Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, så tråkigt att det är så dålig prognos på honom!
Är man helt 100 på att han inte kan bli bättre så hade jag nog tagit bort honom nu. Är han halt så har han antagligen ont av det. En annan aspekt är att man själv fäster sig vid dem mer och mer tycker jag med tiden, så jag hade inte tyckt att det skulle vara lättare att ta bort honom i höst. En tredje aspekt är om man själv börjar tänka på en second opinion och rådfråga annan veterinär, men du kanske redan har anlitat en expert inom området.
Jag hade betäckt om mamman om jag vore du, en infektion är inte ärftlig om det var det. Är det en tumör så behöver det inte betyda att det är ärfligt heller.
Usch vad jobbigt. Men att ta bort så fort som möjligt hade jag troligen gjort. Med ett föl gissar jag att det är bäst att göra ute i hagen eller i boxen och låta han ligga kvar tills stoet accepterar att han är borta. Kanske är hagen bäst då man ser när hon själv väljer att gå därifrån. Har varit med om att föl har fått tas bort för längesen och då lät dom int den ligga kvar hos stoet. Hon var helt förtvivlad länge och tog sig inte den säsongen.
Sen tycker jag att du ska betäcka om. Men lite vidskepligt så hade jag nog inte vågat ta samma hingst.