilt när det tog evigheter att reda ut svans och man dessförinnan (ingen hade ju gjort det medan jag hade stallförbud). Har insett att flughuvan i somras skavde av en bit av luggen antagligen, suck. För det var både längre och tjockare i våras än vad den är nu :(

dsc02412_5257a700ddf2b338ac15965f.jpg

Denna var såå ful haha
dsc02415_5257a777e087c35f956ad636.jpg

dsc02372_5257a6909606ee22ec3bb69a.jpg

dsc02370_5257a65cddf2b35fb4609021.jpg

*kl

Russet går från klarhet till klarhet. Står som ett ljus när vi spänner för, idag hade jag kunnat göra det själv!

Travade ett par hundra meter asfalt medan vi blev omkörda av diverse bilar med och utan släp och mötte några också. Det enda hon intresserade sig för var kalvarna men inte mer än att hon tittade på de.

Uppför sig tämligen världsvant :D

(Men vad dåligt samvetet jag har för connemaran som inget gör...)

Hoppar in i denna tråden och blir så inspirerad och peppad! Nu har ju även vi fått hem en egen 11:a :)

e: Bravour ue: Acapluco Gold

adde1_524b3dece087c366cfeb7c7b.jpg

Som ettåring och som tvååring :D

img_20130830_222918_52230a209606ee4e6824fad8.jpg

Han är 166 nu och ganska överbyggd så kommer nog bli stor!

Va roligt med en halvbror till min Roxi! =D Blir spännande att följa! Ser fin ut!

1383215_10151741145963460_1069958765_n.jpg

Den här bilden beskriver deras personligheter bra!
Magnus: Den som alltid ska leka!
Tummen: Alltid glad och nyfiken!
Roxi: Försynt men vill alltid vara med bakom en buske,då hon är lite blyg ;)

så charmiga de är alla tre! Tummen ser så klok ut. :)

Lite bilder från slutet av veckan på våra.

Nanook är nere på banan för första gången på länge, tillsammans med en äldre stallkompis.
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-09 (2).JPG

Har Archie lyckats förvandla sig till Sleipner, med 8 ben? Ser nästan ut så , men det är Archie närmast kameran och en 10a från stallet innanför :)
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-09 (4).JPG

Ivy och Bonnie tillsammans. Bonnie har ju varit lite knepig ute på området tidigare, men verkar nu ha skärpt sig lite.
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-11 (1).JPG

Idag har vi haft ihopsläppet, svullnaden är nere så det fick bli idag. Det gick jätte bra, han säger ifrån emot 12.an när han blir för jobbig så det har inte blivit något klättrande. min 21åring som jag var orolig över(han gillar inte vita hästar) Har skött sig ganska normalt, men små jagar honom ibland. Inga sparkar dock. Ledaren ihagen tjurar bara om WallE kommer inom 2meters avstånd ifrån honom så han säger inte mycket x) Men jag får hoppas min gamling lägger ner snart, stackars WallE har varit stilla i snart 5 veckor, inte rört på sig så mkt så han har jätte dålig kondis xD haha Men allt har annars gått bra!

*KL*

Här har min planering gått i stöpet... hade tänkt löshoppa några gånger till samt få upp liten medryttare på ryggen i alla gångarterna och sedan ta vintervila för Abbe.

Dessvärre kom en hoppträning med Abbes mor i vägen och nu ser högerhanden ut så här:
null_zps96aef851.jpg

Bara några timmar innan var jag och vildhästen uppe på banan och longerade med sadel på:
null_zpsbc6700c5.jpg

null_zps0377e7db.jpg

(nosgrimman sitter på tok för långt ner, men måste fixa längre remmar till bettet för att vi ska få ihop det)

Gick bra så länge vi var ensamma på banan, sedan fick vi sällskap av två andra ekipage som galopperade runt och då var det väldigt svårt att få full fokus från Abbe. Blåsigt höstväder i tillägg och jag hade en riktig dressyrhäst som flög i luften för minsta lilla.:crazy:

Är handen bruten?! :( Aj,aj i vilket fall..

Idag har jag travat för första gången på Magnus och Roxi!
Dom fick ha på sig hoppsadeln idag då jag misstänkte att det skulle kunna komma ett eller 2 bocksprång ;)
Magnus som jag trodde skulle kunna bocka gjorde ingenting, han travade glatt på :P

Roxi bockade dock ;) Hon tyckte att magplattan var lite obehaglig och då hon är så fet så åkte sadeln fram när hon drog ner huvudet. Några bockningar blev det innan jag kunde hoppa av och sadla om. Sen hoppade jag upp och travade en långsida och sen skrittade jag ca 2 varv på lång tygel utan bockningar. Hon var jätteduktig! :D

Tummen har fått varit fotomodell idag då hon har tappsko.. Tänkte få några fina bilder på unghästarna nu när dom är 2 år =)
1380460_10151742540993460_511250921_n.jpg

1379785_10151742541108460_432454256_n.jpg

1378640_10151742540578460_777804757_n.jpg

529200_10151742540653460_1024314160_n.jpg

Japp, fingrarna gick av. Men förhoppningsvis blir det inte alltför många veckor i gips. Just nu kan jag knappt göra någonting på stallet, högerhänt som jag är. Kan inte ens ta mig dit då ingen av bilarna är automatväxlad. :meh:

Fina bilder! :love: Tummen ser ut som en vuxen dam!

Senast ändrad:

Tack! Ja hon ser väldigt vuxen ut! =)

Ajaj!..Jag bröt pekfingret för några år sen och då tyckte jag att jag var handikappad ;) Jag hoppas att det läker ihop snabbt! Man inser hur mycket man använder händerna när man går gipsad.

AJ! :eek: Gick alla tre fingrar av? :crazy: Usch, stackare!

oanki: Kul att det går framåt, fina Tummen. :)

KL
Idag är det exakt ett år sen världen bästa vän lämnade mig... Det gör fortfarande precis lika ont. :cry:

DSC_0086.jpg

Kram till dig!
Det sägs att tiden läker alla sår men sorgen efter en kär vän bleknar aldrig :(

Han var otroligt fin och minns honom så väl :love: han och mamsen betar nog tillsammans där ingen smärta finns...

Oanki det är något med tummen... gillar henne verkligen! ser så snäll ut också!

fia_lisa ajajaj :crazy: stackare!

KL.
Z med sin bästa kompis, snart skiljs dom åt! Men han finner förhoppningsvis nya vänner på det nya stället :)

1393945_10151712611496344_1821057988_n.jpg

*kl*
Min snygging idag :love:
Som var helfnorrig då de andra hästarna gick i en hage en bit bort. Behöver träna henne igen på att vara ifrån de andra hästarna. Det gick mycket bättre för när det var ofta som de gick i andra hagen men nu har de gått i hagen bredvid banan så då har hon blivit för beroende av de andra igen.

dsc_4572_525998d69606ee3cd246e7b3.jpg

dsc_4587_525998ece087c374187e45a4.jpg

Ja han satte verkligen avtryck... Han var verkligen bäst, alla som mötte honom tyckte så mycket om honom. Min älskade pussnäsa. :cry: Jag saknar honom verkligen varje dag, men en dag ses vi igen i landet där ingen smärta finns! :love:

Åh, den där bilden var verkligen söt på Z och kompis, som helan och halvan!

Vimsan + Quimero: <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 676
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar