11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Hahaha, shettisarna såg ut att tycka det var skitkul! :D Läckert att de är så lika i teckningen mor och dotter. :) Hon ser fin ut den stora också, lite förvirrad kanske. :p

Och ja, Balder var nog stolt tror jag, han tyckte det var såååå roligt att äntligen få komma ut och göra nånting. :p

Haha, den flygande sparken ena shettisen gör är underbar :D fint med shettisar i bra form

Shettisarna hade skoj minsann! Mammaponny är den som sparkar, helt tossig :D De tyckte det var jättekul med kompis! Blir nog lite mer fart än när det bara varit de två, mamma är ju inte så pigg på att busa med bebis annars :p

De är rätt så symmetriska i teckningen och på håll är det svårt att se skillnad på dem ibland :o

Ja jag märker det.. så kommer den där store fan och tror hon får va med ;) Vilket sätt! Alla ser väl att hon inte matchar med en skäckig shettis. Du måste skaffa en partner åt henne med ;)

KL.
Jag blev inspirerad av att hänga på mina unghästar så igår gjorde jag det! =)
Först fick dom springa av sig lite energi, sen fick dom hälsa på uppsittningspallen, men ingen av dom tyckte den var läskig :)
Ställde upp den bredvid och klev upp så att dom får känna hur det är att ha matte lite högre upp än normalt. Klappade, drog i stigbyglar tills ingen av dom brydde sig sen la jag min tyngd över ryggen och då fick dom massor av beröm! Gjorde så ett par gånger.
=D

Roxi: Roxi tyckte allt, utom när jag står på backen och hoppar upp och ner var kul! Jag har trott att det skulle bli problem med denna dam då hon alltid varit super försiktig och lite harig, men hon är mycket modigare än hon själv tror ;)
Tummen:Brydde sig inte ett dugg,hon jag allt för lite godis ;)
Magnus: Min lilla stjärna! Jag tror han har längtat efter att få egen uppmärksamhet! Han tyckte allt var kul och hade jag haft någon som hjälpt mig hade jag kunnat suttit upp så oberörd var han! =)

Idag blir det skoning för trion! =)

Blir avundsjuk på alla som hänger på sina :p Själv har jag "sittauppförbud" tills jag gått ner x antal kilo till. Ska inte knäcka ryggen på bebisen ;)
Så får skaffa mig en "testdocka" som får hänga åt mig på min. Just nu är man hemma däckad i feber så har lite ångest för hinna få killen helt van vid träns och bett innan tisdag. Men om jag piggar på mig lite ska jag ta mig iväg och köpa ett mindre bett i alla fall. Nåja..allt löser sig :)

mitt något tillgjorda leende, men jag var verkligen så glad :D

Jo vi har haft en stor portion otur och en del skador.

½ dygn tarmbecksförstoppning som inte släppte hemma och blev intensivvård på ultuna, där höll vi på att förlora honom.

ca 5-7veckor skelettskada på kota, yttre trauma men varför vet vi inte. Väldigt dålig prognos och veterinären ville döma ut honom, men han blev bättre så vi valde att behålla honom och se (även på inrådan av en annan veterinär jag sökte upp för rådgivning). Idag är han friröntgad från den skadan och han är alltså helt läkt!!

1½ år gammal drabbades han av ataxi, vilket är den skadan vi brottas med nu. Röntgen ua. och han har gjort stora framsteg! Återbesöket på Strömsholm för några veckor sedan tyckte vi skulle börja rehablitera honom, en stark musklatur kommer förhoppningsvis hjälpa honom och göra honom jämn.

Jag vet att många följer honom, och han kommer aldrig att säljas. Därför har jag valt att vara öppen på ett offentligt forum om allt som händer runt honom :)

Jag har följt honom sen han föddes och är så glad se det gå åt rätt håll för er. Det förtjänar ni!

Sen ser jag inget fel med vara öppen även om en häst ska säljas. Jag var öppen med gamla unghästen när jag hängde här som jag sålde men hon fick ju all information om hästen med :) Men klart du inte ska sälja din fina prins!

planen är att inte sälja iaf men man ska ju aldrig säga aldrig, livet kan ju ändra sig snabbt och man tvingas fatta beslut :)

Självklart ska man vara öppen med köpare, men att vara "för" offentlig om allt som berör hästen ifråga online, kan ge bakslag och misstolkas.

Du ser verkligen toklycklig ut! Jag är dock inte förvånad över att Z tar det med ro, det är ingen orolig kille :)

Snart sitter du och rider din fux!! :D

Han är lika orolig som sin mor :D kändes som om jag lika gärna kunde slängt över benet och satt mig, men vill inte stressa fram och planen är att sitta in honom bara detta år.

Jag har också hängförbud :D men förhoppningsvis blir jag av med de flesta kilona i början på november ;)
Men jag har inte så bråttom, "Snorkfröken" växer igen och behöver mogna lite mer i huvudet innan vi sätter igång med inridningen.

Kul med fler som har hängförbud ;) Jag har en rätt enorm övervikt efter legat sängliggande över ett halvår pga tråkiga omständigheter. Så min kille åker nog iväg en sväng snart för sadelvänjas, hängas på osv. Sen hem igen för tömkörning och löshoppning samt gå i skogen med mig. Sedan iväg igen i vår för matchas förutsätt att han är mentalt redo. Men han verkar ta allt så coolt så länge han inser att jag bestämmer ;) Han har lite attityden "my way or the highway" haha. Fjanten.

Jag är lite rädd att jag är för feg när jag väl får rida igen å då kommer jag nog också skicka iväg min eller ta hjälp av någon hemma.
Vill gärna visa på treårs testet men bara om han är mentalt redo.
Min är ju en fjant som hoppar flera meter bara ett löv ligger fel :p

Men löv är farliga! :p

Hittat en tjej 2 mil bort. Dressyrryttare med bra meriter. Och vi har ju treårstesten på Grevagården här i våra krokar vilket är typ mitt i mellan henne och mig. Känns skönt inte låta han åka för långt bort. Lätt hälsa på, följa honom osv. Så får väl se om hon har tid och plats. Hade gärna tagit hem någon men har ingen riktig ridbana osv så då måste man ändå lasta honom varje gång och iväg. Då han kan lika bra stå "på plats" :)

Vad glad jag blir över att läsa att Z verkar utvecklas åt rätt håll! Och det ser ju jättefint ut när han jobbar! :) blir sååå glad! :)

Jag har faktiskt suttit på Calle idag. Vi har ju gjort detta ett par gånger nu, och stopp och sväng fungerar bra, men utan ledare så går han helst bakåt om det är jag som sitter på.. Så nu har jag varit ledare ett tag, och andra har fått vara kamikazepiloter.. Fast han har skött sig strålande.

I morse var jag ensam ute. Har en gräspaddock som han är van att arbeta i, så jag testade först att gå bredvid men styrde med tyglarna och smackningar. Efter en stund så fick han parkera vid pallen, och så hängde jag mig över så stadigt som det gick. Smack, och han gick fram och lät sig styras till höger. Av efter några steg och om igen. Tredje gången satte jag mig. Tio steg fram, klick-belöning och ytterligare fem steg fram på kommando. Sedan räckte det för idag.

Åh, och han känns inte alls för liten! Och han kommer ju antagligen att bredda sig en hel del kommande år med. Men sååååååå roligt att få sitta på sin häst, efter all väntan.

Min plan är att skritta och trava utan ledare (att det ska kännas sansat) innan novembers slut. Sedan ska han vintervila under hela december. Ska förmodligen inte vara med i treårs, men har som plan att regga honom i ASVH och kunna vara med på kvalitén 2015.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar