Sv: 10rna del 2
Idag så provade vi träns för första gången! Han var så fiiiin i sitt träns!
Och dumma dumma jag som inte hade laddat kameran,ville ju ha bilder på första gången i tränset...
Han var iallafall JÄTTEduktig! Han fattade relativt snabbt att bettet skulle in i munnen,sen tyckte han att det var liite läskigt för han drog upp huvudet och försökte komma undan det äckliga som kom in i munnen,sen tuggades det för fullt,och han tyckte inte om nogsgrimman,men hade den jättelöst så han kunde känna på bettet ordentligt. Hade det bara på i kanske 2 minuter,för dom andra hästarna skulle precis gå in så jag ville inte att han skulle bli störd av dom,samtidigt som han hade något nytt och konstigt på sig,men nästa gång åker jag ut tidigare så vi kan ha det på i lugn och ro!
Sen måste jag ju faktist skryta lite över hur duktig han är att stå still!
Kom ju till stallplanen precis när en annan skulle åka hem,och stallägaren var också där,så vi stog säkert och snackade i 30-40 minuter,och korven stog så gott som still hela tiden och väntade,alldeles när jag fick hem han så hade han tålamot i kanske 2 minuter,sen började han att trampa! Har tränat som tusan med att han ska stå still när grimskaftet ligger i marken,och nu verkar det ha gått in!
DUKTIGA korven i dag!
(Jag släpper inte grimskaftet helt,utan har ett som är 3,7 meter långt,så håller alltid själv i änden,så han är alltså inte lös! )
Han fick massa massa beröm efteråt,och sen när jag släppte han i hagen så vart det.....Lyssna nooooga nu.....GALOPP!
Han sprang helt självmant!
Han vart nog lycklig av allt beröm!