08:orna del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 7

Ska kanske tillägga att det var första gången primadonnan såg ett terränghinder, så jag är jättenöjd! Även om piloten var väldigt otydlig när vi skulle svänga till hinder nummer sju, för då ville hon hoppa ettan igen <3

Såg jättetrevligt ut!:)

popcornplayer: Din lilla häst ser mycket trevlig ut på bilderna, eller är det en häst eller en ponny?

Åh så kul! Jag hoppas på att en inomhusträning blir av på söndag och att den blir i tid så jag kan vara med :)

*kl*

I morgon blev det lite spontant en reservplats i hoppgruppen jag var i förut, så jag ska iväg med Jobelle. Ska bli kul att se vad tränaren säger nu när han inte sett oss sedan hon var trög. :)

+ dreampower

Trevligt med (trevlig) feedback :)
Har inte hunnit komma igång ordentligt, så hon är aldrig visad för tränare ännu, är lite rädd för att bli hemmablind. 152 var hon i Jan, tror hon vuxit lite till, hon är inte alls lika överbyggd längre. Är lillmatten (medryttaren som ridit min gamling i många år) som rider på bilderna, och hon är nog 2 dm längre än vad jag är.

Avundsjuk på er allihopa, jag vill också hoppa :bump:

*kl*

Nu är min lilla loppa såld :cry:
Hade visning på henne i lördags, en löshoppning som hon skötte med bravur med tanke på att det bara var tredje gången hon löshoppade.
Så nu åker hon på torsdag..
Känns bra att jag vet var hon hamnar och att hon kommer att få en chans men samtidigt känner jag mig som världens största bov!! :crazy:
Hon är ju så mammig och tillgiven mot mig så man blir ju helt sjuk i hjärtat :confused:

Men så e väl livet som "uppfödare", man kan inte behålla alla...
Men det skär i mitt hjärta likväl, om man liksom bara kunde få dom att förstå och att man kunde garantera dom att allt skulle vara bra...
Man kan ju bara göra sitt bästa som säljare och sen har man ju ingen mer makt...
Usch och fy, jag kommer att böla som en gris...

Jo, men precis!
Jag stod till och med me två köpare ;)
Så jag valde dom som kommer (för hoppningsvis) att meritera henne och som "har ett namn" då jag hoppas att det i längden kommer att gynna mig som uppfödare :)
Och dom ville till och med köpa fler hästar i stallet so inte var till salu ;)

Usch jag skulle inte klara av att sälja, förstår att det känns jobbigt.. :(

*kl*

Träningen idag gick super tycker jag! Först var hon lite 'all over the place' och innan hon lyssnade helt och fick ihop sin kropp så kändes det lite vingligt, men sedan fick jag ordning på henne och jäklar vad fint hon hoppade då! Tränaren var faktiskt nöjd med oss, trots att jag bara suttit hemma och tränat för mig själv hela vintern.. :)

Tyvärr varken bilder eller film, snorkallt idag!

Heartbeat gillar jag!:love: Provade några sådana förra året när jag skulle shoppa häst, trevlig inställning o snälla! Men det blev en Zavall iallafall...:D

Jag får föl e Daquar CC i år, Cardento mamma, han är också en sån där otroligt snäll hingst, jag tycker det är enormt viktigt med bra temperament på hingsten, är ofta det som slår igenom på fölen kan man ju se när man tittar tillbaka på vad vissa hingstar gett.

Här har vi nu tre snuttar från helgens träning! Orkar ni bara titta på en av dem föreslår jag tvåan ;)

Tenhult1

Tenhult2

Tenhult3

Jag är himla nöjd med träningen och hela dagen! Underbar tränare :love: Ubbe ylade som en strandsatt val och var spänd, ofokuserad men jag tycker det gick bra. Han är ju ingen van åkare, förra året åkte han transport två-tre gånger.

Oj vad jobbigt att sälja! Men vad skönt att du i alla fall kunde välja de köpare som kändes bra :)

Min prinsessa sträckte sig i söndags :( Jag märkte att hon halkade då vi red fram till dressyren, men sen kände jag ingen hälta eller så, så jag hoppades att det inte var något. Igår när massören var ut så upptäcktes det dock. Hon trodde i alla fall att det snabbt skulle gå över - men ändå trist och jag får dåligt samvete för att hon vilade igår.....

Jag gillar också Heartbeat ;)
Har ju en 09a också efter honom och jag har absolut tanken på att göra fler så småningom :angel:
Dock går tanterna till annan hingst i år, Heartbeat får vara till ett år då jag har lite mer pengar..
Men är mycket nöjd med dom två jag fått, som du säger; trevliga och välvilliga och så e dom ju vackra :)

Såg härligt och balanserat ut. Verkar vara en trevlig polle som du har att rida på.

rebeckasff: Jobbigt att sälja. Saknar fortfarande min ponny som jag sålde förra året. Fast jag vet mycket väl att jag inte kunde/kan ha henne. Och att hon har det bra där hon är. Att den ägaren har samma mål som jag hade för henne. Och förutsättningarna att genomföra dom. Det vill säga ha henne, men låta yngre personer rida henne den tiden dom kan. När dom blir för stora blir det bara ett ryttarbyte ist för ett ägarbyte.

Kl
Bjuder på en film från dressyr i söndags. Var riktigt nöjd med henne. Hon var så härlig att rida. På filmen är hon trött och är i slutet av träningspasset.

http://www.youtube.com/watch?v=zaNkgFJpk0E&feature=youtu.be

*kl*
Idag har vi hopptränat för 3:e gången och det gick så himla bra:love:

Här kommer en liten film
http://youtu.be/GNWLT1UCsvs

Jag har faktiskt börjat kollat efter hopptävlingar och som det ser ut nu så kommer anmäla oss till en låghöjdstävling clear round 50 och 60cm bara för att komma ut på tävling och då kan man hoppa stillastående om det är så:D

Jag som trodde vi skulle debutera på dressyrbanan ;)

KL

Så hoppträning idag och en häst som visade att hon har minsann humör. Började det hela med att jag skulle skrita ett par varv på volten. Men efter ett varv tyckte Tara att det var bra och att hon skulle följa fyrkantspåret, när hon inte fick det sparkade hon i väggen så det tjonga i ridhuset. Nästa varv likadant och samma med det tredje. Fast det "roligast" var när hon sprang rakt in i väggen (med nosen före) för att hon inte ville gå kvar på volten (och läskigaste då jag har haft en dröm att vi har gjorde just det).

I galoppen tyckte hon att bockning var ett bra alt med inslag av bakut sparkar i vart annat/tredje steg. Vilket ledde till att jag vart tvungen att länga stiglädrena ett håll för att inte åka av hästen.

Lagom över kavalettin tog soppan slut och det motorstopp, med följd av en skänkeldöv häst. Men med ett spö och en påminnelse med denna så fanns det mera gå i henne. Vid andra motorstoppet räckte det med att jag fick spöt i handen för att hon skulle gå igen. Fast det problemet hade jag inte efter hindren, utan det var tvärt om...

Dock var hon väldigt duktig på att hoppa. Hoppade allt. Tom studsen utan att tveka!

Ubbe ser snäll o lugn ut o du är balanserad men det känns som om ni är ute efter att söva ner honom helt? Han har ju en bra takt o verkar villig att arbeta men släpar bakbenen efter sig, titta på sandmolnen han river upp, o jag tycker du ska jobba mycket mer med olika tempon, övergångar, vändningar, ja aktivera honom mer under hela lektionen.

Om du aktiverade mer skulle du få en mer koncentrerad Ubbe som skulle vara tvungen att använda sin hjärna för att veta vad du tänkte hitta på härnäst!:)

Fokus på träningen var enbart att hitta en takt där "man skulle kunna rida i flera timmar". Nästa steg är att inverka mera utan att jag för den delen ska vara och "peta överallt". Vi började att rida genom volten samt halter efter en halvtimmas letande efter fokus och takt i skritt och trav. Samt att få ordning på skänkelns inverkan så jag kan be om mer aktivering bakifrån utan att han ska rinna på framåt ;) Mycket av träningen handlade om att jag måste avdramatisera saker och ting :angel:

Men jag håller helt med dig, jag vill ha mer aktiv bakdel och mindre släpande men inte på bekostnad av en lugn häst (som tyvärr är risken i dagsläget) om du förstår? Vet inte om du missade filmen från den 17 mars? Där aktiverar jag ju honom lite mer och jag tror på en blandning av allting.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka