11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Alltså.. dina hästar ser ju helt förstörda och knäckta ut. Hemska människa.. de rasar ju ihop så nerviga som de är :p

Ja jag är riktigt hemsk!:devil: Tänk om jag kunde ta det lite lugnare med dom och inte stressa fram dom i utbildningen, dom var väldigt spända! var som att sitta upp på en tickande bomb!:rofl:

Vimsan: Jag är helt själv när jag rider in mina hästar, vilket jag också vill vara. Så jag har inte så mycket val än att lära dom att lita på mig och jag måste självklart lita på dom =)

Idag har min pålle fått gå i hage, självklart ska man för en gångs skull visa intresse för stona och börja stila upp sig ;)

Jag måste erkänna att han springer mindre än vad jag trodde :)
970372_10151884965558094_1613403300_n.jpg

Rumpa <3
1374343_10151884965238094_1180280148_n.jpg

Hovskägg <3
1380217_10151884965818094_761753620_n.jpg

ÅÅÅÅÅÅÅ jag vill också klänga, tömköra, kunna borsta i gången... Haha Men vi tränar vidare! ;) Gå ut och gå är ännu en konst, även om han har stor respekt för hingstkedjan är det ganska mycket stegringar och små hopp med tjut. Mycket frustration för att jag tog hans kulor kanske? ;) hahaha

Mer korrekt benämning är Brunblackskäck, men visst är färgen härlig! Ska ta kort på hans udda vildfärgade öron någon dag, de matchar nämligen ålen ;) Han är även mer "Blackfärgad" på insidan av frambenen, mer blekt brun alltså och jag tycker han börjar ljusna nu emot vintern, rätt härligt! :D

Haha, färggrann är han! Precis ;)

Alltså.. dina hästar ser ju helt förstörda och knäckta ut. Hemska människa.. de rasar ju ihop så nerviga som de är :p

Ja jag begriper inte att ingen stoppar människan, hur knäpp får man vars som går så snabbt fram med så oförberedda hästar!? :mad:

:rofl: :D :D

Jättebra jobbat oanki!! Så himla kul att se! :bow:

MattiZ: Äääh, färggrann va lättare att säga! :p :D

verkligen en ball färg!!

KL.
Jättekul att läsa om allas framsteg! Ingen nämnd, ingen glömd :) det händer verkligen grejer

Jag har nu hängt totalt 3 ggr på z, senaste gången började han skritta framåt sjävlmant.. nästan löjligt obrydd O_o

Ska kolla ny stallplats i helgen (gården säljs) känns lite pirrigt och alltid jobbigt med en omställning. Har ju haft mina hästar (där z är född) i ca 15 års tid, det känns :(

Så antagligen flyttar vi i slutet av okt, z och jag ut på nya äventyr!

En liten bild, vaddå sadel??? helt obrydd :p
1382203_10151695499211344_2039964410_n.jpg

Är det bara jag.. eller funderar våra hästar mer på VARFÖR vi envisas med att fota allt än det vi sätter på dem? :D

hehe ja man kan ju undra! mina djur är dock rätt vana..

däremot hunden suckar högt när jag stannar på promenaden och plockar fram mobilen... då var det dags igen :meh::D

Hahaha ja färggrann får han heta hädanefter även för mig, en riktig tungvrickare de där långa ordet ;)
JAG måste faktiskt erkänna att jag har testat att lägga sadel på honom i boxen, sadlen i sig var inte farlig tills matte knackade lite på den ovan på ryggen, men han gjorde inget mer än att bli överraskad och vinklade bak öronen för att lyssna, sedan var de lugnt igen. Ville helt enkelt bara se hur han reagerar till nya saker :) Det vi prioriterar nu är att lära han stå i gången x)

KL

Kul att läsa om alla era framsteg och att ni kan sitta på era små.:)
Vi hämtade hem vår lilla nu. Hon hade varit väldigt kaxig sista tiden på lösdrift så det var nyttigt att få komma hem och inse att hon är längst ner av alla.:D

Fick täcke på sig igår. Är nollgradigt på nätterna och hon står i utebox. Det var tydligen helt ok att ha täcke på sig. Ingen reaktion.
Dottern longerade henne några varv och det hade också gått bra.:)

KL.

Åh vad jag är stolt över Calle idag.:love:Min medhjälpare hoppade idag upp och kunde driva fram honom i skritt, svänga och stoppa utan minsta lilla mankemang. Han gick som om han aldrig förr hade gjort annat. Tuggade lite på bettet, söker sig nedåt och ser ut att trivas med situationen. Idag längde jag på grimskaftet en hel del, så att han fick gå mer utan ett socialt stödben, så att säga.. ;)

Nu ska jag vila ett par timmar, för ikväll blir det skor på. (Fram) Har varit och införskaffat kotringar för att minska risken med tappskor nu första dagarna.

Nu har mina unghästar gjort sig förtjänta av några veckor vila!
Idag tog vi en premiärtur i skogen med draghjälp av en annan häst =) rundan är ca 100m lång.
Tummen var hur snäll som helst stod stilla när jag hoppade upp och gick snällt efter den andra hästen, hon tyckte det var väldigt spännande i skogen.
Roxi gjorde EXAKT som sin stora syster gjorde= stå still tills matte fick en liten pisk i handen då gick det jättebra att gå fram för skänkeln ;)
Magnus min lilla clown tyckte det var VÄLDIGT roligt och travade glatt om hästen i täten, dock när stigen delade sig så fick Magnus vänta in och gå bakom.

Så nu har hela trion skrittat runt med ryttare på ryggen! Och alla tyckte det var roligt och inga försök till bockningar utan alla var avslappnade!

Nu ska dom som sagt få vila 1-2 veckor innan jag sitter upp igen =)

Vad kul att läsa om alla era fina unghästar och eran utveckling tillsammans. Tänkte hoppa in i den här tråden med mitt sto -11 :)

j_524df92f9606ee7364b2fae8.jpg

Säger som ovan.. hallå stam.. namn.. allt :D Vi vill veta allt :D !

Men söt var hon!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 676
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA