10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Åh din stackare! Hoppas ni hittar pållarna välbehållna! Ush vad jobbigt att ha hästarna lösa och inte veta var de är.

kl

FTChick86: Jösses vad otrevligt, hoppas verkligen ni (har?) hittar hästarna och att alla är OK!

Idag har iaf efter tio om och men och sju svåra år mina damer flyttat hem, delningen av Aaron och morsan gick bra, han stod vid grinden och tittade nyfiken, gnäggade ett par ggr men hon svarade inte och sen åkte vi (hon gick rakt på) sen var han lugn och hon har varit lugn i typ 2 timmar... Sen började hon stirra runt och ropa efter honom.
Nu är det dock tyst igen så lite mat verkar ha gjort susen.

Han får fortsätta med sitt kraftfoder, några nävar av vardera kornkross, havre samt betfor. Hon fick idag men kommer from imorgon bara få en skvätt betfor tills hon sinat.
(den andra, knäppgöken, får så då vill jag ge henne nåt också)

KL Vill också önska er alla en riktigt God Jul med några julkort från oss!

Först ut vår äldsta fölis sju månader e. Flash Dancer I. M. - Flemmingh

1293198442_resized.jpg

1293198484_resized.jpg

1293198492_resized.jpg

Faustinus-Royal Diamond snart sju månader:

1293198344_resized.jpg

...och så några kort på vår minsting: både i storlek och ålder (e. Stendyssens Diablo u. Twyford Morgana)

1293198195_resized.jpg

1293198237_resized.jpg

Hoppas att ni alla får en fortsatt trevlig jul!

God jul på mig...

Har varit ute i våra mörka skogar sedan strax efter fyra och letat hästar då enbart en häst stod kvar i hagarna vid intaget. Min mammahäst stod kvar trots att staketet var nermejat. Även fölungarnas hage var demolerad och inga fölungar eller den andra mammahästen fanns att finna. Så nu har vi fyra hästar lösa utomhus. :cry:

Några har följt deras spår till fots så långt som möjligt och vissa har kört runt och letat kring där de kan tänkas vara efter vad spåren tyder på. Nu är alla utpumpade efter allt pulsande så nu blir det några få timmars försök till sömn innan jag åter ska upp och ut och leta, denna gången till häst och fots.

En grannes hästar hade tydligen blivit jätteskraja för något lite tidigare så det kan vara så att de dragit för att de blivit rädda. Hur som helst vill jag ha hem min bebis.

Sorry om det blev lite oorganiserat, behövde bara få tänka lite och varva ner så jag kanske kan få några timmar sömn så man orkar imorgon också.

Shit! lider med dig hoppas verkligen att ni hittar dem!!!!

Var själv väldigt rädd igår då grann huset brann ner till grunden och hästarnas hage går jämt bakom huset som brann. Lyckades dock få in dem innan de hann hitta på otyg.

Styrkekram till dig!

Men fy vad otäckt! :eek: Både husbränder och rymmande hästar.. Urs och blä! :crazy: Hoppas verkligen att du (FT...) hittat igen dina hästar och att de är okej! Avskyr när de inte står där de ska vara...

Vet du förresten vad som orsakade branden? Otäckt med så nära inpå.. Har ni väldigt nära dit? Tänkte genast på hoppande eld som slukar hus och stall flera hundra meter bort...

Kl

God Jul i efterskott till alla er, vilka fina bilder!

Själv sitter jag i ett snöigt norrland och hoppas att tågen rullar på hyffsat bra imorgonkväll då det är dags för hemfärd igen :)

FTChick86: Hoppas att ni har hittat åt era hästar igen nu och de är oskadda!
Vi hade hästar på rymmen (troligtvis skrämda av något) för ganska många år sedan nu och de var borta i ca ett dygn och gick inte att hitta... vilken panik! Och då var det ändå sommar. Visserligen svårare att spåra, men då fanns det ju i alla fall mat. Men de kom självmant hem igen dagen efter och som tur var oskadda.

kl

Här har det också varit en utbrytning men som tur var "light" :grin: de stannade uppe på vägen mot stallet så gårdsägaren fick som tur var in dom i stallet :bow: Nu är de vita banden utbytta mot ståltråd. Förhoppningsvis var det bara ett "olycksfall i arbetet" men här tas inga onödiga risker....

Någon pratade om att sätta jordspettet i gödselstacken, men det går inte för mig då det dels är för långt dit, dels gödselplatta. Jag ska försöka byta jordspett o se om jag kan få ner det längre ner i backen men nu när jag försökt har det varit stopp.... kan det hjälpa att lägga gödsel runt spettet för att hålla värme/fukt??? lr är det ingen mening när tjälen redan finns?

Hur har det gått för dig FTchick86?

Be nån trycka ner ett ordentligt spett med en traktor, det borde kunna gå.. Vi fick göra det förra året för att vi inte hade någon el som gick runt alls o en häst som stod i stallet då bara gick rätt igenom stängslen hela tiden.
Nu i år är det ström så det fungerar :)

ok, jag är helt galen!
har precis varit uppe i Stockholm och hämtat en liten 10:a till. ett sto e. Tornesch ue. Irco Mena. En himla trevlig tjej verkar det som. Så nu har jag två 10:or i stallet. Ska bli superkul att följa deras utveckling!

IMG_3427.jpg

Hahaha:D Är lite kul med föl, det verkar som om dom lätt blir två när man väl fått en... Hade jag bara bott hemma hade jag också skaffat en till;).

Gott nytt år!Hoppas ni alla får ett bra år 2011!
Imorgon har vi 1 åringar! Tänk vad tiden går fort =)

Jag fattar inte att de faktiskt är ett imorrn... Herregud! Då har jag plötsligt en artonåring, en fyraåring, en treåring och en ettåring! :o Ingen bebis alls! :eek:

GOTT NYTT ÅR!

Själv har jag en 21-åring och en ettåring. Mamman var nio år när jag träffade henne, tiden har gått fort!

kl

Å här bor det snart en 1-åring, en 3-åring o en 7-åring :eek: hå o hej med farbror frej va fort det går :o

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!!!

Här blir det 2st 1åringar,en 6åring samt en 11åring. 6 åringen har jag haft sedan han var 1.5 år och 11 åringen sedan oktober:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 647
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025