N
Ninniw
Sv: 100 starter eller mer?
Måste jag verkligen säga! Man tackar, mycket trevligt förberedd seger. Jag har hört att hon är en liten fuling att rida, pullar mycket o så i träning, inte så värst kul att ha som ridskolehäst egentliggen…
Men oftast så har de haft ”slätloppskariär” innan pluss att de tenderar att hålla (om de tränas av tränare som brukar träna hinderhästar) i rätt många säsonger…
Här är några”gamla godingar” som jag drog mig till minnes och sökte efter på galoppsport.se, det är extremt selektivt urval då jag tex red hoss Alex McLaren och att vi hade hinderhästar under vissa perioder.
MISSING WHIP 119 totala starter (44 hinderstarter)
BERTHRAM 107 (65)
MIGHT FLY HIGH 107 (7)
MAJESTIC SACC 100 (2)
WISE MOVE 99 (18)
SILENT KEYS 89 (65)
SERAFIN 88 (63)
LOGAN 85 (40)
MOHINI 84 (40)
DRUNKEN SAILOR 75 (16)
MASTER CASTER 71 (25)
Jezzy_flyer skrev:Själv red jag henne bara i skritt och trav och det var jag som red henne senast innan du satt upp Ninni, visst förberedde jag henne bra?
Måste jag verkligen säga! Man tackar, mycket trevligt förberedd seger. Jag har hört att hon är en liten fuling att rida, pullar mycket o så i träning, inte så värst kul att ha som ridskolehäst egentliggen…
Emilie skrev:Det ska väl tilläggas att det är betydligt svårare för en hinderhäst att komma upp i 100 starter då säsongen inte är speciellt lång och loppen är få.
Men oftast så har de haft ”slätloppskariär” innan pluss att de tenderar att hålla (om de tränas av tränare som brukar träna hinderhästar) i rätt många säsonger…
Här är några”gamla godingar” som jag drog mig till minnes och sökte efter på galoppsport.se, det är extremt selektivt urval då jag tex red hoss Alex McLaren och att vi hade hinderhästar under vissa perioder.
MISSING WHIP 119 totala starter (44 hinderstarter)
BERTHRAM 107 (65)
MIGHT FLY HIGH 107 (7)
MAJESTIC SACC 100 (2)
WISE MOVE 99 (18)
SILENT KEYS 89 (65)
SERAFIN 88 (63)
LOGAN 85 (40)
MOHINI 84 (40)
DRUNKEN SAILOR 75 (16)
MASTER CASTER 71 (25)