100 starter eller mer?

Topolino

Trådstartare
Hur många galoppörer känner ni till som har 100 starter eller mer? Start nr 100 ska tydligen vara lite högtidlig har jag hört rykten om. :cool:

Sv: 100 starter eller mer?

Berthram är en friskis som startat över 100 gånger, har sprungit både på slätt och hinder.

Graf Zeppelin hade 114 starter bakom sig när han gick ur tiden förra året.

Fanns en del på 80 talet som startade mer än 100 ggr. Mr Enchu var ju en av dom. Tyvärr börjar mitt minne svickta (är ju på ålderns höst nu :angel: ). Men kommer jag på några så återkommer jag.

:o

Saknat dig me! Haft fullt upp me jobbet så jag har inte hunnit med att koppla upp mig sista tiden! Ska bli ändring på d nu!
Fast d verkar inte direkt som jag missat så mkt under den här tiden.. inte många nya trådar inte.. ;) :crazy:

Majestic Sacc var 12 år när han vann sitt sista löp :bow: :bow:
han gjorde precis 100 starter, alla hästar som uppnår detta tycker jag är en klass för sig, det tyder också på att tränaren (enligt mig) vet vad han/hon sysslar med. Du tjärnar mer på att en häst kan gå länge med medlen prestationer i kanske 7-8 år istället för att man tävlar slut på den på 2-3 år och den får några vinster och sedan är det slut. (Min åsikt) :angel: :angel: Att sedan hästen klarar så många startervisar på ett sunte och förnuftigt tränarsett.

Ps, Majen var en riktigt mysig häst, han lärde mig att rida med korta läder. En riktig Majestätisk Prins. :love: :love: :love:

gud va skönt att det är någon som håller med en. jag tänker på hästens bästa, och som björkis skrev i ett annat inlägg "ska hästen tycka det är roligt, en positv häst gör så gott den kan och oftast blir det bra resultat." (eller något liknande) :bow: och andra sidan en häst som blir tvingad att springa med tex spö håller inte i längden någon gå tröttnar de och protesterar, en häst som inte vill springa gör det heller inte. :mad:

Tam The Tiger han gjorde 110 starter, efter sin galopp karriär gjorde han en karriär på hopp och fälttävlansbanan. Dock blev denna karriär allt för kort pga av en olycka :cry: .

Skulle tro att alla håller med oss om detta. Visst finns det rötägg, men dom är inte här. Inte som jag mött i alla fall. Hur dant det än är, så måste man ju se till hästens välbefinnande i första hand.

Runnet Dancer har 158 starter sen han importerades till Sverige men han var startad innan dess. Hel och fräsh och vann en löpning förra året.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 701
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 182
Senast: Derivata
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 289
Senast: Tonto
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår