Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Ja, han har ngt i blicken. :) Tur är väl det, för han smet ju ut alldeles fullmålad.. (Dvs: Inga vita tecken alls..Jag som önskat mig en svartbrun med mkt vitt eller en skimmel.. Fast, han är ju världens sötaste för mig ändå!!:love:)

3 veckor blev han i helgen. Min lilla brunböna. :)

(Fast jag längtar efter att han ska se ut som din i pälsen, så att jag får se om han är bestående brun, eller om han alternativt kommer att bli mörkare..)

Först lite *KL*

Fina bebisar i tråden! Verkar vara full fart på de flesta! :laugh: Parasollbilden tog dock priset! :love:

Min raggmunk/skabbräv är inte så fin för tillfället - lång fölpäls som börjar skavas och ramla av fläckvis. Ser relativt mörkt ut under så han ser ut som en sämre byracka i pälsen. Är idag 8 veckor gammal och 123 cm hög över manken. Liiite högre över baken.

Tillsammans med bästisen:
22fb1b4e.jpg

Och så skippar vi *KL*
Vilken otur du haft med lillprinsen Charlottee. Håller tummarna för att det bara är ett litet gupp på vägen och att han läker ihop fint.

:love: :love: :love:

Vilken liten busunge! Har väl inte tid med mamma heller! :D Vilken underbar trav hon visade mellan alla höga hopp! Verkar ha gett sig tusan på att bli fälttävlanshäst... ;) Fantastiskt fin! :love:

Sicken sötbulle! :love: En mycket busig liten fuxdam;) Jättehärlig! Gillade oxå traven bäst - och bakbensaktiviteten:D

Ja jag hoppas verkligen att han fortsätter vara fux! Jag är svag för fuxar också! :love:

Han är så söt, nu kommer han fram och vill bli kliad så fort han får syn på en människa! :) I helgen hittade jag fästingar på honom, en långt upp på insidan av bakbenet och en på insidan av frambenet. Funkade hur fint som helst att få bort dem när han var lös i hagen! :laugh:

Ja, han har ngt i blicken. :) Tur är väl det, för han smet ju ut alldeles fullmålad.. (Dvs: Inga vita tecken alls..Jag som önskat mig en svartbrun med mkt vitt eller en skimmel.. Fast, han är ju världens sötaste för mig ändå!!:love:)

3 veckor blev han i helgen. Min lilla brunböna. :)

(Fast jag längtar efter att han ska se ut som din i pälsen, så att jag får se om han är bestående brun, eller om han alternativt kommer att bli mörkare..)

Ja jag önskade mig ju ett brunt stoföl och ut kom en fuxhingst:D:angel:

Jag tippar på att din kommer bli mörkare brun!

Tack jag hoppas på det bästa men inget samtal kom idag.. hoppas imorgon:(

Men visst är det min lillemans kusin brevid din på bilden?:laugh: Jättefina bebbar båda två!!

Ja, det är nog vad jag tror med. Men den som lever får se! :idea:

Hoppas att din fölis är helt fit for fight snart igen!

Lånar knappen och glider in med nyfödd:

foal1.jpg

foal2.jpg

Ett stoföl efter Bellagio ue Nactus. Nyfiken och envis redan. :)

Tycker det är jättekul att leva i ovissheten:p Det är så himla spännande det här med färg och hu de kommer utveklas som individer! Hoppas alla våra mini-gnäggisar blir stjärnor! :)

Min förra fölunge föddes borkfärgad, han var gul som ett rapsfält, med svart tagel, zebra-randiga ben och ål. Skittufft! Då tyckte jag det va synd att det bara var fölpälsen som hade sån färg, men han blev rätt fin sen oxå, blev helt mörkbrun utan ett enda tecken, som alla mina andra hästar genom åren typ :p

Grattis till nytillskottet!!

Alltså alla Bellagio ungar jag sett hittills är otroligt lika varandra! Stora ädla högresta med nätt huvud, han verkar typa sina ungar starkt. De verkar även röra sig riktigt bra med mkt uppförsbacke?

Grattis till nytillskottet!!

Alltså alla Bellagio ungar jag sett hittills är otroligt lika varandra! Stora ädla högresta med nätt huvud, han verkar typa sina ungar starkt. De verkar även röra sig riktigt bra med mkt uppförsbacke?

Tack båda :) !

Jo sett några föl efter honom med och de är lika! :) Ser så fram emot få se denna i hage sen. Nu fick de dock komma in efter skrämt gårdsägaren när hon kom hem i morse ;) Panik och skrik haha. Jag trodde stoet och jag var överens om efter midsommar. (Hon var beräknad 8 juli).. men ston går då inte att lita på ;) !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 330
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka