Sv: 11-orna
Jag har inte mätt min ännu men är nyfiken, han är inte så liten längre denna 3½ månad gamla kille
Efter att läst igenom mycket tråkigheter i tråden så skäms jag nästan för att säga det.. men han är fortfarande helt ren och bulan på benet är borta!!
Men vad kul att höra!!!
KL
En liten uppdatering härifrån.
Lilleman fick gå i grimma och grimskaft för första gången på flera flera veckor idag. Gick jättebra att ta på grimman, men han ville absolut inte följa med!
Vi hade dragkamp som jag tillslut vann. Han var väldigt bänglig och tyckte inte alls att jag var nån rolig matte...
Men så fort vi tagit oss ut från hagen gick det bättre, då var det så mycket spännande att han var tvungen att hålla sig tätt intill mamma!
Gick genom hela gården bort till en ny liten hage (tillfällig för att gårdsägaren egentligen skulle slå med röjsåg där - men det är så kraftigt bete så jag tyckte att hästarna lika gärna kunde äta upp det istället) och fick gå där ensamma ett par minuter tills den andra märren med föl kom tillbaka från sitt besök på seminstationen (de fick då gå ner i den delen av sommarhagen som egentligen skulle vila nu, som går emot denna nya lilla plätt, vilket alltså blev tråd-i-tråd med mina två - inte i samma hage)... Jag och syrran hade byggt den nya delen utanför den egentliga hagen så pass stor att vi tyckte att båda skulle få plats utan problem, men det går inte att resonera med andra hästens ägare öht, vilket slutade med att Koronn på nåt konstigt oförklarligt sätt plötsligt var på andra sidan tråden hos sin kompis. Ingen såg hur det gick till, han har inte en skråma på sig och tråden var helt stilla - vi fattade ingenting.
Hade den andra tjejen bara gjort som jag tänkte - antingen släppt in sina hästar i den nya lilla hagen eller haft dem kvar i den andra delen av sommarhagen (då ser de bara varandra på håll) - hade det inte blivit några bekymmer alls...
Men som sagt går det inte att få henne att lyssna öht.
Jaja, eftersom att gräset ändå tröt i den gamla hagen gav jag efter och öppnade upp så att de nu kan gå från sommarhagen (som skulle ha vilat) till nya lilla plätten.
Summa sumarum - ingen skada skedd, men jag kände att jag gatt klaga lite över dessa människor som inte kan lyssna och tänka över nån annans förslag utan helt enkelt bara gör på sitt sätt...
Lite bilder på mannen.
Nu hoppas jag att märrarna behagar äta upp gräset där gårdsägaren ville ha nerbetat, men nu har de ju en hel sommarhage med halvt uppväxt gräs (5-15 cm på olika ställen) så nu lär de väl strunta i det...