Sv: 10rna del 2
Min är inte ett dugg energisk,stallägaren trodde han var död för nån vecka sen!
Orvar hade legat helt utsträckt,dom andra hade stått i en ring runt han och nosat på han,stallägaren tyckte att det såg så konstigt ut så hon ropade på min,inte en reaktion,dom andra kollade upp,men stog kvar,då vart hon lite halvrädd och började gå in i hagen,fortsatte att ropa,iiiingen reaktion,tillslut kom dom andra springades emot henne i full kareta,medans orvar låg kvar helt utslagen,då fick hon hjärtat i halsgropen och började springa,hon sprang och sprang och ropade,och var säker på att orvar hade tagit sig igenom eltråden och fastnat i grannens stål/taggtråd (är en kohage alldeles bakom våran) och strypt sig,hon känner hur tårarna kommer och säger bara :NEJ,NEJ,NEJ,NEJ!,när hon bara är en-tre meter i från orvar lyfter han på huvudet och gäspar och undrar vad fan det är för liv så där tidigt på morgen,han SOOOOVER ju!
Han var med andra ord helt ok,han hade nog dock hamnat i rejäl djupsömn!
Stallägaren säger att nu (efter att han bott där snart 3 månader) kan hon börja slappna av lite när hon ser orvar helt "död",för hon vet att han vaknar efter ett tag ur sin lilla skönhetssömn! =)
När dom andra unghästarna leker och busar står han mest och tittar på,fast nu på slutet har han börjat hänga med lite,jag brukar bli "hånad" över hans lathet,och dom frågar ofta hur sjutton jag ska få fart på den där sen!
Dock vart det lite rodeo här om dagen när jag bad om trav med tömkörningsgjorden på,då vart det uppståndelse utanför ridbanan, "han KAN ju springa"!
Jag älskar mitt stall och alla människor där! Dom är för roliga!