08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Okej då va det inte ens nära :) Men dom är väldigt lika på dina tre sista bilder.

kl
Aah vad jag vill att hästarna ska fälla nu. Aston är halvklippt men där han har päls har han MASSOR! min -11 fäller en del..men Aston fäller INGENTING! Och där han är klippt har det växt ut :grin:
En i stallet tipsade om att jag kunde ju klippa honom en sista gång. Men det är väll för sent för det?

Oj så fint och trevligt det såg ut.
Själv vågar jag inte riktigt än att ut och galoppera på Aston sådär på öppen yta :cry: Jag har blivit feg sen jag fick mitt barn. Och det känns jobbigt!
Som tur är har jag en medryttare som vågar göra allt sånt med honom.. Men jag vill med!

*kl*

Vad duktiga alla är här inne! Riktigt kul att se! :)
Tabbe vilar fortfarande men har tänkt sätta igång honom nu snart, han har faktiskt lagt på sig lite denna vilan! :)

Har dock ett problem, sadeln passar inte så tänkte kolla här
Inne om ni vet någon bra sadelutprovare? Gärna i närheten av Lidköping men kan tänka mig åka en bit bara jag hittar en bra. Har fått en rekommendation på en som heter Anette Pedersen i Karlstad, någon som hört nåt om henne?

KL

Hallå, är det ingen mer som fått vår-flipp?
Fick nyss sms av stallägaren att mitt lilla skitdjur hade stegrat i hagen, landat på repen och dragit med sig grinden med handtag och allt, gjort ett luftsprång och ramlat (><), upp igen och bockat igen så han tog ännu ett staket... Sedan hade han försökt resa sig igen när de ledde in honom. De såg inga skador iallafall.
SUCK! Inte så jäkla konstigt att han skadar sig när han håller på sådär.. Och själv jobbar jag nu och imorgon ska syrran ha honom för jag är på praktik 8:30-22:30. Får bli så ordentlig motion som jag vågar på torsdag. Blir som en ond cirkel eftersom han inte får ridas så hårt än men han är helvild.

Det var verkligen superkul! :love:
Nej, han blev kastrerad som 2-åring. Står fortfarande som hingst på blup såg jag, men har för mig att jag skickade in att båda fixats innan Flip gick 3-års... Fast det kanske bara var att jag tänkte göra det :p

KL

Fick nyss sms av stallägaren att mitt lilla skitdjur hade stegrat i hagen, landat på repen och dragit med sig grinden med handtag och allt, gjort ett luftsprång och ramlat (><), upp igen och bockat igen så han tog ännu ett staket... Sedan hade han försökt resa sig igen när de ledde in honom. De såg inga skador iallafall.
SUCK! Inte så jäkla konstigt att han skadar sig när han håller på sådär.. Och själv jobbar jag nu och imorgon ska syrran ha honom för jag är på praktik 8:30-22:30. Får bli så ordentlig motion som jag vågar på torsdag. Blir som en ond cirkel eftersom han inte får ridas så hårt än men han är helvild.

Jodå här har vi en riktigt vårhäst också, lyckats sparka sönder staket gånger 2, fastnade en gång och sårskada på ett bakben - tack och lov inget allvarligt. Lyckats krypa ur sitt täcke inne i boxen under natten (hur F*N det nu går till, alla spännerna var spända....) och inatt hade han sparkat? sönder en bräda i mellanväggen (ingen skada)... Vad kommer härnäst? Han rastas varannan dag ändå.

img_0625_193810069.jpg

och två "finbilder"

BUS!
_dsc8330-copy_193810379.jpg

Sötnos
_dsc0210-3x_193810731.jpg

*kl*

Idag var jag & Jobelle iväg på första hoppträningen (förra gången travade vi typ bara bommar) och det gick jättebra. Fast typ det första som hände var att jag höll på att åka av när Jobelle blev tokrädd för en häst som fes jättehögt, som en smäll, (:rofl: ) precis när vi passerade ett plankhinder med bokstäver på, så hon fick väl för sig att det var det som låtit :p
Men jag satt kvar och sedan gick det bra, hon hoppade plank och vattenmatta utan bekymmer och min tränare hade nog nästan kunnat köpt henne om hon vore till salu ;)

Kompisen filmade lite med sin mobil, skulle få det i morgon, så får vi se om det blev nåt som går att lägga ut :)

*kl*

Blev visst idag jag satte igång honom.. =) Har ju ingen sadel men fick låna en "barbackasadel" av en tjej i stallet så jag kunde rida lite, och oj vad bra Tabbe bus skötte sig. Gjorde inget dumt alls trots att han stått i 1,5 mån och då testade vi även lite trav och galopp. Duktig häst och stolt matte!

Lite nya bilder på honom!

427170_3278894966704_1097402303_3274166_1091077003_n.jpg

419185_3243139952851_1097402303_3257923_1345814856_n.jpg

428977_3266296771757_1097402303_3267374_1931200265_n.jpg

Min något skeptiska pojkvän och tabbe bus =)
420228_3266237770282_1097402303_3267315_62492381_n.jpg

416907_3266245690480_1097402303_3267333_1552946957_n.jpg

Jo, för någon vecka sedan ringde beridare och meddelade att Pilke trampat av sig 3 skor på en och samma dag... Och här var det påfruset och snö/is fortfarande då, inte ens lera :confused:. 2 skor hittade hon men den tredje är borta. Fick tag i hovis ganska fort ändå så ingen fara och han har ju kanonhovar så det brukar bara se ut som att han klivit ur skorna snyggt och prydligt, men ändå :p. 3 skor? Varför inte ta alla 4?

*kl*

jag har för första gången provat att använda räddningsdroppar! Ceasar har på sista tiden varit lite halvbrötig att sko, dels är det en kombination av att han blir less (jag har en fantastisk hovslagare men han tar god tid på sig) men han blir också lite stressad.
Nu vet jag inte om det beror på att han faktiskt inte längre har lika ont, att han var ordentligt rastad etc. men dropparna fungerade förträffligt!

Känns toppen att kunna använda de några gånger och sedan har man kanske befäst att det faktiskt inte är stressande att skos och att man inte behöver bli så less.

*kl*

jag har för första gången provat att använda räddningsdroppar! Ceasar har på sista tiden varit lite halvbrötig att sko, dels är det en kombination av att han blir less (jag har en fantastisk hovslagare men han tar god tid på sig) men han blir också lite stressad.
Nu vet jag inte om det beror på att han faktiskt inte längre har lika ont, att han var ordentligt rastad etc. men dropparna fungerade förträffligt!

Känns toppen att kunna använda de några gånger och sedan har man kanske befäst att det faktiskt inte är stressande att skos och att man inte behöver bli så less.

Vad är räddningsdroppar? Hur fungerar det? Vad har det för effekt? Berätta mer!!

img_06631_193895175.jpg

Strålande solsken, 15 grader varm och jag är kär i min häst! Han är helt fantastisk. Vilken resa vi har gjort på nästan 1,5 år!
Från att för ett år sedan inte kunna ens kunna klappa, leda utan att riskera att han skulle slita sig, inte kunna sätta på en grimma osv. till att stå som ett ljus när man "slänger" på sadel, täcke.. Ja vi ska inte överdriva, det finns fortfarande mycket kvar att jobba med, men fantastiska framsteg!

Att han sedan har fantastiskt trevlig gång för att vara fullblod med mycket fina bakben, är vacker som en dag med sin mörka päls, ädla kropp och snälla ögon gör inte saken sämre! Och vilken arbetsvilja! Han bara jobbar och jobbar och jobbar när man ber honom om det. Ska bli spännande framöver när jag kommer upp på ryggen. Men det bästa av allt är all kärlek han ger mig. Stod ute i hagen idag i solen tillsammans och bara myste, han gosar som ingen annan häst jag haft, lägger huvudet på axeln, flåsar mig i nacken, riktiga "kramar" och pussar får jag! Åh, vad jag är glad i honom

Vad är räddningsdroppar? Hur fungerar det? Vad har det för effekt? Berätta mer!!

Det är gjort på ett extrakt av 5 blommor och i reklamen står det att det liksom "kapar" chocken, rädslan eller vad det nu är.
Har du en otroligt transporträdd häst kommer det inte plötsligt att gå att lasta den men du kanske kan träna utan att det blir ett enormt trauma för hästen.

Det jag kunde märka är att bara någon minut efter att jag gett honom dropparna så sänkte han huvudet där han stod på stallgången och blev otroligt avslappnad. Lite kli i pannan och han hade nästan somnat.:D
Effekten höll i sig ca en timme

Det lät inte som en dum sak att finnas faktiskt :)

Är det något man får köpa som privatperson?

Kul att se film på hur långt ni har kommit med era.:D
Dottern tog med vår till dressyrtränaren för att visa upp honom när jag red lektion på 06-an.
Han gick så fint i manegen som om han inte hade gjort annat.;) Dressyrtränaren tyckte att han hade bra skritt och galopp men att traven var sämre. Spelar ju ingen roll på en blivande hopphäst.:D
Nästa vecka blir det hoppträning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka