Sv: 10rna del 2
Ooh så söt! Jag vill också komma igång med tömkörning!!!
KL
Igår kom jag iaf ett steg närmare... Kaptenen fick ha träns för första gången, men det passade så illa så det blev bara en kort stund. Bettet var för långt och tränset för stort så vi var tvungna att göra nya hål men det blev inte alls bra. Så jag ska jaga rätt på mitt "ponny-bett" som syrran snott och sen köpa ett nytt träns. Det var inga problem att tränsa honom, han sa inte ett skvatt men det måste ha varit obehagligt när bettet var så mycket för långt...
Nåväl!
Innan dess tog en kompis till mig lite kort på grabbarna bus i hagen. Tog in mamma häst i stallet för ompyssling och det blev ett himla liv i hagen igen, dock inte riktigt lika farligt som förra gången.
Sen stod jag och kompisen inne i stallet och pratade lite och rätt vad det var kom lillebror förbi!
Ingen som helst aning om hur han tog sig ut, för hagen är väl instängslad och strömmen var på, alla trådar hela osv... Men ute var han ju bevisligen... Så då fick Kaptenen lite oplanerat träna på att vara själv i hagen medan de andra två var inne. Han var komiskt nog lugnare när han var helt själv än när bara mamma var borta...
Sen när vi var klara med de första två tog vi in Kaptenen, borstade och myste och fixade. Han har massor med bitmärken från mammsen på hela kroppen, hon är så jäkla sur! Sen fick han som sagt träns på och vi tog ett par foton ute på gården.
Sen plockades tränset av också gick vi på promenad! Ner till tjärnen som ligger ett par hundra meter från hagen, och sen upp över ett hygge tills vi hittade igen skogsvägen som går ovanför gården. Tre hundar var med som hoppade runt oss hela tiden också.
Kaptenen knallade på som om han aldrig gjort annat och följde mig överallt!
Över stockar och stenar och gropar, runt träd och högar med kvistar och nån liten pöl och genom snår osv, han var supercool och jättejättejätteduktig! Jag är så kär i min lilla kille!