08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

asa-highway-2.jpg

Här är vi, jag och kusen, från idag. Var riktigt kul att rida på banan idag, han börjar så smått förstå att man ska gå framåt av sig själv utan att matte ska behöva påminna hela tiden! :D Fotograf var Bergander här på buke, tack till henne!

Vad underbar han ser ut! Jag blir så avis på hur långt ni har kommit med era 3-åringar. Givitvis e jag fullmedveten om att alla utvecklas olika. Men jag tycker att det har tagit så lång tid att bara kunna trava Tara. Jag har inte änns galopperat henne än:o

Kl
Madicken e för roligt. Hon har haft lite mugg som jag har varit tvungen att ta hand om. Första gångar höll hon på att dö minst 3 gånger. Andra tyckte hon att om jag tvunget var tvungar att hålla på med hennes ben, ja då kunde jag oxå hålla upp det själv. Och självklart skulle hon ju vila det andra bakbenet:grin: Nu ikväll inget. Lyfte snäll benet och stod snäll medan jag höll på. Hon e för rolig ibland. Men allt måste ske med en fajt:grin:

Ser mycket trevlig ut!

Delvis kl.

Håller med ovanstående, så kul att se hur olika långt alla kommit och många har kommit riktigt långt också.
Men som sagt, alla går det inte lika snabbt för eller ens har samma krav osv.

Men jag längtar lite tills vi går sådär fint på banan med :)

Just det, sadlar... :angel: Igen...

Fick tipset om att testa Globus Clic till Sakura, är det någon som har en sådan?
Eller en Globus Crincel??

Aliil och Molin:

Tack snälla! Han är min lilla stjärna. Har nog inte träffat en vänligare och mer samarbetsvillig häst, försöker alltid sitt bästa :love: Det är så kul att jobba med honom! :love:

Ni är snart där ni med, alla har ju olika förutsättningar, mål och utvecklas i olika takt som ni säger. Min lille gick treårstestet i maj, reds in i höstas, och nu siktar vi på 4-årschampionatet nästa augusti. Det är i alla fall planen. :)

Lite liknande plan som jag har med Jobelle :) Hon har också gått 3-års och ska sikta på kvalitets men det är inte säkert jag visar. Däremot ska hon matchas för det ändå och ut och tävla och sådär.

Idag red jag för första gången sen vi skodde och hon gick jättefint! Mycket bättre bjudning så förmodligen låg problemet mest i fötterna. Skönt när det löser sig enkelt :D

Ah, vad kul! Ja verkligen skönt, min ska också skos i veckan, har gått barfota bak nu, men funderar på att slå på dojor runt om den här gången och se om det blir skillnad. Inte för att han varit ömfotad, men ändå :)

kul :)
förresten, jag har inte hängt med riktigt.. vad var det för stam på din?

Han är efter Highcruiser - Master :) Han har samma möderne som Minna Teldes Isac och har en farbror i Jan Brinks Hohenstaufen II dessutom, lite kul!

Ser jättefin ut, vilken söt kroknäsa :p
Har ridit en halvsyster till Isac (på mödernet då), det är verkligen makalös ridbarhet på de hästarna :love:

*kl*
För övrigt har jag börjat sätta igång min Flip nu, han gick också treårstest men har vilat sedan dess. Är longerad tre gånger nu så tänkte snart sitta upp igen, vill helst hinna komma igång så vi kan komma ut lite innan årets första snöoväder slår till!

Planen med honom är nog att han ska gå fram till jul-nyår och sedan vila igen tills våren kommer, då ska vi ut på terrängbanorna :banana:. Hade tänkt sikta mot kvalitets och ev Breeders i fälttävlan eller hoppning, men vi får se. Han behöver stärka sin galopp ganska mycket innan jag känner att han är redo att hoppa några banor.

Det var precis det jag gjorde, vi skodde även bak och det blev skillnad även om hon inte verkat ömfotad innan.

Ska snart upp på Jac också så får vi se om han känns annorlunda också efter skoning och kiropraktorbesök :D

Haha, ja han är en stor nos hela han! :p Jag försöker intala mig att det ger karaktär! ;)
Ja, de säger det, hoppas det är det i min med! :love:

Spännande, vad är det för stam på din? :)

Vad kul, vad är det mer bakom henne? Han mättes på treårstestet till 167, men han har växt under sommaren så han är nog närmare 169 nu. :)

Har nu mätt båda mina och Jobelle är 169-170 cm nu och Jac är 167-168 cm. Nu får de gärna sluta växa på höjden :p

Jag räknade ju ut att Jobelle skulle bli 170 och Jac 168 på deras mått som små så det ser ju ut att stämma hittills. Frågan är bara om de kommer växa mer, Jolie växte nämligen 4 cm mellan 4 och 5 år :eek: (Dock var hon mindre än dessa två och växte långsammare..)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 658
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix