11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Åååh vad roligt att se! :bump: Shit så fin han ser ut där sista långsidan, det syns hur mycket som finns i honom! :love: Och som sagt, han ser ju riktigt jämn ut! Yahooo! :bump:

håller med, just den där sista långsidan gav en försmak om vad som finns där!

Men allra gladast blev jag av att se honom så balanserad :D

Jag kom på mig själv med att fnissa och applådera...
(nej jag är nog inte frisk)
Han ser väldigt mycket bättre ut, och vilken schwung man glimtar i steget! Gud så kul! Z :love:

haha :D man blir otroligt glad och jag tycker det är kul att kunna visa upp framstegen för er som följt honom också :)

Vad härligt Charlotte att han blivit så mkt bättre! Jag hoppas verkligen han håller sig fräsch nu, han är så fin din Zolero!

Känner mig bubbligt lycklig och glad över att få hoppa in i er 11:a-tråd med följande lilla raring:

DSC_0478.jpg

Tack :) jag hoppas verkligen på det också, efter senaste klinikbesöket och friröntgen känns det ju betydligt mer hoppfullt!

Din nya häst är vekligen en skönhet!!! Ska bli väldigt kul se mer av er här!

Ja hon är toksöt! :D Och Magnus börjar verkligen se ut som en häst. Trodde jag inte när jag fick hem han ;)

Kl:
Jag har faktiskt mätt alla 2 åringar nu,nte supernoga men lite snabbt på stallgången =)
Magnus 161cm
Roxi 160cm
Tummen 157cm

Någon fler som mätt sina? =)

vet inte om du såg det jag skrev, men våra blodingar är följande höjder:
I övrigt har jag nu lite mer koll på mankhöjder

Ivy: 164,5
Nanook: 161,5
Lukas: 159,5
Bonnie: 157
Archie: 157

Men också; Vilken underbart söt liten tjej du fått hem :love:

det låter ju troligen mer psykotiskt än stöttande men jag tänker nog på Z minst 1 gång i veckan. Tänker och pratar med folk och våra ATGvet på galoppen om rörelsestörningar, åtgärder osv. Mycket för att jag tyckt mig se väldigt fina rörelser och jättetrevligt psyke hos din fina kille och verkligen hoppas att det kan gå vägen med honom. :)

Som sagt, inser att det låter lite sjukt, men är inte menat så iaf :D :bow:

och så knapprån på mig själv:

Lukas och Ivy jobbar tillsammans (Ja, Lukas pullargrimma sitter lite på sniskan , men han har inte/behöver inte blinkers... vilket ju är bra)
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-09-19 (3).JPG
(Jag tror/tycker f.ö. att de här två är de med finast aktion av alla våra 11or)

samma duo igen, annan dag
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-09-20 (4).JPG

Archie (Push play)
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-09-20 (6).JPG

vi siktar på kval för Lukas 29e september, men vi får se hur han tar boxträning , snabbare jobb osv...

Ivy går framåt snabbare än vad jag trott. Hon är stor (164,5), jättefint musklad och rejäl. jag tror hon blir en "stayer" (dvs. en långdistanslöpare), vilket brukar betyda att man inte har så mkt för att ta ut dem i löp som tvååringar, snarare att man siktar på treårssäsongen (om de är färdiga såklart) men som hon utvecklas nu tror jag att hn åtminstone kan kvala sm tvååring, vi får se.

Ivy är nog min favorit av fem totala a-barn :love:

Aha! Då är Calle nästan precis som Ivy. Skiljer en centimeter på sin höjd.. :)

åååååh, jag skrev ett decimeterlångt svar till detta. kanske att det belv borttaget eller så bråkade min anslutning...

Men kul hursom. Jag tycker ju Ivy är stooooor. speciellt för att vara sto, specieltt för att vara första avkomma till ett sto som mer påminde om en new forrest i utseende än ett fullblod.

Kiropraktorn sa att hon blir ännu större och att vi kan vänta oss en riktigt välmusklad häst.

Ivys mamma är inte över 1,60 (skulle gissa 1,57) medan hennes far är runt 1,70 efter vad jag hört.
Vet du hur stora Calles föräldrar är?

Jätteroligt att höra! Jag tror på er! :)

Han rör sig riktigt trevligt på filmen, måste väcka ridsuget gissar jag? :D

*kl*

Lilldamen fick höstekipering avklarad igår, for till Skåne med hela bilen full med påsar och sadlar... :o Min tränare undrade om jag fått en hjärnblödning tror jag, men dels är det ju såklart väldigt roligt att bränna hela lönen på hästsaker i vanliga fall - och till en ny, söt liten tjejja ännu roligare.

Just nu har lilla PrickFia strl 140 på täcken och cob på träns och grimmor. Så mycket för att "häst nr 2 behöver jag ju inte köpa ngt till i alla fall"... ;)

Fick testat några gamla skitsadlar inför inridningen och hennes tålamod verkar iaf vara bra. Från att aldrig ha haft sadel på sig så var det sadel på - sadel av - sadel på - sadel av - padd på - sadel på - sadel av - sadel på - sadel av - padd av - sadel på m.m. i en halv evighet. Helt obrydd än så länge, vilket känns skönt efter allt provande av grimmor, träns, bett, benskydd, täcken m.m. som vi utsatte henne för. :o :love:

*KL*

Min kille har kommit på en "rolig" dumhet. Sätter man honom i gången spränger han grimskaften *suck* Sen står han snällt kvar när han är lös ;) dvs så halvt "ställer" han sig tills de säger pang. Så ska ta fram repgrimman. Gjorde jag på min förra tvååring. Då gjorde det ont på henne när hon försökte dra upp huvudet så hon slutade. Så hoppas han ska sluta med. Svårt borsta bakre halvan av en häst om man ska stå med honom i grimskaft i handen *suckar*

haha tack för den fina omtanken :) vad säger dina källor om rörelsestörningar/ataxi då?

Han är en härlig grabb men besitter även en stor portion av åsikter :o en egenskap som antagligen tagit oss igenom all otur dock.

OM det gör! :D men iom hans skada väntar vi med att rida in honom och fortsätter med att bygga upp en hjälpande musklatur via markarbete. Jag har dock fått klartecken att sitta in honom så det kommer vi att påbörja när tiden är mogen.

Kul med shopping och härligt att din tjej verkar så obrydd :) Jag tänkte ju att jag hade det mesta av utrustning ifrån mammahästen som är mrb, men fick självklart två fuxungar som kräver brunt läder och andra nyanser i färger O_o så nu blir jag tvungen att shoppa om, stackars mig! :p

Hästtäcken har jag en hel hög dock så dom får duga till ungarna också hehe

Förstår det! :D

Ja, skönt att hon är tålig, jag är ju inte alls van vid unghäst så jag bara hivade på täcket, tränsade och slängde på benskydd som om det var min femtonåring... :o :rofl: Nåväl, hon verkar ju vara av rätt virke för att stå ut med mig i alla fall. Hoppsan liksom.

Jag trodde mig också ha "allt" men tja, sadeln får hon inte använda förrän hon är tam, den är jag för rädd om, tränsen är för stora, grimmorna för stora och täckena ska vi inte prata om. Det enda hon kunde ärva är ett Pessoatäcke för stall/svettbruk som krympt i en för varm tvätt och på innersta hålen överallt Nästan är lagom litet... :D Hästbutikerna i Göteborg har nog dubblat sin omsättning senaste veckan. :o

Charlottee har inte köpt en enda grimma till sina under deras uppväxttid, verkligen inte ;)
Jag misstänker att nån kommer få köpa mindre täcken också, mammahäst var rätt stor!

Trodde faktiskt inte att Battisen drog större stl? När hon växt ur sina grejer får du sälja de till Frans ;)

Charlottee har inte köpt en enda grimma till sina under deras uppväxttid, verkligen inte ;)
Jag misstänker att nån kommer få köpa mindre täcken också, mammahäst var rätt stor!

mammahäst ÄR rätt stor ;) men jag tippar ändå på att ungarna följer i mammas fotspår. Den ena på bredden och den andra på höjden, så dom fyller nog ut klänningarna.

finns det något som heter grimmaholic??? isåfall är jag nog en sån :D

De kommer nog vara bra till Fransosen tror jag, han lär inte vara så mkt grövre som ungis än vad lillan är gissar jag... Hon har fullblodsben och pyttebogar än så länge, benen lär väl förbli tunna men bogarna hoppas jag att hon breddar. ;)

Haha, det kan jag tro att hon inte gjort... :angel:

Franseplutten lär vara betydligt smalare, hans bog är ett INTE ungefär :D

jag tror nog att hon breddar, hon ser väldigt unghästtunn ut över bogar och länd.

Det tror jag också, hon ser långt ifrån klar ut (är ju trots allt "bara" född i mitten av juni dessutom så är ju en tämligen ung tvååring). Du kommer ha guldläge för begagnatshopping sen, tror inte hon är typen som strimlar täcken heller (och jag inte typen som köper fula saker ;) )! :)

*kl*

Vad har ni andra för bett på era ungisar? Jag vill ha ett rätt rejält tredelat bett, hon är väldigt "lätt" i munnen så vill ha ett grövre bett som hon kan ta stöd på. Vill helst ha Sprenger, men verkar modernt nu med vad jag klassar som "bridongbett" som är typ 14 mm tunna, jag skulle helst ha minst 18 mm i vart fall.

Vad använder ni?

Jag föredrar också tjockare bett. Jag har ett 2-delat travbett som jag ridit in nästan alla hästar på.=)

Jag ska testa ett vanligt tredelat så fort jag kommer hem, har ett som jag köpte till 09.an som ändå inte vill ha tredelat x)
Inget samtal ännu... Börjar bli rätt nervös över att de hänt något med lillen där nere. Han skulle opereras vid två idag..........
*Biter på naglarna*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar