08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Nejdå alla hästar härinne är inte stora ;), Min lilla stjärna är "bara" 157 cm hög och det tycker faktiskt jag är alldeles lagom åt mina 162 cm...

Säger som en del andra här; jag vill också rida, är så avundsjuk på alla som kan det.

Vi ägnar oss nu åt att gå promenader varje dag under kontrollerade former mer eller mindre :D. Hon är lite överladdad efter att ha tagit det lugnt nu en månad.

Veterinären hade jag ju ut och hon sa som jag trodde att det var en muskelbristning men hon blir i alla fall hela tiden bättre och bättre som tur är.

Här kommer lite bilder på mitt söta monster :love:

_dsc0508_171519007.jpg

_dsc0512_171519302.jpg

_dsc0530_171519540.jpg

_dsc0531_171519765.jpg

_dsc0534_171520022.jpg

Idag red jag Jobelle en sväng ihop med en annan i stallet vars häst var tokladdad. Vi hittade ett par kor i en hage som hästarna tyckte var läskiga. Tror att Jobelle inte hade blivit så spänd om inte den andra varit det för hon kändes inte så rädd utan mer 'hängde på'.
Det gick iaf mycket bra annars tycker jag och hon fortsätter att vara mer pigg än förut så nu är jag toknöjd med min häst :love:
Hon hoppade dessutom en vattenpöl som om den vore en å ungefär, 3 m rätt upp och 5 m långt.. Var lite så man tappade balansen där :p

*kl*

Jag har varit iväg på klinik med Ceasar. Passade där på att väga (600 kg). Har skrivit en tråd på hästvård om besöket.

Jag har inget att bidra med när det gäller det du undrar om i tråden, men jag hoppas att de hittar något att behandla och att det går bra.
Peppkram!

*kl*

Denna veckan har lille gull fått jobba lite mer än vanligt men han verkar strålande nöjd. Han blev tömkörd i måndags: http://www.youtube.com/watch?v=Gd2UEsM1cig

och igår så skrittade vi först ut en sväng med mig på och sedan drog vi av sadeln och slängde upp ryttare nr. 2 för att prova vad han tyckte om barbacka ridning och sedan tramsade vi lite med damsadel och baklänges ridning + glida av på rumpan, något som Racét inte alls tyckte var något särskilt. Han är så fin vår lilla häst :love::love::love:

2011-10-22%25252010.56.32.jpg

2011-10-22%25252011.03.33.jpg

2011-10-22%25252011.04.33.jpg

2011-10-22%25252011.05.13.jpg

2011-10-22%25252011.05.38.jpg

2011-10-22%25252011.07.18.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=cXISvg3rik0

Vad fin han är! Ser ju hur cool ut som helst!

*kl*

-> Olina! Vilken härlig uppsyn hon har! Hoppas hon blir ok snabbt nu!

-> Gooing, hoppas hältan ger med sig! Ser iaf jättefin ut!

-> Independent, vad kul med clinic, känns som vi har en bra bit tills vi kan åka på sådant. ;) Hon ser jättefin ut!

Själv är jag lite extra stolt idag, har ridit på Hartwell! Maken ledde oss, men han är så cool och bryr sig inte alls. Start och stopp fungerade även från hästryggen. :)

Kl
Här händer det inte så mycket pga skade hos mig. Mätte dock Tara idag och hon ligger stadigt på 160, har inte vuxit något nu på ett år. Samt att hon återigen har börjat fälla. Hoppas att hon sätter mera päls i år än vad hon gjorde förra året. Då den var mer eller minder existerande. Än lever jag på hoppet iaf.

Vad fin han är! Ser ju hur cool ut som helst!

Själv är jag lite extra stolt idag, har ridit på Hartwell! Maken ledde oss, men han är så cool och bryr sig inte alls. Start och stopp fungerade även från hästryggen. :)

Ja, det är han ^^ Det är så kul att ha en häst man kan hitta på lite hyss med :)

Vad kul att det går framåt för dig med !!

kl.

Idag var jag ut en liten vända också, alltid lika kul att rida ut på tösen!
Nu börjar hon bli starkare i muskler och allt vilket man känner.

Idag gjorde hon även första buset när jag satt på, vi skulle ta första galoppen och hon busa till med något hopp eller vad det var, haha... Satt kvar iaf!

Sen är det även andra gången hon lättat på baken mot mammahäst när hon tar in på henne vid galopp...
Men man märker att hon gillar att galoppera, nu orkar hon även mer (vi jobbar fortfarande på fattningarna eftersom jag ställde av henne sist när vi höll på).

Vilket går framåt även där!

Någon bild från igår, inga roliga bilder men jaja

1110224.jpg

11102213.jpg

11102216.jpg

Pemi - Tack ja jag hoppas på de. Fick ett tips idag att de kanske kunde vara en "blofansamling" under nu som är kvar och som är lite hårdare. Inget alvarligt. Pratade även med en annan tjej och hon tyckte ja kunde vänta nästan en månad innan de kunde lägga sig. Ska vart fall ringa vet i morgon igen och pejla av.

Kl Min lilla olycksfågel har lyckats med ytterligare en grej idag. Jag vet inte hur och ja vet inte VART. Han har ett märke på halsen som är lika stort som en 5:a de är som ett skrapsår alltså inget hår (glömde ta kort) de ser ut som ngn vaxat och sedan skrapat upp de. Mkt ytliga blodkärl blödde inte eller så var inte smutsigt eller liknande. Funderar om han har kliatsig mot ngt men frågan är då mot vad och hur kunde han få den så rund? någon som har en ide?

Hon är verkligen söt! Kul att hon är på bättringsvägen också, kan tänka mig att det kan vara lite jobbigt med lugna promenader:D.

*kl*

Har som vanligt inga bilder, men igår RED jag! Äntligen! Första gången efter betet, och mitt monster har verkligen förändrats till det bättre-hon visade verkligen att hon kom ihåg allt från i våras. Lite svårt ännu att sitta upp själv, men efter att ha flyttat sig för pallen och matte envist kom efter så gav hon sig och stod helt stilla när jag kravlade mig upp.:love: Lite skritt och vändningar över ridbanan (som var kul) och korta travsträckor då matte var osäker på om det var dags för bockningar.:o Nu känns det riktigt bra, hoppas bara att hon fortsätter vara så här!

KL*

Åh här borde ju jag får vara med nu:) Köpte för en månad sedan en underbar liten 08a:love: Ett d-ponnysto e. Dirco Hästak ue. Fantomen II (welsh). Den snällaste och mest okomplicerade häst jag nånsin träffat och med en fantastisk hoppkapacitet. Ska bli superspännande att se vad det kan bli av henne i framtiden. I nuläget har vi ridit i skritt och trav både ute och i ridhuset och hon är dösnäll!

http://www.youtube.com/watch?v=t6wLaEtlYvs

1113.jpg

Kl Min lilla olycksfågel har lyckats med ytterligare en grej idag. Jag vet inte hur och ja vet inte VART. Han har ett märke på halsen som är lika stort som en 5:a de är som ett skrapsår alltså inget hår (glömde ta kort) de ser ut som ngn vaxat och sedan skrapat upp de. Mkt ytliga blodkärl blödde inte eller så var inte smutsigt eller liknande. Funderar om han har kliatsig mot ngt men frågan är då mot vad och hur kunde han få den så rund? någon som har en ide?
Kliar det? I så fall låter det lite som den typen av utslag Nalles mamma (Natasha) ofta får på sommar/höst. Det blir (ibland) bulor som vätskar sig och blir ett klibbigt, hårlöst sår som inte blöder. Dock sällan större än en 10:-.

För hennes del är det någon slags överkänslighet, men jag har aldrig lyckats lista ut riktigt vad som utlöser. Misstänker dock kombinationen vått gräs och knott.
Faktum är att i helgen hittade jag två sådana utslag på halsen på Nalle. Jag hoppas att det är tillfälligt! Det räcker så bra till med det han redan dras med.

Hursomhelst, så har jag fått rådet att hålla dem rena och brukar tvätta av dem med alsolsprit och lägga på lite zinkpasta.

Kul med alla härliga bilder och rapporter om framgångar!

@Sar
Förstår att du är villrådig! :( Har tyvärr inga bra idéer; jag bara hoppas Ceasar repar sig. Kram!

Hej och välkommen, Baddy96! :)
Vilket jättesött huvud hon har!

tack :D hon är väldigt feminin och i mina ögon supervacker! ska se om jag kan fixa lite vettiga bilder på henne

Hon är ju helt underbart söt, henne får du gärna skicka hem till mig:love:

KL:

Wingates: din pålle ser väldigt cool och nöjd ut fastän matte hittar på en del hyss:bow:

baddy96: Vilken supersöt pålle du fått tag på

molin: mysiga bilder på din flicka också

Sar: hoppas verkligen att det löser sig!!!

Själv har jag inte mycket att komma med, Minna mår bra och lever livet. Vi rider för tillfället mest i skogen och där trivs hon som fisken i vattnet. Hon går fram överallt och har ingenting emot att gå först. Hon går över stock, sten, broar och diken utan att bry sig nämnvärt. Frammåtbjudning har hon också så det är jag glad för.

natasha -tack för tipset, dock efter en liten närmare titt på halstäcket och då ja hittade bitmärken på de så är ja 99% att de är bitmärken han fått. De va inget bubligt eller böldigt bara slät vaxad hud som va lite "blöt" men den va fin och torr idag och har börjat läka.

KL
knät ser ut som de gjort nu några dagar. ska ringa vet i morgn igen. Får se vad dem säger då. fick ett tips om smörja med liniment men ja ska testa de i morgon efter ja ringt vet.

Bjuder på en bild från när vi hade käftis på besök och drog vargisar...
1-184-004_170216155.jpg

Måste ja säga att JAG VILL RIDA!!!
1-183-014_169729721.jpg

För det e ju så roligt =)
1-182-041_169439359.jpg

Vi kan byta för jag tycker din är så himla fin :love: ;)

Jag får även tacka er andra som berömmer min lilla tjej :laugh:

*kl*

För övrigt trodde jag ju att hon blev bättre men när jag tömkörde henne på bana i helgen så testade jag longera i trav för att se om det blivit bättre och jag tycker nästan det blivit sämre...:confused:

Så idag ringde jag veterinären och frågade hur jag skulle göra och hon tyckte att jag skulle komma in så dom får undersöka henne ordentligt. Veterinären tyckte att det var konstigt att hon inte blir bättre och att det tagit så lång tid nu så det borde vara bra. Jag fick en tid på kliniken på tisdag om en vecka så då får vi se vad dom säger om henne...:cry:

Jag är bara så trött på att aldrig få njuta av ridningen när man lägger ner så mycket tid, pengar och energi. Min förra häst hann jag ha en månad efter jag köpte henne förra sommaren innan hon blev sparkad och fick stå på strömsholm 2 v och 2 spolningar av leden och hon blev ändå inte bra så henne tog jag bort i feb i år...

Nog om detta, jag får försöka se något ljus i tunneln i alla fall...

KL:

Wingates: din pålle ser väldigt cool och nöjd ut fastän matte hittar på en del hyss:bow:

Själv har jag inte mycket att komma med, Minna mår bra och lever livet. Vi rider för tillfället mest i skogen och där trivs hon som fisken i vattnet. Hon går fram överallt och har ingenting emot att gå först. Hon går över stock, sten, broar och diken utan att bry sig nämnvärt. Frammåtbjudning har hon också så det är jag glad för.

Haha ja, han är nästan för snäll alltså. Den dagen han hittar på hyss kommer vi trilla av, för vi kommer vara så oförberedda. Men o andra sidan verkar han tycka vi är rätt roliga när vi håller på så :rofl:

Och din tjej är fin, skönt med hästar som går fram överallt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 658
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka