*KL* Här går det undan, ny tråd sedan jättemånga sidor tillbaka! Tar ju lång tid att läsa ikapp, så om jag missat någon ber jag om ursäkt.
Charlottee: Åh vad roligt! Blir så glad av att se finaste Z på g! Han berör verkligen!
supercassie: Grattis till finfina Bonnies resultat på SM! Det känns dock som om dina 11: or är flera år äldre än min yngling när man tittar på bilderna. Fina hästar.
Vimsan: Skönt att Walle är bättre! Gissningsvis tillväxtrelaterade upphakningar? Satte dock hjärtat i halsgropen när jag såg hans vurpa. Hujja.
Urkella: Och jag som var nyfiken på att höra om vad du ansåg om barfotasulorna. Hoppas du slipper hovböld och att Ai-chan är bättre.
oanki: Jag kan inte annat än gilla Magnus, han ser så charmig ut på alla bilder. Att han dessutom har väldigt fina språng på hinder skadar ju inte. Grattis också till nya pållen - hon ser väldigt fin ut i kroppen!
Quimero: Vad häftigt med ryttare på ryggen! Kan knappt fatta att vi är där nu, nu ska våra bebisar börja ridas in!
Abbe har fö. skor runtom. Han har så tunna sulor och ömmar något vansinnigt utan. Dessutom vita, hyfsat mjuka hovar som slits ner fort.
Fragile: Vilka fina bilder på er! Jag har ett micklem multibridle till Abbe, med ett 3-delat bett med fasta ringar på, men fäster i sidoringar eller kapson. Nästa steg är att sätta fast clips mellan sidoringar och bett så att det blir en mjuk övergång till att ta i bettet också.
MattiZ: Skönt att operationerna gått bra! Och härligt att få hem din kille och börja hantera och pyssla!
Maja_Kandi: Vad vuxen Balder börjar se ut! Fina killen!
Sandra1989: Hallå snygging! Här har vi en kille som vuxit till sig rejält!
RebeckaJoli: Vad kul att få beröm av mammans uppfödare! Abbe är förresten kasterad sedan snart ett år tillbaka.
Lancet: Tjusig tjej! Kul att få så fina bilder "in action".
thoora: Tråkigt med domarna, men i det stora hela är det ju rätt oväsentligt. Du har ju en riktig sagohäst som dessutom verkar ha begåvats med ett kanontemperament!
Exotizc: Är lite nyfiken på hur du får det här med löspromenader att fungera. Håller hon sig alltid omkring dig? Och hur vågade du släppa första gången? Jag skulle vara livrädd för att hästen stack iväg/sprang hem. Ser hur som helst väldigt roligt ut! Och lilla krutburken verkar ju uppskatta det!
SaraMara: Vilken vacker tjej! Skönt att hon dessutom verkar obrydd. Och kul med shopping. Appropå grimmaholic, jag är nog en tränsaholic... Min kära mor brukar tvinga mig att rensa ut då och då och skänka till ridskolan (vilket iofs bara ger mig mer anledning att köpa nya...
)
SpeedyEquus: Fin. Och STOR!
Görel: Vilket vackert huvud hon har!
Ackio: Duktig kille! Och bra gjort av dig att fota samtidigt som du longerar!
Abbe har sedan sist jag skrev fortsatt att tömköras några gånger och han har fattat konceptet med start och stopp och svänga. I fredags körde vi för Anders E igen och då la vi till longering på töm och avsaktningar och igångsättningar till och från trav. Inga problem.
I helgen löshoppade vi och en lite spänd kille ville helst flasha runt i trav. Tyckte att mattes plutt-hinder var helt ointressanta och travade i princip rätt igenom, "hoppade" (läs: tog ett större galopp-språng) först när vi höjt upp till 70 cm. Han är nog ingen naturbegåvning på det där.
Ska löshoppa igen på söndag. Vilket system har ni som löshoppat kört efter? Det gamla eller det nya?
Lite trist är att han igår hade fått rejält med pisk i hagen, 6-åringen han går med vilar och går med nerverna utanpå så Abbe och hans 3-åriga kompis får knappt röra sig innan han exploderar. Så nu får Abbe gå med sin tråkiga/trygga mor ett tag, vågar inte chansa på att ha kvar honom utifall att nästa spark inte träffar mjukdelar. Är lite hönsig med Abbe, men det känns som att vi har haft vår beskärda del av veterinärkontakt.
Vad gäller 3-årstest har vi det som målsättning, om det faktiskt blir så är inte så säkert, det beror helt på hur Abbe är - tar det hellre lugnt än stressar fram något.
Har inte vågat mäta Abbe.
Senast jag mätte honom i somras var 167 cm och det känns som om han vuxit. Jag hoppas att det bara är att han börjar fylla ut mer som gör att han känns större och att han inte dragit iväg mer på höjden.