11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Håller tummarna att operationen gick bra! Oftast är ju inga nyheter bra nyheter. :)

SaraMara: Balder fick ett tredelat med parrerstänger i våras. Han har bara haft det en gång, innan dess hade han ett tvådelat med fasta ringar. :) Nu har dock hans kompis haft hans bett ett tag och verkar gilla det, så vi får väl se om jag åker på att köpa ett till. :p

Haha ja nu är mitt hjärta och min själ lättad! Blev ett sent samtal och som vanligt verkar de ha klantat sig, tur ingen skada skedd. De blev ett missförstånd så han sövdes fast han inte skulle sövas, så han blev lite sen med operation eftersom det tog en stund att väcka honom igen. Operationen skulle ju ske stående :) Men resten gick bra och han är nu valack!

Han skulle få två dagars kur av antibiotika och smärtstillande där nere och sedan kunde vi hämta honom på Onsdag redan! Sååå jag är jätte nöjd faktiskt :) Efter denna boxvilan som blir nu, hur länge den nu blir så känns de ändå som man kan komma framåt äntligen! :D

Tack för dina tummar Maja_Kandi! De hjälpte nog ;)

Min kille fick rakt bett med fasta ringar nu vid invänjningen. Sedan får man se vad han trivs med.

Min kille fick rakt bett med fasta ringar nu vid invänjningen. Sedan får man se vad han trivs med.

Delvis Kl.

har alla testat bett?

Jag vet ju att Z har vargtänder så har valt att vänta tills dom är bortaplockade, testade kapson men det gillar han inte så nu kör vi på sidepull :)

Min testade i helgen för första gången ;) Så vi är inte så tidiga egentligen. Acke har inga vargtänder kvar. De är bortplockade så rätt skönt :)

tycker inte att det är för tidigt vid 2½, är bara nyfiken på hur ni andra gör ;)

skönt att vargtänderna är borta! Ska boka tid för z snart, kom ju lite annat emellan med honom.

Nej tyckte det är lagom :) Ja han tog sina samtidigt som han kastrerades tydligen. Allt på en gång ;)

Nej anmälde honom och mig till tömkörningskurs för Anders E. Han behöver inte vara van alls men enda krav var tränsvan.. ops :p Så var bara köpa ett bett och träns haha. Så nu får vi öva lite en vecka på tränset så det inte blir pannkaka.

Min har haft bett i munnen några ggr nu vid longering. Hon har också vargtänder, men dem plockar jag bort inför vintervilan, de stör inte bettet som det är nu.

Kl

Bilder på "lilla" Lollipop som anlände idag :love:
Friser/halvblod ca 170 cm.

11:an hälsar på 12:an :D

993725_10201895568246923_280213713_n.jpg

1240087_10201895568486929_530791918_n.jpg

Nasse reagerar inte alls på bett och har haft den ett 20tal gånger.
Har inte haft tyglar i bettet än dock eller grimmskaft

--

Vi går MYCKET promenader och joggar
Idag var vi ute 2 timmar jag, hunden och Nasse. Lite kul när man kan jogga i skogen på stigar med en häst i lina och hund i koppel :D ser väl inte riktigt kloka ut dock....

mysigt är det <3

Min fick prova bett redan förra sommaren men han har bara haft det i munnen kanske 10 gånger. Har haft grimman över eller under tränset.
Har ett tredelat med svart metall och kopparmittdel.

Apropå bett, så var min van, men körde ju för Anders för en månad sedan och då blev det lädergrimma. Jag vet ju att A gillar kapson och hade med den och träns men det blev att vi körde i grimman. Numera är imbras vargtänder borta.

KL

Celia hade bett för första gången för en två månader sen. Hon har ett rätt tunt tredelat med parerstänger.

Här har matte pysslat pannband:D

IMG_1086_zps53ac6e0b.jpg

*kl*

Ai-chan är halt :( Hovslagaren som satte på henne sulorna slog ena sömmen för långt bak så hon fick sömtryck av den. Så hade ut en snäll liten hovslagare ute igår som drog av sulorna fram. Så nu är det bara vänta och se om det blir en hovböld eller om det blir bra nu när sömmen när är borta.

dsc_4005_52409f969606ee164ec2ee41.jpg

dsc_4008_52409f80ddf2b319286b63b1.jpg

Ååååå jag måste skaffa ett sånt bett! Får ta de nästa gång jag är i stan, glömmer alltid... x)

SpeedyEquus: Woho är hon hemma nu!! Gud vad fin hon är, tror det blir en riktigt trevlig häst det där, som sagt ;) Och så lilla Glimma där bredvid :love:

Ja, nu är hon äntligen hemma! :D
Ska bli så roligt att sätta igång med allt, lugnt och fint så klart men lite att pyssla med är det allt. Lyfta fötter var ingen nödvändighet tyckte hon och mest allmänt ohanterad.
Tycker hon är lite tunn nu men det ordnar väl till sig med ordentligt med bra mat :)

Glimma tyckte det var roligt med stor kompis igen :love: Ska bli kul att släppa ihop och se dem tillsammans! Loppan har varit så himla cool. Kommit till ett helt nytt ställe med nya människor och hästar och hon har inte gjort mer än lugnt strosat runt, ätit hö, hälsat på småttingarna och rullat sig :)

Skönt att kastreringen gick bra med Walle! Man blir ju alltid lite orolig när det gäller sina djur. Fin han är förresten! Skäckar går ju hem hos mig ;)

Senast ändrad:

Min har ett rakt bett med fasta ringar. Han är aningen viftig med huvudet, och jag tror att han är en bettskramlare, iaf om han fick chansen att vara det som ung.. ;)

Han var tränsvan vid köp (1,5 år) eftersom tanken var att han skulle bli galopphäst. Men nu hann jag köpa honom innan dess, så därför är han nu istället en kör-blivanderid-cirkus-och-springafortihagen-häst. :)

Kl: Nu i början av oktober åker det på skor fram. Han är alldeles för tunn i sulorna för att fortsätta att gå utan på de vägar som vi har ute hos oss. Är det fler i tråden som redan har skor? Jag har faktiskt kollat och även tagit hem alternativ, men hur jag än vrider och vänder på saker och ting så blir nog vanliga skor bäst.. De går att brodda i vinter, och obroddat med skor är iaf inget som jag vågar mig på..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Kalla hamburgare