10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Jag hade 115 cm täcke på min i slutet av hösten när det regnade och då var han 3-4 månader gammal. Tror knappt det passar nu (5,5 mån) för han är riktigt stor den här.

jag har provat kraft grov 125 och 90, kraft muskel, havre, bara mineraler, lusern, äpplen,morötter. Inget förutom hö faller damen i smaken...jag blir galen!

*kl*
Här kommer lite nytt på "Rally"!:laugh: Till helgen har hon varit här i 4 veckor och allt funkar jättebra, dom stora grabbarna är schyssta mot henne, och hon verkar trivas!:)
december%202010%20003.jpg

december%202010%20037.jpg

december%202010%20031.jpg

Hon står snällt på stallgången och vi tränar för fullt på att lyfta fötterna! Annars är det mest gos och mat som står på schemat!

en bonusbild på pappan Standing Ovation som vi passade på att hälsa på i Holland när vi hämtade hem Rally1
november%202010%20069.jpg

Senast ändrad:

trist :( hoppas att magsårsmedicinen hjälper henne! Ger du gastroguard?

Har du provat att inte ge henne nåt kraftfoder alls? typ låta henne bli lite "avis" när de andra får i sina krubbor ... om det nu kan hjälpa :confused:
annars är det väl bara att hoppas att hon börjar äta när stressen släpper o magen får lite hjälp av medicinen.

Hon är ju bara föööör söt den där lilla gullungen:love:!! Pappahäst var verkligen urtjusig! Men vad tydligt det är att alla raser har fått ettavelsideal som är långbent och lätt i typen.

Tur att man inte är ensam med huliganer ;)
Ja det är väl elen som är svårast nu när det blir så jäkla kallt :/ Och det är svårare att dom får en stöt när dom inte har skor på sig.

Nixi såg jag till och med stå och tugga på undertråden här om dagen, den är det dock inte ström i då det ändå brukar vara snö över den.

Min lilla terrorist roar sig med att hoppa in och ut ur hagar då de ska in på kvällen, har gjort det två ggr nu då de ska tas in och inte ens sin egen hage utan andra hagar... som en kul grej....

Mitt ena föl e Faustinus är så likt sin mamma så henne är jag nästan helt säker på hur hon kommer att se ut och bli temperamentsmässigt. En stor snäll häst som gillar mat :p

Den andra e Rambo är lite svårare. Hon har mer temperament och är känsligare, liksom hennes mor är. Tror inte hon blir så mycket mindre än Faustinus ungen.

Tips till er som har huliganer som springer genom trådar eller tuggar sönder dem eller vad de nu kan tänkas göra; sätt jordningen i kasen! Strömmen fungerar UTMÄRKT för mig efter att jag satte ner jordspettet där! Där år det ju alltid varmt så det är alltid bra jordning. Numera knäpper det runt hela hagen precis som på sommaren, och förut stod även mina och hängde över eller tuggade på tråden.

Min grabb är ganska känslig, tycker inte om att man hojtar till eller gör en hastig rörelse eller att man lyfter på täcket (när det ligger på ryggen) och släpper det. Ganska skraj och rädd om sig. Men världens gosigaste och mysigaste kille i vanlig hantering! Så han kommer nog bli lika känslig som morsan är när han blir stor... :grin: Bra i ridningen då man knappt behöver tänka förrän hon gör, men ändå lite jobbigt när små bäckar förvandlas till hästätande vattenmonster... :D Det mesta ska nog kunna tränas bort med tiden...

Ska vi gissa på gödselstacken :idea: Det enda jag kan komma på som är varmt på vintern och i närheten av häststaket (även om jag har långt dit)

Hur är era föl? Om ni ser på de idag, hur tror ni att de kommer vara som vuxna?

Jag vågar knappt skriva vad jag tror om min:o. Det är liksom för bra för att vara sant... Han visar för mig det perfekta dressyrtemperamentet! Han är känslig och kan reagera för lite allt möjligt och är mycket vaken och uppmärksam. Samtidigt är han en pärla att göra saker med! Inför fölmönstringen var han rätt misstänksam mot folk osv och jag var rädd för att tvätta benen skulle vara det läskigaste han kunde föreställa sig. Men inte då, stod som ett ljus och var hur snäll som helst.
Likaså när vi har åkt till kliniken, han är enkel att lasta och går med på att veterinären kollar och drar i benen. Men för det är han inte som en gammal åsna utan mycket vaken och med!

Jag tror och hoppas att han kommer att vara nycket bra att ha med att göra även som äldre:). Hittills bara jag ääälskar hans psyke:love:!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka