Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Så härligt att det ser bra ut! Håller en tumme för att det fortsätter att hålla!
Försent att anmäla till visning?

----KL---------------

Idag fick jag för första gången (sen hon var yttepytte liten) på grimman i hagen!
Helt utan bråk eller problem. Satte på den, klappade och kliade överallt och så tog jag av den och hon skulle nog in i den igen för det var ju mysigt att bli kliad så mkt! :D

Oh.. vad skönt :) Jag ska få på min en grimma i morgon :eek: hon hatar den över allt annat. Men den måste på för man ska med mamma på UL ;)

Är så glad du ger honom chansen :) Vi hejjar alla nog på att det ska gå så bra det kan. Fina killen!

Mul - Skickar en tröstkram - förskräckligt det som hänt.
Charlotte - Vad härligt att han mår så bra!

Idag lastade jag mina och åkte till hovis och ridhuset. Skulle träna inför visningen. Lillan tyckte det nyharvade underlaget var skumt och lyfte bakbenen högt när vi kom in - nästan som de kan göra med transportskydd. Travdelen gick bra- men när vi skulle galoppera löst hade stoet ingen större lust samt att de nästan gick omkull på en fläck där de vattnat och där underlaget helt släppte. Ganska snart tyckte fölis att spegeln var mer spännande än att galoppera efter morsan så hon ville inte följa och då ville inte morsan springa. Vi får se hur det går på visningen...... Det lustiga är ju att jag tömkört stoet massor under årenslopp och att hon då växlar mellangångarter direkt på röstkommando. Nu med föl har jag fått inse att allt är annorlunda. Fölis är ialla fall hur cool som helst och tog allt med ny plats, ridhus, och verkning med ro om än med vissa små protester vid verkningen.

KL

Min lille hingst som snart är 3 månader slutade dia igår, fick hög feber och diarré. Hippotrim och någon magpasta har gjort effekt och han är idag feberfri och magen har torkat upp. Nu vill jag att han kommer igång och diar igen. Var upp inatt för att flaska honom men då diade han faktiskt.

*KL*

Var åker man och fölmönstrar om man bor i Göteborg ? Vill ha de olika ställenna runt Göteborg och gärna datum för anmälan och visning ?

Har försökt tita på ASVH men kan man inte kartan så blir det svårt :o

Mia

kl

jag fick först i måndags levande-föl-räkningen från hingsthållaren. har alltså inte fått något registreringsansökansnr, så kan inte anmäla till visning, dessutom har anmälningstiden gått ut, den gick ut i måndags såklart :( Jag har försökt ringa arrangörerna för att se om det går att efteranmäla men får inte tag i någon... Jag e skitledsen, vill verkligen visa honom ju :(

Senast ändrad:

Du kan lägga in hästen själv i TDB utan registreringshandlingarna. Har gjort det själv då jag inte heller fått mina. Gå in och titta, någonstans står det "lägg till häst". Om du inte fattar kan jag hjälpa dig.

Tack, anmälningsdatumen har gått ut för där vi skulle visa honom samt när stallägaren försökte anmäla sin fölunge dit var det fullt (enköping och stjärnborg) så den är nu anmäld lite längre bort. Jag tänkte åka med dom och hejja då jag tror den kommer gå riktigt bra och spana på andra fina fölisar.. men jag lämnar min egen hemma:)

Är så glad du ger honom chansen :) Vi hejjar alla nog på att det ska gå så bra det kan. Fina killen!

Tack:)

Mammahäst kollas nästa vecka på 45 dygn, vi hoppas lillasyster finns kvar i magen.. vår backup. Men som det ser ut nu kommer vi stå med tre hästar nästa vår:love:

Ok, hur långt blir långt?

Här blir det heller ingen fölvisning, hade så gärna velat visa henne, första uppfödnignen o allt.
Men då märra är gammal och Förhöppnignsvis på 9 dygn nu så går hon först!
Så bäbisen får vänta till att bli visad nästa år.

Man går in under sök tävlingar och väljer avelsvärdering. Sen kan du välja distrikt och maxavstånd ifall du vill.

Ah! man hittade inget när man säkte på skåne, men på alla hittadem na även de i skåne så tack så hemskt mycket för hjälpen!!

Oh :) Hoppas!!

Min lilla åkte med mamma till station idag. Blir kvar några dagar för kollas igen. Pga att min släpchaufför åker bort får de stå där 3 dagar för kollas igen. Vi kollade lite tidigt idag. Såg inget men hoppas verkligen de ska hitta något denna vecka.

Idag fick jag klappa och klia på henne lite. Går framåt. Lillfisen!

Vet inte varför understa bilden inte fungerar att trycka på men trycker man på översta bilden kommer man ju in i albumet och kan se alla snuttar :-)

Det känns inte kul att sälja honom ! Vet inte men varför blir filmerna sämre när man lägger upp dom på photobucket ?

Mia

Gick se filmerna. Söta.. tråkigt men tror PB inte är så bra i kvalite att ladda på :(

Du kan skicka hit han *lite småkär* Själv fick man ju sto i år fast man beställde hingst haha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 265
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka