Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Avvänjningen har gått jättebra. Denni går med två gamla travare som är lite bossiga, men den ena busar gärna också. Tetris lugnade sig efter ett par dagar på nya stället och verkar trivas ypperligt med att bli ompysslad lite mer. Tyvärr står hon med lite märklig svullnad på frambenen så vi ska till kliniken imorgon. Sjukt tråkigt eftersom hon varit superfräsch att rida alla två gånger jag hunnir sitta på henne...
Hmm, går det bra att hoppa in ca åtta månader försent?
Jag har en 10:a född i slutet av april. Historiens kanske tråkigaste fölunge men ack så snäll. Undrar om hon tänker fortsätta så eller bli helt -lig i ett-tvåårsåldern som sin mor?
Bilderna är från imorse när jag släppte ut småttingarna. De är tre stycken även om bara två går att skymta här. Bara en av dem är min dock, den i förgrunden med det nästan konvexa huvudet.
Hästarna hade inte lika mycket problem med de många minusgraderna i morse som jag hade utan lekte för engångsskull järnet. (Ni anar inte hur sällsynt konceptet med lek är i vår fölhage, det är så man ärligt talat blir chockad när det väl händer.)
Känns som igår hon var så här liten...
Tänkte försöka mig på lite hemska kroppsbilder imorgon när jag drar fram mätstickan men det återstår att se om de blir postbara...
KL
Här kommer en bild på min kille från kvällens insläpp! Han är fortfarande överbyggd... Idag har vi haft som varmast -25, som kallast -29, och inatt var det -32... Tur han har björnpäls!
Och jag som det var tillräckligt kallt här där det låg mellan -16 och -23. Då har inte vi ens nått ert "varmaste". Fryser bara jag tänker på det.
Det är nog min favvobild på henne som litet knytt, kanske för att jag vet att hon hamnade där för att hon tappade balansen och kanade ner på mammas mage tills hon låg där i halmen. Det var nog det gulligaste jag sett fram tills dess. Men så är jag ju liiiiite partisk också.
å jag tycker att det räcker med -26 som är just nu
kl
fölungen verkar vara den som "lider" minst av kylan, äter o dricker bra det verkar som om de trivs bra med att flyttat tillbaka till förra stallet, glada Siri o mammahäst har kommit tillbaka De delar hage igen o det funkar bra, morsan har inte satt ngt juver men ungen är där o tar en trösteslurk ibland... om hon nu får nåt men morsan behåller näringen för sig själv nu iaf o det är skönt.
Min tappar lite i vikt, kan man öka lucerngivan utan att det blir knas i energi osv?
Hon äter idag
8 kg hö
0,5 kg Krafft Groov
1,5 kg Lucern (alfalfa från Greenpower)
0,3 kg Soja (det gör ont i mitt miljöhjärta)
0,1 kg betfor (bara för att hon älskar betfor!)
+ lite halm som strö (men det är snart slut, hittar ingen som säljer halm)
Imorgon är det avvänjning på riktigt här, Lilla Aaron får stanna kvar med sina polare på nuvarande stället medan morsan och xxan flyttar hem hit
Hoppas kunna ta lite nya bilder på skitgrisen imorgon, kanske han har tid att se lite rolig ut när morsan försvinner mot att i vanliga fall mest äta
Efter att ha sett alla andras fina bilder kunde jag inte låta bli att bli lite nostalgisk
En blåsig kväll den 20:e april ute i hagen, uppe på höjden med utsikt över hela gården, åkrarna och mälaren!
Och nu ca 8 månader senare hemma i skogsvinterhagen!
Och fullständig namn blev, Little miss Sunset!
(eftersom hon föddes där en kväll i solnedgången! enda kvällen som jag skulle jobba på ca 1½ månad) Men det är tur att sambons lillasyster fotade som en galning så jag har ca 200 bilder från de där minuterna!
Har varit ute i våra mörka skogar sedan strax efter fyra och letat hästar då enbart en häst stod kvar i hagarna vid intaget. Min mammahäst stod kvar trots att staketet var nermejat. Även fölungarnas hage var demolerad och inga fölungar eller den andra mammahästen fanns att finna. Så nu har vi fyra hästar lösa utomhus.
Några har följt deras spår till fots så långt som möjligt och vissa har kört runt och letat kring där de kan tänkas vara efter vad spåren tyder på. Nu är alla utpumpade efter allt pulsande så nu blir det några få timmars försök till sömn innan jag åter ska upp och ut och leta, denna gången till häst och fots.
En grannes hästar hade tydligen blivit jätteskraja för något lite tidigare så det kan vara så att de dragit för att de blivit rädda. Hur som helst vill jag ha hem min bebis.
Sorry om det blev lite oorganiserat, behövde bara få tänka lite och varva ner så jag kanske kan få några timmar sömn så man orkar imorgon också.
Kropp & Själ Men är det inte lättare att komma tillbaka om man får vård tidigare? Dvs det låter som att det borde finnas orsak till att försöka lite...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.