10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Vad roligt det är med bilder på era små! Vad rund och go hon såg ut Molin! :love:

Angående klippning av man så får min grabb ha kvar sin i vinter, den ryker kanske framåt vårkanten... ;)

KL
Kaptenen myser i hagen med lillebror, får komma in varje natt och förvandlas inför varje morgon till en gul dunboll! :D Många gånger kommer man in och väcker honom, upp tittar en yrvaken häftigt blinkande kille som gääääääspar och sträcker på sig! :D
Ute i hagen är han verkligen lillebrors stora idol! Koronn hänger honom i trasorna heeeeela tiden, biter honom i benen, använder honom som slagpåse mm. :grin: Kaptenen är lite för snäll så han låter lillskiten hållas. Igår såg jag till min stora glädje att lillebror fick igång honom i lite galopp! :banana: Måste ju indikera på att bakbenet är mycket bättre! :laugh: Annars delar de grästuva, höhög, vattenhink, viloplats - allt!

Han är fortfarande lite tunn men mest över ryggen nu, tycker det ser så jobbigt ut när ryggraden sticker upp... :crazy: Men rumpan och magen är runda och gosiga så jag hoppas att det vandrar upp och ger honom lite "limpor"! ;) Ska försöka mäta honom och ta lite kort sen idag! :laugh:

Gud vad min häst fäller nu och vad ljus hon är :eek: Tempade henne idag med, ingen feber och helt normal häst. Jag hoppas vi ska ta prov på måndag vad det kan vara...jag hoppas det inte är det värsta...det som börjar på c...

Men vi ska inte ta ut något i förskott! (jag är bäst på det!)

Hon har ju fått mugg igen, jag tror jag har en mugghäst :cool:

Har era kommit in någon trots? Det går väl i cykler antar jag. Jag tycker min lilla häst är lite mer tonåring nu, ska smaka på allt och ska gärna vara allmänt jobbig :p Sen blir jag sur och säger "Nej Annie" ganska hårt och då står hon stilla som en docka :D "Vaddå, jag står ju still?"

+ Aliah
Tack så mycket =D

Ja nu börjar dom runda och goa magarna komma tillbaka!

Ang mugg, det har min äldsta häst åkt på så det heter duga, men vi kämpar med att bekämpa det :) Vilket går framåt.
Sakura har kliat sig lite också men hon verkar det ha gått över på, Lillan har jag inte sett några symtom på men jag gör rent alla benen för det eftersom hagen är en enda stor lervälling (speciellt där dom står och käkar såklart).

Kommer inte röra någon man på min lilla, skulle vara och jämna till topparna kanske inget mer. Hon ska få tjock och lååång man :love:

Idag har jag fått se prov på att det nog inte är så farligt med bakbenet längre, jäklar vad det var fart i hagen ett tag!

32728929.jpg

32728930.jpg

32728931.jpg

32728932.jpg

32728933.jpg

32728934.jpg

32728935.jpg

Lagom överbyggd grabb med noll hals i dagsläget... :grin: Ska bli intressant att mäta honom ikväll! Men det är helt klart bättre i benet, och det är jag så himla glad för!!!

Orvar hade också lite början till mugg här i sommras,smorde med aloevera gele och det slutade på en gång,efter det har han inte fått tillbaka det,trots att det varit lerigt som fasiken nu. Rekomenderar verkligen dig att testa det!

Ang trotset,JO TACK! *suck* Som sagt,lastningen gick inte alls sist,han bara stirrade på allt runt omkring och var helt uppe i sin egna värld,tänkte att jag släpper han på ridbanan så får han bralla ur,men det vart ju inget,släppte loss han,men han följde med mig vart jag än gick,så tränade lite löst istället med backningar,halter m.m. Sen skulle jag lasta igen,men då ville han inte alls,stog som en tjurig åsna vid rampen,fick dock in han tillslut,och att han stog still ett tag,sen backade vi ut och gick ut i hagen igen. Kände mig både jättenöjd,och jättebesviken! Var kul att han följde mig så himla bra löst,trots att han var så "stissig" på alla hästar runt om,och totalt okoncentrerad när vi gick in på ridbanan,men lastningen var verkligen ett stort bakslag,men,men...

Senast ändrad:

Tänkte säga hej i tråden & presentera mig som Razzias nya ägare. Hoppas kunna lära mig att lägga in bilder här, & försöka uppdatera hur min prinsessa lever livet med sina arabkompisar!!!!

Vilken jättefin tjej:d

kl
Bildbomb på Razzia TS e. Dee Jost van Dyke ue. Jaguar-Jazz

13zrhpw.jpg

13zcyde.jpg

v4b75z.jpg

9jdukh.jpg

Men vad otroligt kul att få fortsätta följa henne i tråden! :bump: GRATTIS till köpet! :laugh:

KL
Min kille blev faktiskt mätt ikväll! Äntligen! Han är 149 i manken och ca 150 över korset, men det måste blivit knasigt... Han stod inte helt stilla och inte helt jämnt med bakbenen, så jag gissar att han är kanske närmare 152 egentligen över rumpan. Dessutom har han ju fortfarande skor fram (dock bara tåskor) så det höjer ju framvagnen lite också... :grin: Han är då rejält överbyggd iaf! :D

Vilt KL.

Min ponnyunge är mätt till 131 cm.

Idag åkte hon transport för andra gången i sitt liv. Hon har valt ut en person som är sin människa som får göra typ allt med henne. Iallafall så var hon och "löshoppade" dvs hon skulle miljötränas och få gå runt på löshoppningsbanan med sin tryggqa kompis. Hon visade dels en sjujäkla trav och dessutom så hoppade hon 60 cm med mkt god marginal....

Kl

Längsen jag satte in några bilder...
Alva har i alla fall blivit 15 månader. (Ludwigs Champion-Zinsky xx)

DSC02503.jpg
[/IMG]
DSC02490.jpg
[/IMG]

Vilket underbart stall när dom kan kika ut sådär! :love:

I dag var jag och Orvar ut på våran första promenad,hade även sällskap,gick kanon,mötte bil,och vart omkörda av traktor utan problem. Vart lite bus när vi kom upp blang ängarna,om det var för att det vart helt öppet och blåste halv storm,eller om det var frustation över att inte få äta det smaskiga gräset vet jag inte,men han körde ner huvudet i marken,sen kastade upp det och trippade och travade och frustade på,men så fort jag "Prooo-ade" honom så lugnade han ner sig igen,min älskade lilla buse! :love:

300901_2258363852804_1059624479_32578146_801528863_n.jpg

Efter så borstade vi och mös lite,och han stog så gott som lös på stallgången,hade lagt grimskaftet i marken,men jag höll i änden,behövde bara rätta till han 2 ggr när han smööööög frammåt! :D

Ni minns ju min lilla donna och hennes viktproblem, hon tappade ju enormt och var mycket smal i våras.

Idag kommer jag ut med en kompis som ska titta på hennes sår och hämtar hästen, ställer henne sen för att hon ska få lite kraftfoder (stödfodrat hela sommaren) och DÅ märker jag hur tjock hon är! Det måste ha kommit på några veckor. Det måste vara en jäkla skjuts i gräset nu! Hon har ju gått på naturbete sen i maj och det finns inget kraftig gräs ngnstans utan kort gräs bara.

Så nu är det helt kraftfoder-fritt, hon lär tappa nu vid senhöst när gräset tappar näring.

Och hon är så härlig häst :love: Jag älskar henne så och vi har så kul tillsammans, hanterar ju henne inte så mycket och gör massa saker, hon är ju bara barnet ännu, vi känner varandra väl och hon är så lättlärd så det känns att jag aldrig behöver göra saker flera gånger.

Har nu mätt min lilleman som är knappt 15 månader.

Han är 160 cm fram och 163 bak så jag trodde inte så fel. Fasen oxå att morsans gener slår igenom så hårt. Nu är han nästan om både farsan och farfar i höjd...
Izzo liten är e. Hip Hop - Nostradamus :p

Mätte samtidigt syster e. Baltimore som "bara" är 163 cm över manken o helt jämn. Hon är nästan exakt ett år äldre...

Oj vad stora hästar ni har! :p Orvar är som sagt 147,och jag hoppas att han stannar på runt 160. Ingen blir gladare än mig då! :D Då kommer jag t.o.m upp igen ifall jag flyger av i skogen! :D

Oj vad stora hästar ni har! :p Orvar är som sagt 147,och jag hoppas att han stannar på runt 160. Ingen blir gladare än mig då! :D Då kommer jag t.o.m upp igen ifall jag flyger av i skogen! :D

När ska du ramla av hade du tänkt? När han går från skritt till halt? :p Förstår att det kan vara svårt att hantera den fart-förändringen :p

Hahaha, fast det är ju de där lugna filbunkarna som lurar en att sitta och slappna av och lalla runt, som gör att man flyger som en vante när de väl hittar på nått ;)

Haha,ja,precis,just därför lär jag vara säkrad att jag kommer upp igen när jag ligger där på stigen och tuggar barr! :p

Vi passerade en bänk i dag,och Orvar var bergsäker på att bänken absolut skulle äta upp honom,det hela gick dock väldigt lungt till,och efter att ha undersökt och nosat så var nästa bänk inge farlig alls!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka