08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Tack :)

Är ju inte så jätte aktiv här... Han är e.Sandakan - Akribori

Ska du rida BT på din fina?

Aah, spännande! Inte konstigt att han är snygg då :D

Japp, hade tänkt rida Breeders FT med både min gule och min mörkbrune om han är kvar så länge. Den mörkbrune har vilat några månader men ska sättas igång så smått nu igen hade jag tänkt. Vi hann ut på terrängbanan en gång innan vintern, men då var han knappt inhoppad så vi gav oss inte på några hinder direkt. Sedan under vintern hopptränade vi lite mera, så när vi kommer igång såsmåningom kan vi nog börja med terränghinder :banana:

Den brune:

DSC06785.jpg

DSC06691.jpg

Jättefin! Han ser stor ut, kommer bli skitflott när han växt klart:d.
Stam på den?
Vad kul att båda ska gå Breeders, då kan vi ju följa varandra lite i den här tråden :)
Min ska om allt går vägen gå en start-ft i Kinda som första kval.

Delvis kl
Några fler här som ska kvala?

Han är rätt stor men inte så hög egentligen, 167-168 kanske. Fast jag är kort :angel:
Han är e. Hip Hop - Bigstone xx - Be My Chief xx, mamman rent fullbod.

Ja, det ska bli kul att följa :banana:. Menar du stilfälttävlan? För startfälttävlan får väl inte räknas som kval?

KL

Vilket bett rider ni era 08:or på och varför just det?

Min gillar inte sitt 3-delade sprenger och jag funderar på muffbett. Han verkar vilja ha ett bett som ligger stilla i munnen. Det blir bättre men tidigare la han tungan över bettet flera gånger per ridpass. Han är kollad munnen och har liten bit vargtand kvar. Den ska bort i maj. Den ska inte göra ont nu enligt ht.

Jag använder tredelat för jag tycker det ligger bra och är skonsamt :)
Men det är ju nog skillad från häst till häst om det ligger bra.

Nej såklart menade jag stilfälttävlan ;). Jag tänkte stil och skrev start :grin:(hjärnan och fingrarna som skriver vill inte samma sak..)

Angående bett, min går på ett 3-delat Sprenger (gammalt) och verkar trivas med det så därför har jag inte testat något annat. Tänkte iof prova ett något tjockare bett då han är väldigt lätt i handen. Han kollades i munnen som 3-åring och då tog de bort vargtänder på honom, en synlig och en dold.
Menar du rakt muffbett eller delat?

Jag använder ett Billy allen . Ligger helt stilla och är mkt uppskattat!

Billy_Allen_Snaf_4a5e40cd90c37.png

Tack för bilden! Det var faktiskt ett nytt bett för mig. Ser lite ut som en kombo mellan Myler och Sprenger.

Jag har ett gummiklätt tredelat bett, och Nalle verkar trivas med det.

KL

Äntligen bättre väder med både sol och lite torrare. Passade på att släppa över Marco och 6-åringen i skogshagen. Marco blev så glad att slippa den lilla grushagen.:p Passade på att fånga honom på film när han busade runt.

http://www.youtube.com/watch?v=MkcYDggj2Ko&feature=youtu.be

Dessvärre trampade han av sig tre skor.:mad: när han busade runt. Får nog sätta på boots när skorna är på plats igen.

Jag har sprenger dynamic rs med lösa ringar! Hästen älskar det och suger och skummar en massa, rekommenderas varmt! Bra passform!

Det är ganska populärt inom westernridningen. Men tror det blir fler och fler inom klassiskridning som också börjat använda det. :)

kl*

Kan ju uppdatera med min också då. Nu under fällningssäsongen så är hon ju rätt trött och grinig, men sköter sig kanon.
På söndag startar vi våran första uppsuttna tävling. Pleasure och trail för de som är lite insatta. :)

Därefter kommer jag köra på med utbildningen fram till maj, Sen blir det vila x antal månader beroende på mig. Ska operera foten och vet inte hur länge det kan dröja innan jag kommer kunna rida igen. Men vilan kommer lagom där, så det blir bra!

Jag rider på rakt bett jag, stång. Alltid funkat kanon på fröken i fråga :)

Kl.

Här har vi kommit igång ganska bra nu faktiskt, red ett dressyrpass med en del jobb på galoppen faktiskt för någon vecka sedan. Gick väldigt bra.

Har även ridit lite med martingal för efter vilan var hon så himla pigg så hon sprang gärna högt och långt med huvudet ibland, men efter några ggr med martingal så är det ok igen och nu är hon dessutom mer igång också.

Hon har börjat ta mer stöd på bettet så nog kan min flicka bli en liten dressyrhäst snart med hoppas jag ;) Riktigt fint går det och jag är supernöjd!

Något smakprov (jag vet att min sits är blä och att jag har rejält korta tyglar ibland men hon var så enormt pigg den dagen :eek: ) Helt svettig efter det passet kan jag lova :o

32903766.jpg

32903772.jpg

32903773.jpg

32903774.jpg

Fort kunde det gå ja
32903777.jpg

32903778.jpg

Fort...

Såhär kunde det se ut också
32903779.jpg

Trötta! Mammahäst (bruna) snarka till och med HÖGT!
32903785.jpg

32903787.jpg

Minstingen vaktar
32903781.jpg

Tack för oss!

Så mysigt det ser ut! Jag vill med rida ute..vi har ridhus men ingenstans att rida ute.. Hade varit trevligt :) Hon ser fin ut!

Kl
Idag är jag så otroligt stolt över mig och Aston! För 8 månader fick jag barn så jag har inte hunnit rida så mkt i och med graviditet och sen efter det har jag bara inte kommit igång riktigt. Men nu börjar det likna något så idag tränade vi hoppning för en vänn. Och det gick sååå bra!! Aston har hoppat lite sen innan med min förra medryttare men jag har inte hoppat på EVIGHETER! Och det va SÅ KUL! Jag är så glad! :love: Och jag måste bara hylla Aston som är så snäll och förlåtande mot mig som va lite rostig :p

Jag älskar min Aston Martin!

KL

Idag var det så varmt så nu rök täcket... Kan ju säga att det inte tog många sekunder innan han var väl inpackad i lera ><

19024_1332421270.jpg

53644_1332421341.jpg

Härligt att få vara naken :D

KL:

Blev ett dressyrpass med gangsterbruden på ridplanen idag. äntligen har snön börjat smälta även här i Finland. Minna är för tillfället pigg och full med energi

KL

Idag var det dags för bett igen.. Och hade mamma på besök så fick en liten bild ;)

Idag.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka