Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Vad är det för stam på din kille?

Kan tjuvsvara att den är e. Algot efter att ha sett det i annan tråd precis.

Bjuder på ett parasollbarn även om han inte hör hemma i denna årgång ;)

DSC_0038.jpg

Önskar att man hittat den där gården man söker så vi kunde behålla hela högen!:p Sedan ska man ju ha tid för alla också..

Hehe din lilla svarta pärla har t.o.m mindre tecken än min kille som har en vit kota endast!;):D Men en bra häst har ingen färg!;)

Det där är en helt suverän bild !

Och i övritg håller jag med gylle, ungen med Algot till pappa kommer att bli skimmel.

kl

Tack allihopa för era gulliga kommentarer! :)
Japp! Han är e: Algot :)

Ja jag trodde först han skulle få morsans färg, eftersom han va så mörk i ansiktet, men det verkar nästan som jag hade fel angående det:p Ska bli spännande att se vad som döljer sig under fölpälsen :D

Parasollbilden var ju bara för härlig!! Haha!

Och kul med en PRE, måste ju erkänna att jag haft en hemlig dröm om en PRE när jag va yngre, det släpper ju aldrig riktigt;)

Senast ändrad:

Jo, jag och min mamma kör på rock/metal tema... Jag hade egentligen velat ha något annat namn, men det fick bli Amaranth, (storasyster heter Nightwish:angel:) så vi kommer att fortsätta på Nightwish låtar ett tag ;)

Jag kan säga helt säkert att han blir skimmel :-)

Fast nu kanske jag förstör det spännande. Men exakt sådär ser de ut när de ska skimla. Just de mörka benen avslöjar allt så ser inte en mörkbrun häst ut.

Å jag som hoppades på att va unik :p Ni har ju bra smak iaf!

Blir han skimmel får jag väl döpa honom till Cloud Connected, det namnet har stått högt på listan länge:) Men jag har så svårt att bestämma mig!!

Det där vet jag ingenting om, det vet nog ni mer erfarna mer om än mig, men va roligt!! Och va jobbigt!! USCH! Hur ska jag kunna göra mig av med min lille skatt?? Det är jobbigt nog som det är, har ju fäst mig vid honom, å han e bara 1 vecka gamla, det bådar ju inte gott!! :p

Kl:

Här går vi fortfarande i ovissa tider. Men än så länge har inte smittan nått utanför det stall där det startade. Så vi håller tummarna, kan man säga..

Däremot så hade min "babe" ett rejält sår på ena frambenet igår när jag kom ut till lösdriften. Såg ut att ha varit en spark, och han rörde sig inte helt ostört i trav och galopp.. Men, han hade inga som helst problem med att stödja på det och han skrittade bra. Jag tvättade rent, och hade på bakteriedödande salva/kräm. Samma procedur gjordes ännu en gång på kvällen. (Måste ge honom cred för att han skötte sig så bra när jag tvättade såret, det kan inte ha varit alltför skönt, men han skötte sig superbra.:love:)

Var där igen nu på morgonen, och rörelsestörningen var i princip helt borta, och såret såg jättefint ut.

Tack gode gud för det, stod beredd att köra in till klinik nu..

version-0a169c5761b9b8e2c03395e9e944e93a

Börjar att ändra lite färg nu. Blir spännande att se hur han blir i slutändan..

683463.JPG

Nytagen bild på den chokladbruna rallypralinen:love:

Men vilken skillnad det är på stobebis och hingstbebis.. Sunny 1 år är och var rena ängeln jämfört med Reine 3 veckor, han kommer åka på så mkt däng om han inte slutar ge de andra tjuvnyp snart... Än så länge kan han gömma sig bakom mamma men även hon börjar tröttna lite på honom!!!

Haha jag känner igen det där! De är små ligister de där hingstarna! Man får minsann vara hård och bestämd redan från första början, annars får man nog det i nacken längre fram... Gangsters!! :p

Hur gammal är din lilla kille? Söt och härlig uppsyn!:love:

Min är nu 9 veckor och ser skabb angripen där fölpälsen släppt:eek::D Dock har han ju mkt rakade partier också sedan ultuna historien som inte gör det hela snyggare direkt..

Nytagen bild på mitt lilla måndagsexemplar
263714_10150204690496344_563156343_7269223_6165544_n.jpg

263714_10150204690481344_563156343_7269220_5698949_n.jpg

... har inte hört något från vet. ännu men går bara och väntar på samtalet..

Ja, en gård vore inte fel... Då hade man antagligen haft lite för många hästar...:D:angel:

Det har blivit mindre och mindre tecken på mina avkommor men de har alla haft nåt tecken på vä bak... Felton mormorsmor hade en strumpa vä bak, mormor en kota vä bak, hans mamma en lite större fläck än honom vä bak. Samma gäller huvudet, mormorsmor bläs, mormor stor stjärn, mamma lite vita strån och han ingenting... De har alla varit svarta!

Usch, att vänta är bland det värsta som finns men jag håller alla tummar och tår får att du får ett positivt besked...:)

Vad tiden går fort!! Han ser ju nästan vuxen ut..;) Riktigt välväxt och fin!

Tack det börjar arta sig nu!:D Han var så liten och kort typad ett tag men nu har han börjat knaka iväg på höjden också och då faller alla bitar på plats:p

Tycker den kolsvarta färgen din har är himla tjusig!!!:d

Tack för tummarna har fortfarande inte hört något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 273
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka