Sv: 10rna del 3
Jag är helt slut! Åkte hemifrån 07 igår morse, kom hem 02 inatt.
Om fyrbeningen skulle samarbeta? Nä varför det?
Jag MÅSTE lastträna! Det tog 2 timmar att lasta. Hon drev mig till vansinne.
Vi var 3 pers, hon vägrade. O vet ni vad det värsta var? Hon var inte rädd eller stressad. Hon ville bara inte. Vi lockade med massa saker, vi använde linor, vi hade med ett spö osv. Hästjäkeln, med öronen framåt hela tiden, uppträdde som "jaha, ni är 3, jag är 1, ni är i transporten, jag utanför, vad ska ni göra åt det?".
Hon var så lugn, hon ställde sig till och med framför transporten och vilade på bakbenet! Sen bajsade hon, ingen lös stress-bajs, utan runda fina bollar o sen suckade hon.
Tror ni man blev galen eller?
Vi fick in henne t slut och hon stod så fint hela vägen! Åt o helt stilla var hon. Vi kom till en mack där de driftade bilar, vi var tvunga att tanka där, men hon brydde sig ingenting om det.
Sen kom hon hem till sitt nya stall, jag ledde henne lite runt och så fick hon gå in i en supervälhalmad box med betfor, morötter och musli. O ny kompis bredvid som ville sååååå hälsa. Annie ville äta
Hon åt direkt och sen lämnade vi henne för vila.
Idag ska hon gå ensam i hagen, imorgon ska de släppas ihop.
Stallägaren tyckte hon var jättefin (o han är "känd" uppfödare) och bra i hullet. Tror fan det när hon går på 1000 smrp och 100 MJ