11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Glömde ju säga att jag mätte honom också! Jag som tycker han sett så jämn ut verkar ju ha himla konstigt ögonmått! 141 fram och 144,5 bak! :D Men NUUU är han en D-ponny! ;) Dock märks det väldigt tydligt att han breddat sig REJÄLT i sommar. Vi fick spänna ut lokremmarna på selen och plötsligt ser selen nästan lite liten ut. :p Jag fick länga svanskappan två hål också, så nog har han vuxit alltid! Jämför med denna bilden:

012_zpsb262f769.jpg

DSC_0449_zps511d9543.jpg

:D

Ackio: Segt att det inte finns några att prova. :( Du kan inte få låna hem och prova nån av sadlarna om de finns i närheten?

Hihi, ja det första kortet är taget i januari tror jag, och det andra idag. Tänk att det kan hända så mycket på bara 8-9 månader! :D

Kul med uppdatering om Abbe! Efterlyser som vanligt bilder på din fina kille! :) Kul att kunna tömköra för Anders E, det hade jag väldigt gärna också gjort! Men han är väl tyvärr inte hit upp så ofta... :(

Sötnos! :)

Jo tänkte väl försöka hitta en nära så man kan prova först. Men tyvärr verkar folk snåla på sälja ut billiga sadlar här och de som säljs har varit smala i bommen eller extra vida. Känns lite väl. Vill ha MW bom för tror det passar bäst.

Antar du menar mig ang tömkörning fast du bytte ut smeknamnet på min fjant ;) Jo känns spännande och får väl hoppas att det går bra samt att han sköter sig.

Har inte vågat mäta Abbe. :crazy: Senast jag mätte honom i somras var 167 cm och det känns som om han vuxit. Jag hoppas att det bara är att han börjar fylla ut mer som gör att han känns större och att han inte dragit iväg mer på höjden.

oj! :o kan han inte ge lite höjd till min? :D

Men titta.. Fanns en Abbe med. Shit.. får ge min nytt smeknamn :rofl: En Abbe och en Acke. Båda tömkör för Anders E.. huj! Jag vill löshoppa min men men kräver en assistent och ja, min chaufför och slav (läs make) måste ju ha barnen. Dvs måste man lösa barnvakt *fundera*

Det är kul när man får till bilder där utvecklingen blir så tydlig!

Jag har ju tur som har Anders E 1 ggr i månaden hos oss. Blir lite lagom att ta nästa steg i takt med att man har honom på plats då! Ska försöka ta lite nya bilder på Abbe och om jag har tur få in film från löshoppningen också.

Är din också en Abbe?

Det är kalasbra med Anders E! Abbe var helt grön första gången vi körde för Anders, hade haft träns och sadel och longerats någon gång, men aldrig blivit styrd eller haft tömmar, tömkörningsgjord eller svanskappa på. Men redan efter en liten stund kunde vi göra stora volter och serpentinbågar!

Ang löshoppning så har vi gått ihop några stycken och löshoppar ihop. Bra när man ska plocka fram och av, bra när man behöver medhjälpare. Så kan mannen passa barn! :D

Neh en Acke. Så lätt läsa fel i farten ;)

Ja min är helt grön. Han vänjer sig vid tränset NU. Men var inga problem sa de. Och tömmar samt gjord får vi låna. Så får vi se vad han tycker om det :) Går det bra kommer vi ta fler lektioner samt fortsätta hemma. Hade ju tänkt tömköra ändå men känns skönt ha lärare första gången.

Vi har inga här som bundat ihop sig. Sökt. Det som finns är på kliniken och där anmäler man sig men har ingen åka dit och hem med och ingen bana hemma att köra på. Rundcorallen passar inte för det och inget hindermaterial :(

Tack! :) Hon är stor och kommer bli en rejäl tjej, det gillar jag :D Beräknas bli 175 ca och med mycket massa.

MattiZ: Skönt att han snart får komma hem och du kan börja pyssla och aktivera honom :)

Kl

Maken till lugnare och snällare häst har jag nog aldrig varit med om (förutom änglaprinsen min :( ) Hon är så lugn och trevlig och trots att hon är väldigt ohanterad, väldigt lätt att ha att göra med.

Grimman är inte så rolig att klä på sig och då höjer man bara lite på huvudet så får matte liiite svårt att nå ;) Fötter vill hon inte gärna lyfta heller men övning ger färdighet!

Idag släpptes Loppan ihop med mina småttingar.
Gick superbra och efter 5 minuter gick de tillsammans och betade och sprang och busade som om de aldrig gjort annat :)

Filmade en liten snutt från ihopsläppet så klart :)

http://www.youtube.com/watch?v=Nkfa_HPs_Oc&feature=youtu.be

1279022_10201911419323190_1310244547_o.jpg

KL.
en bild säger mer än tusen ord :D första gången och z stod som ett ljus!

539772_10151680914161344_1557797232_n.jpg

(kommer video från tömkörningen senare, gick ännu bättre idag) jag är så glad och blev alldeles tårögd. Min fina kämpe.

Vad roligt! Har ju inte hängt med i tråden från början men förstått att ni haft skador :( Förstår ditt leende! :)

Hahaha, shettisarna såg ut att tycka det var skitkul! :D Läckert att de är så lika i teckningen mor och dotter. :) Hon ser fin ut den stora också, lite förvirrad kanske. :p

Och ja, Balder var nog stolt tror jag, han tyckte det var såååå roligt att äntligen få komma ut och göra nånting. :p

Tack till alla som skrivit om min sjukling :) Nu är han hemma i min famn igen utan några problem och idag har han fått se hästar hemma för första gången då grannen tagit hem sina ston från betet! Kul, han gnäggar mycket men lyssnar väldigt bra på vad jag säger också :) Vi sträckte lite på benen både jag och han efter den långa färden, men det blir mer skrittande imorgon ^^

Jag ska ta kort på hans vackra bandage så ni får se hur ful han är med halva sidan rakad xD haha

Ja jätte skönt! :)

Han har även piggnat till en del sedan förra operationen och sträcker rejält på sig, väldigt stilig häst!
Jag fick en glad överraskning också då han är till 100% verkad både fram och bak nu, undrar vad fler överraskningar de gjort? Tagit bort eventuella vargtänder kanske? ;D Jag måste ringa och fråga imorgon!

SpeedyEquus: Guuuuuuuuuuuuuuud vad fin hon är, måste erkänna att det är en väldigt lyckad korsning! Väldigt fin, med mycket utstrålning tycker jag! Och de små söta skäckarna gör ju bara att man måste skratta när man ser din film ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Söker hane för avel - Bichon
  • Akvarietråden V