10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Och här blir det en ettåring i longerlina, en dräktig tioåring i lina på andra sidan och en fjortonårig mammaridhäst :)
(Och så måste jag väl tillägga att det även är med 2 kommande bebisar (av olika art) på turen:angel: Om allt nu går vägen....)

31978962.jpg

Passade på och motionera alla mina tre damer idag! Det är tur att de inte har särskilt bra grundkondis så det inte blir så mkt hopp och bus på promenaden!!!

Jag skulle nog aldrig ens ta mig iväg... :D Mina yrhönor skulle bara snurra runt och fastna i varandra hur man än gjorde... :grin:

Hann precis ta in hästarna innan raketerna började smälla! Tror inte hästarna hade sagt så mycket ändå, men det känns helt klart säkrast att ha dom inne...

Ja imorgon är prinsen ett och den ömma modern en omeriterad tioåring. Mutter. Hoppas att 2011 kan ändra på det:).

*kl*

Usch jag är lite orolig för hur det gått för FtChick:(. Har ju stått en massa på ridsport om påkörda hästar. Hoppas verkligen att hennes står hemma och mumsar hö igen!

visst är det! ska bli riktigt spännande att se vad det blir av henne (och av min jeopardy-avkomma också såklart).

På tal om vad man har i stallet från och med imorrn så har jag två 1-åringar och två 6-åringar.

Själv har jag en 1åring,5 åring,6 åring,12,16 och 17 hälften börjar bli gamla. Och till våren har jag ett litet föl igen om allt går vägen =D

O jag har bara en ettåring :D Kanske ska göra något litet med henne. Hon har ju bara varit 3 veckor i sitt nya stall så jag har låtit henne vara, borstat lite typ. Vet inte ens om hon kan lyfta hovarna ordentligt.

Fördelen med att ha väldigt flockberoende individer.. :D

Vi bor ju längst ut på en ö och det är inte särskilt mkt trafik, och sen är all omgivande mark svärfars så det skulle inte vara hela världen om jag råkade tappa någon häst som traskade närmaste vägen hem :angel: och så har vi alltid tagit med alla djuren samtidigt när det ska flyttas mellan sommarbeten och vinterlösdrifter.. oavsett om det gäller kossorna, hästarna eller fåren!!!

Så jag tror det handlar mkt om invanda rutiner.. precis som att alla djuren vet att fyrhjulingen betyder MAT och kommer springandes i full rulle! Mkt praktiskt när de rymmer..

*kl*

min Baltiomorehingstunge idag:
166298_10150111380959434_582504433_7449295_1167732_n.jpg

en till:
länk borttagen av moderator

Senast ändrad av en moderator:

Ser fin ut! Är du nöjd?

jag är MKT nyfiken på Baltimore! Vad han ger :)

Tror han kan bli en riktigt stor förärvare här i Sverige...!

Tack!
ja jag
är supernöjd, kunde inte bli bättre. nu har iof stoet väldigt bra temperament men han är i vilket fall en supertrevlig och lättlärd unge. står i gången utan problem, van vid trafik o allt, vme som helst kan leda honom. orädd o trygg. bra i benställning o så. så jag är supernöjd.

Nytagen bild på min 8 ½ månads unge!

Lurvid och rejät överbyggd :rofl: men hon är söt ändå!

31990674.jpg

vilken snygging!

Mina damer har tillfälligt fått flytta in i samma box eftersom vi har väldigt fullt i stallet fram till på onsdag. Men dom har absolut inget emot det. Har verkligen blivit bästisar trots att de bara varit tillsammans i typ 5 dagar.
Och har precis märkt att deras bläsar (hmm..eller heter det bläser) är ganska lika

DSC00135.jpg

Tack! o va söta din(a) va på bilden. härlig tme djämnåriga kompisar.

min skrutt leker mest med spanjoren som iof är 8a år men är nog osm en fölunge i mental mognad :devil:. sne har han en 2åring eller nej hon är ju 3 nu. och ponnyn leker o fostrar på honom.

Mennu har vi problem... stona brunstar och lilla filidutt visar tecken på att betäcka :eek: så nu skiljer vi dme åt. dock även problem med att ena valacken betäcker på Fillidutts mamma så okej två hagar kan vi dela ha dem i men 3....? men just nu går filidutt utan mamma några timmar, ska möblera om hästarna snart igen.

Men idag har han visat att han int ebara är hoppehäst.... :angel:
163102_10150112666564434_582504433_7481012_5994291_n.jpg

163738_10150112666514434_582504433_7481010_1386647_n.jpg

nå är han svart eller mörkbrun?

aja har FILM på honom också!
http://www.youtube.com/watch?v=DNVZEet9nZ4

Min prins äter typ hur mycket som helst... I hagen får han fyyra kg frukost och lunch. Han går med två andra äldre hästar och dom får mer mat så jag tror att han får sig all sin egen mat. När han kommer in får han tre kilo och på kvällen fyra kilo. Finns inte ett höstrå kvar på morgonen! Utöver det får han 1.5kg hackad lusern, 0.4 krafft muskel och 0.3 soja plus mineraler. Underbart att han har så bra aptit!

En liten bild på honom när han vilar:). Han bryr sig inte ett dugg att man går in till honom när han ligger ner. Har tom stått och mockat runt honom och sen fått putta på honom så att han skulle resa sig så att jag kunde mocka hela boxen... Cool kille.
162943_1636399761776_1590181870_1381813_5539883_n.jpg

Som synes har han fått en mörk prick mitt i stjärnen. Den hade han inte i somras!
36208_1393839257915_1590181870_877753_3376313_n.jpg

Min är åtta månader och står sedan en vecka i egen box på nätterna men i hage med mamma på dagarna. Hon äter bra av sitt kraftfoder inne men hon äter inte upp sitt hösilage. Däremot äter hon bra med hösilage i hagen och har nästan helt slutat dia, det är bara lite snuttande.

Hon är tunn men är på väg upp i vikt. Misstänker att hon inte fick i sig så mycket kraftfoder när hon stod med sin mamma som puttade bort henne från krubban. Och hösilaget slukade hennes snabbätande mamma också det mesta av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 647
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025