11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

ja hon är supersöt ;)
Hon är lindad för att skydda benen mot sparkar. Vill man öka blodcirkulationen kan man lägga padden så att den täcker kota + knä. Långa benpaddar fram och korta bak fick jag lära mig på travet när jag var yngre =)
Har aldrig lindat för att det ska se snyggt ut, det är jag för lat för :D

Ok, aldrig sett förut, därav min fråga, blir det inte konstigt i ledvecket på knät med en linda där? Travet gör så mkt annorlunda än vad vi dressyrfolk gör... :D

Tessalonica: Ja fy tysan va trist det är att behöva ta bort en häst :( Tog dessutom bort min 7 åring för 11 månader sen. Pga en nervsjukdom.. Jag har haft lite för mycket otur dom senaste åren..
Jadu.. Hon ville att hästen skulle få det bra och det vet hon att hon får här =) Hon vet också att jag är duktig med unghästar och inridning.. ( även om hon är en bättre ryttare än mig ) Också kan hon komma och hälsa på när hon vill, vi bor bara 35-40 min ifrån =)

Saramara: Ja det finns mycket som man kan lära av varandra! =) Jag vill lära mig mer om galoppen också, finns alltid tips och trix och mer erfarenheter inom olika grenar som man inte tänker på.

Man har padd under så att det inte blodet stryps, sen så brukar man inte ha det i hagen utan i box där dom står stilla, nu var det som sagt bara för att hon inte skulle bli sparkad av dom andra vid ihopsläpp =)

Men vilken söt brud du fått hem! :love: Vi är många som förstår både din sorg och glädje, skönt att du har dina yngre förmågor att lägga krut på. Magnus har verkligen vuxit i sig nu, jättefin är han!

Vad roligt det är med nykomlingar i tråden! Kul att det blir lite mera fart här inne. :)

KL
Imorgon var ju tanken att jag skulle få hjälp att passa in en sele åt Balder, men min kompis fick förhinder så det får bli lite senare. Gör ingenting, han kan gott gå och skrota ett tag till. ;) Imorse när jag kom hem från jobbet låg han och sov i hagen och klev inte upp förrän jag var två meter ifrån honom med höpåsen. Jag hade tänkt hälla ut det framför näsan på honom men han hann upp. :p

Igår öppnade vi första hösilagebalen, den ska få vara för invänjning nu i början så nu får de både hö (vilket de är vana att få nu) och hösilage. De kommer få tre kg hö och 6 kg hösilage (inkl vatten) var uppdelat på tre mål. De har lite att plocka med i hagen så de behöver inte svälta där emellan. :) Nu börjar det dessutom bli så kallt om nätterna att jag tror det är dags för dem att stallas in på heltid. Hittills har de bara fått gå in de nätterna som det varit skitväder, men nu imorse var det faktiskt frost i gräset på vissa ställen. :)

Ja hon är toksöt! :D Och Magnus börjar verkligen se ut som en häst. Trodde jag inte när jag fick hem han ;)

Kl:
Jag har faktiskt mätt alla 2 åringar nu,nte supernoga men lite snabbt på stallgången =)
Magnus 161cm
Roxi 160cm
Tummen 157cm

Någon fler som mätt sina? =)

Maja_Kandi : Vad är det för typ av sele du ska ha? =) Är det typ en "loksele" ? Själv har jag bara travselar, och det antar jag att du inte har som kör riktiga hästar ;)

Oj vad jämnt, alla var ju typ lika stora. :p Jag har hållit mig med att mäta Balder, men är såååå sugen, det syns att han vuxit ännu mer nu. :D

Ja det är en loksele jag ska ha, har en egen som är en lättare sele som man kan dra typ lättare släplass och rockard med, men inget tyngre. Den är dock lite stor åt honom än så jag får låna av min kompis som har selar i typ alla storlekar och varianter som finns. :p

Jag hade dock velat ha en typ vanlig bröstsele till ponnyn, hon drunkade i Balders förra sele, ändå är den modell mindre. :p

Ja hon är toksöt! :D Och Magnus börjar verkligen se ut som en häst. Trodde jag inte när jag fick hem han ;)

Kl:
Jag har faktiskt mätt alla 2 åringar nu,nte supernoga men lite snabbt på stallgången =)
Magnus 161cm
Roxi 160cm
Tummen 157cm

Någon fler som mätt sina? =)

Min lilla 11:a är 159,5 i mankhöjd och 162 över baken. Hon ser dock så himla liten ut att jag blir nervös, långstånk som jag är. Hur stora tror du dina blir? De låg ju väldigt nära min.

Oj vad jämnt, alla var ju typ lika stora. :p Jag har hållit mig med att mäta Balder, men är såååå sugen, det syns att han vuxit ännu mer nu. :D

Ja det är en loksele jag ska ha, har en egen som är en lättare sele som man kan dra typ lättare släplass och rockard med, men inget tyngre. Den är dock lite stor åt honom än så jag får låna av min kompis som har selar i typ alla storlekar och varianter som finns. :p

Jag hade dock velat ha en typ vanlig bröstsele till ponnyn, hon drunkade i Balders förra sele, ändå är den modell mindre. :p

Ja dom ser lika stora ut också =) Nu är dom typ i lagom storlek för mig så nu kan dom sluta växa ;)

Jag kör ju shettisen och d-ponnyn i vanlig travsele och rockard =) Jag skulle dock vilja ha en riktigt snygg sele och vagn :love: Men det kostar så mycket, och jag har ju ridningen som prio 1 =)

Knapplånar mig själv

Jag har suttit på min Alpha. Det gjorde jag faktiskt en gång redan i somras, höll på att hänga in och kände att jag lika gärna kunde slänga över benet. Suttit totalt två ggr och håller just nu på att vänja henne vid tömkörning. Vi har kommit så långt att hon skrittar och travar på kommando. Iaf i vänster varv, i höger är jag totalt handikappad med alla mina hästar tydligen. Där går det iaf inte alls lika bra..

Min pålle är mätt till 148 fram och 151 bak :) MEN jag tycker han har växt nu så får mäta när han kommer tillbaka ifrån vår långa resa till Helsingborg imorgon :D

ottisen: Kul att du har klättrat upp! Jag räknar med att sitta upp på mina om några veckor. Iallafall Roxi och Tummen, Magnus är lite barnsligare så det kan ta längre tid ;) Damer mogar snabbare :P

Ackio: Du har en stor kille redan nu med andra ord! =D

KL. I morse gick jag ut med kameran i hagen då det ÄNTLIGEN är sol! =D
Fick några fina bilder =)
1239382_10151703550958460_1993136124_n.jpg

Tummen och min shettisgubbe på 18 år
1235283_10151703551533460_761243922_n.jpg

554535_10151703556783460_1625163840_n.jpg

Ingen panik! Alla på en gång! ;)
44441_10151703556808460_440032470_n.jpg

933906_10151703536408460_436176221_n.jpg

1236383_10151703537603460_583068884_n.jpg

Magnus

Magnus <3 han är så himla fin! Men den nya, Tummen? Ser väldigt charmig ut faktiskt :D

Jag ska jobba natt nu, huuuuu och fasa vad jag är nervös över imorgon. Upp tidigt och köra min plutt till Helsingborg ju. Operationen är inte förens om 2dagar dock för stackarn ska svältas helt innan det går. Han som är så glad i mat x) hur ska detta gå..... Aja sedan är det klart iaf och vi kan börja "träna" efter sista boxvilan och medicinering. Ska börja med att gå ut och gå, vara i paddocken, se lite hur han är som häst osv. Lära känna varandra :) Sadelvänjning och det börjar jag först med när vi känner varandra och så, räknar om 2månader kanske, beror ju helt på ^^

Åh vilken häftig häst du fått!!
Det tråkiga är bara att de alltid har så lite man o svans!
Magnus är också ett riktigt charmtroll.

Måste mäta mitt höghus! Det känns som han växer 1 cm om dagen nu :crazy:

Tack! Fast denna tjej ( Tummen= Point 2 Pionts Turmalin )har både man och en rejäl svans Men är pannluggen obefintlig! Svansen kan du se på den svartvita bilden, den är är också svartvit så den är lite otydlig =) Roxi har ingen man :/ Den har hon kliat bort på sommarbete..
Och Magnus är verkligen är charmig häst, väldigt personlig och väldigt snäll =)

Min Celia är ca 159 fram och några cm högre i bak. Hon växer långsamt precis som hennes mammas andra avkommor. Hennes helbror är ca 168 cm och han var lika stor som hon vid samma ålder.

Jättefina bilder! :love: Älskar dom vid vattnet!

Kl
Mycket glada hästar fick komma in ikväll. Nu är Balder så stor att jag knappt kan få med honom på bild i boxen. :D Han är så jämn och fin nu min skrutt. :love:

IMG_20130921_215752_zps9979368d.jpg

Ska mäta honom nån dag snart, värsta spännande ju! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar