11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Det är en obeskrivlig känsla att sätta sig upp på sin bebbe och rida ut på en skritttur! Han är så lugn och samarbetsvillig och jag är så stolt över honom:D
Balthazar är efter Baltimore- Neapel.
536237_10151784835873267_1710415683_n.jpg

Jag är nöjd med tränset, men fick köpa nya läderremmar till att fästa bettet med, för med spännena som medföljde så hamnade nosgrimman helt fel. (Men ett par billiga snokremmar på h**ks så var saken biff ;) ) Han har storlek full på sitt, det har han på alla andra träns med, och jag måste säga att det är STORT i storleken. Han hade lätt kunnat haft ett mindre. Annars upplever jag att han har ett grovt huvud, andra fullträns sitter perfekt på honom. Han har ju en ganska kort mun, jag tror att det är det som gör att nosgrimman hamnar fel med de vanliga spännena.

Ååååååh vilket härligt bete!!! Snacka om gratis vattenträning! :p Han ser jättefin ut, jämn och fin i kroppen. :)

Haha ja eller hur :p fick tyvärr ingen bild när han galoppera i vattnet såg coolt ut!

Han nog hyfsat jämn men växer nog lite baken är ju litt högre fortfarande

IMAG1476_zps47f8c563.jpg

Bild nr 2 kunde vara Frans nu :)
Kopparn i vattnet ;)

haha kul att Frans verkar bli mörkfux också! Då gör det inte så mkt att dom saknar vitt ;)

Måste komma och hälsa på igen snart och även se HC!

KL.
Detta har vi roat oss med idag :D

1394235_10151707442126344_1446625102_n.jpg

... ingen större reaktion om än lite svansviftande när jag satte mig.

Åh så fin. En Baltimore avkomma ;) Hade ett föl på gång efter honom men det var tyvärr dödfött :(. får kanske prova om några år igen.

kL vår lilla är satt på plats. Nu är hon inte kaxig längre. Blev jagad genom tråden häromdagen så hon har fått flytta in på box o slipper hemskhästen i utestallet vilket hon uppskattar.
Har longerat med sadel o träns o det gick bra. Får hålla på lite till innan vi vågar sitta på henne men får inte låta henne få kondis innan bara :D
Kul med alla era som ni nu sitter o tom "rider" på.:p

Idag har jag skrittat uppsuttet ca 1 varv i paddocken med Roxi och Tummen båda var duktiga,petade lite med spöet på rumpan och sen skrittade dom på framåt! Duktiga hästar! =)

Har varit hos nya hästen och idag lekte jag med lite presenningar och det var inte någon hon brydde sig om, hon kunde kliva på den ha den över hela kroppen och gå med den efter sidan. =)
Hon bryr sig inte när jag hänger över ryggen, det som är lite konstigt är att stoppa foten i stigbygeln, hon är lite känslig på magen. Så det får vi träna vidare på innan jag sätter mig upp =)

KL.
Länk till ny video från idag, på långsidan vill han falla in i galopp och där syns rörelsestörningen bra, men stundtals ser han riktigt fin ut under tömmarna.

https://www.youtube.com/watch?v=X_ds9bHeuZk

I övrigt hade han en del åsikter och fina luftsprång idag ( dock inte med på film) och gjorde välbalanserade kaprioler.. som hämtat ur spanska ridskolan :D

Vi kör på några ggr till denna månad sedan väntar lösdriften och vila.

fine Z, vad duktig han är!

Våra barn trummar på.

Bonnie, som ju kommit längst:
fortfarande uppträning/vässning inför söndagens breeders (håll tummarna!)

http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-05 (4).JPG
här med bjässen Boven, som är mer än 25 cm högre än henne!

http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-07 (2).JPG
får nya skor

Nanook och Ivy:
Nu verkar det vara slut på snorandet, så de får jogga igång lite lätt. SUPERpigga båda två enl. rapport

Ivy
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-08 (1).JPG

Nanook
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-08 (2).JPG

Lukas:
Ordentligt i gasen efter sitt kval, här busig med Anna
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-08 (3).JPG

pigg i hagen
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-08 (7).JPG

Archie:
Repar sig mer och mer efter sin vurpa. pigg och studsig!
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-08 (4).JPG

Oj va ni är duktiga..

Alla era älvor ser så färdiga ut..
Min sparv kommer kanske få sig en ryttare till nästa vår.
Men han är ponny och inte färdigväxt.Så vi skyndar långsamt.
Han får njuta livet ett tag till.
Förhoppningen är att han en dag ska ut och visa upp sig på allehanda tävlingsbanor i ponny grenar.Så vi är lata med vår unghäst.

Skulle lagt upp en bild men det ville sig inte så vi tar det i em.

Det gör dom bara gott att vänta lite om han ej är färdig :)

Jag har ju en pressat på lite mer med z än vad vi vanligtvis gör i samrådan med vet.
Men tycker 2½ är en helt ok ålder för utvecklade hästar, min hade inte gjort såå mkt innan dock. Hursomhelst är vi nöjda över resultatet och efter okt väntar vintervila på lösdrift. Eftersom han inte ska matchas inför treårs, har vi ingen stress utan bara vetskapen om att muskler och därmed bättre balans kan hjälpa honom.

supercassie tack :D och snacka om att era ungar är duktiga!! tjohoo!

Kl.

Idag bestämde jag mig för att checka hur pass redo Calle är egentligen. Satt upp ensam ute i paddocken, från pall. Han stod som en klocka medan jag satte mig tillrätta i sadeln. Tog stigbyglarna och gav kommando för fram i skritt. Han var sååååå duktig. Efter en stund fick jag honom till och med att våga kliva på i skritten. Efter ca 7 min så satt jag av, mäkta nöjd med dagens övningar!

Misstänker att han kommer att få vila hela november med.. För i den här takten är han inriden och klar tills dess. Hoppas på att hinna få ngn ridbild dessförinnan bara.

Åh vad roligt att det går så bra! :) Han verkar vara en riktig cooling!

Charlottee: Men SÅ FIN han ÄR! :love: Jättekul att få se film! Jag tror du har en jättebra plan för hans kommande vinter. Lägga en bra grund och sen stärka sig för egen maskin i vinter. :) Nyfiken på hur du fäster tömmarna när du har sadeln?

ponniplutt: Jag rider inte in Balder förrän nästa höst, han har heller inte vuxit klart på långa vägar. :)

supercassie: Kul att få se! Håller tummarna för Bonnie!

oanki: Vad roligt med ditt nya lilla projekt, härligt när de är bra grundade. :)

saraebba: Grattis till första ridturen! Han ser himla fin ut! :love:

tengstrom: Hon är verkligen vacker! :love:

KL
Idag har jag varit ute med Balder en sväng igen! :) Han skötte sig KANONBRA från början till slut! Gick först samma väg som sist. Där det är guppigt och stenigt och backigt. Nu hade regnet lagt till lite pölar också men det är inget som bekymrar min grabb, han bara klafsar på. :p
När vi gått till vändplanen och tillbaka hem gick vi sen den lilla korta stigen i skogen också innan vi avslutade. Det är det längsta jag nånsin kört honom, och han var alldeles lagom pigg och helt enkelt superduktig hela hela tiden! Stod helt stilla både när jag spände för och ifrån. Idag är han dyr. :love:

Charlottee: Men SÅ FIN han ÄR! :love: Jättekul att få se film! Jag tror du har en jättebra plan för hans kommande vinter. Lägga en bra grund och sen stärka sig för egen maskin i vinter. :) Nyfiken på hur du fäster tömmarna när du har sadeln?

Visst glimtar han till stundtals? Om man bara får huvudet med sig istället för emot sig, kommer det bli en ära att rida honom :love:

Vi har tömkörningsgjorden över sadeln och fäster tömmarna där :D

kanske ska påpeka igen att det inte är jag som tömkör honom utan en superduktig tjej som hjälper oss!

vad roligt att höra om Balder! Ni kommer att få mkt skoj ihop! meeeeeer bilder på honom tack :love:

Åh vad smart! Det kanske jag skulle testa på Kaptenen... Vi ska på utprovning på måndag men vill inte sätta mig och testrida varenda sadel... ;)

Hihi, lite svårt när man alltid är själv, blir mest bara rump-bilder. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 815
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 632
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 504
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka