11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Jag tror dom landar på 164-166cm =) Större behöver dom inte bli ;)

Håller med dig - det är perfekt höjd :D

Min hingst har ändrat sig väldigt mycket i kroppen i sommar - från valp och gänglig till HINGST.

Ska åka ut och hälsa på honom idag och försöka mäta honom. Tror han var 160+ cm när han var 2 år nu är han 2 år och 3 månader, skulle gissa att han dragit iväg några cm nu under sommaren. Det är ju väldigt svårt att få till en bra mätning när man är ensam och underlaget inte helt i våg..

Min elva får bli en sen rackare. Jag har ingen hjälp och tillgå på hemmaplan så i vår när jag kan ställa stoet bredvid grannens hästar då får han åka till ett proffs och bli riden, tömkörd etc...
Får träna på allt annat istället :) sånt som vi kan göra själva..

Det få min med bli :) han är iofs född rätt sent på året (juni) + att han ändrat sig mycket i kroppen senaste.
Där jag har min hingst inhyrd finns inte några direkta träningsmöjligheter så jag får göra lite basicgrejer - vänja honom vi träns, longergjord, sadel - men sen lämna själva insittningen till ett proffs. Jag vill helst ha en ordentlig inhägnad bana om jag ska kravla upp på en häst första gången!

Haha, Magnus vilket charmtroll! Gillar tummen med, du har mycket hästar att rida in nu ;)
Beklagar såklart bortgången av ditt sto :(

Maja_Kandi Fin han är! Ser så kramgo ut :D

+ MattiZ och oanki: Hihi, tack. :D Han ser ut precis som en nordis ska göra tycker jag! Jag köpte mig visst en fullträff. :love:

Vilken läcker man Balder har :love:

oanki: Vilka fina bilder! Bilden vid vattnet blev min favorit :D

KL
Igår var min syster bortrest över dagen så jag skulle rida hennes 6-åring (haft han 2 månader). Trollet var pigg så jag tänkte att jag skulle prova ta med henne som löshäst vid ridningen. Löspromenader funkar ju igen efter sommaren men att hänga med lös vid ridturer är mycket roligare tycker Nangijala. Det funkade rätt bra, Nangijala hängde med, men syrrans ponny var väldigt förvirrad och visste inte riktigt vad han skulle göra när min tok springer runt omkring oss :p Vi kom till galoppbacken och Nangijala njöt av att sträcka ut och galoppera - så pass mycket att hon försvann före oss och fortsatte hem haha. Jag misstänkte att det kunde hända nu när hon var så pigg så jag hade varnat shettisens ryttare att hon kunde komma hem före oss och att hon bara skulle stoppa in henne i hagen. Så när jag kom tillbaka stod hon så snällt där och tuggade ;)

Syrran tog bilder på oss igår
Jag gillar inte att vara med på kort, kanske märks ;) (vänder bort blicken)

Haha, hon är så frän. :p

Fragile: Vilka fina bilder! :love: Hon är så himla fin din kille, helt rätt färg!

KL
Idag har jag bara dyra hästar, drog iväg ponny och treåring till ridhuset och lämnade Balder hemma. De två som åkte skötte sig jättebra, och Balder tp tittade efter oss när vi åkte och sen ställde han sig och käkade lunch. Helt lugn när vi kom hem också. Duktig kille! :love:

Mina hästar har fått hoppa idag =)
Magnus hoppade jättefint och tycker det är jättekul!:D
Roxi slog sig på ett gammalt sår på frambenet i uppvärmingen så det började blöda, så hon fick inte hoppa något mer. Inga dåliga erfarenheter vill vi ha!
Tummen var stencool och lyfte på fötterna först när det blev små hinder ;) Men vilken TRAV hon har! :love: Kanske har fått mig en dressyrhäst ;) Blev inget fotat denna gång tror jag.. Får se om någon annan i stallet fotade =)

Idag är mitt lilla troll värt mkt pengar <3 Han var så duktig, gick på direkt i transporten utan att blinka, vi var även tvungna att stanna två gånger på vägen, en gång för att tanka och så vidare. Och han var så lugn, bara stod där och blev jätte glad när han fick kika ut lite och äta samtidigt x) Han hade stora biltema framför sig så det var mycket roligt att kika in, inte ett ljud på hela vägen där bak. Lastade ur i Helsingborg och nu visade sig energin han samlat på sig efter två veckor på box xD Han kunde inte riktigt stå stilla, han gick in i deras stora stall, gnäggade en gång men höll sig lugn och sedan lämnade vi honom där. Himla mysig häst <3

KL

Imorgon kommer min 11:a hem! :D:love:

Måste läsa ikapp här märker jag, kul att det skrivs så flitigt :)

Det blev bilder fotade från löshoppningen =)
1239931_10151706260518460_1798017574_n.jpg

598558_10151706260413460_634361209_n.jpg

Tummen =)
528208_10151706260863460_2078285791_n.jpg

1236520_10151706260743460_170765789_n.jpg

Roxi =)
1235192_10151706260748460_1837084452_n.jpg

935974_10151706260858460_1308568591_n.jpg

Magnus

Jättefina bilder! Har redan tjuvkikat på fb. :angel: Tummen påminner om en ridskoleponny jag red mycket, fast din är mycket finare i kroppen, men de har samma glimt i blicken. :)

MattiZ: Men vad skönt att allt gick bra! Himla snäll kille som kliver in i transporten med så mycket energi i kroppen. :) Hoppas operationen blir lyckad!!!

SpeedyEquus: Vad spännande! Ser fram emot bilder! :)

*kl*

Svar till alla :D
Va roligt att det börjar bli fullt ös i tråden. Nya hästar och många duktiga 11:or.
Min går mest i hagen och växer. Jag har 6 veckor kvar tills bäbis kommer, sen tänkte jag sätta igång lite mer på allvar. Just nu är jag bara klumpig och tung :p
Är SÅ glad att jag har hästarna hemma för då kan jag åtminstone se honom och gå ut å klappa på honom när jag vill!

Ja, han tävlas med felfria rundor upp till 1,15m just nu! 6 år men redan flera vinster, & placerad i nästan alla starter sen han fick börja gå avd A. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar