08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Du missförstod nog, mitt inlägg som moderator var riktat till alla i tråden.

/moderatorn

Okej. Jag tänkte så att jag tränade ju min häst att kunna stå fint inför visningen om en månad, alltså på ett 3-års test. Så därför trodde jag att det gällde mig med=)

Tror inte hon menade dig, utan vår diskussion om treåringarnas utbildning :) För visst ska man få lägga in bilder på sin uppställda häst även om det gäller treårstestet.

Fin var den! Alldeles blänkande fin :laugh:

*kl*

Allt som går att fixa inför testet är gjort idag. Cenza stod väldigt snällt fast jag klippte här och var med saxen :angel: Stackarn får ha tålamod när matte är framme :p

Hoppas att moderatorn inte tänker flytta på mitt inlägg för att jag skriver om mina förberedelser inför treårs, det handlar ju om min 08. Att det just nu råkar vara "den tiden" då många treåringar ska gå testet, så känns det ganska naturligt att det många gånger handlar om just det.

Kommer inte på just nu vem det var, men den som påpekade att måttet är 6.80 och man får avdrag för allt annat kan hålla sig lugn då jag har ponny ;)

Skriv om förberedelserna för treårstestet i tråden om treårstest.

I den här tråden skriver man om allt annat som rör treåringarna. Alla gör inte treårstest.

/moderatorn

Det tycker jag var ett tråkigt moderatorbeslut.

Vi har ju följts åt länge i "08-tråden" och det är så roligt att läsa om allas utveckling, vare sig den innebär förberedelse inför 3-årstest, någon har svårt att hitta en sadel, någons häst har blivit skadad eller att man äntligen börjat lastträna sin häst.
Ska man hårdra det så innebär det ju att ev. lastproblem ska diskuteras inom hästhantering, sadelproblem inom utrustning, skador inom hästvård etc.

Kan vi inte få ha en ren diskussionstråd där vi som "hänger" i tråden får diskutera vadhelst som rör just "våra" (och alla andra som vill vara med i trådens) -08:or?

Eftersom det finns en tråd om treårstest kan man skriva det där istället. Dessutom är det många som skriver samma saker både i denna tråd och i den om testen.

De som inte matchar sina treåringar för testet ska också ha någonstans att skriva om sina hästar som för stunden inte har samma utbildningsmål som de som ska visas på testet.

/moderatorn

Eftersom det finns en tråd om treårstest kan man skriva det där istället. Dessutom är det många som skriver samma saker både i denna tråd och i den om testen.

De som inte matchar sina treåringar för testet ska också ha någonstans att skriva om sina hästar som för stunden inte har samma utbildningsmål som de som ska visas på testet.

/moderatorn

Håller med Sar och tycker också det är ett tråkigt beslut. Bara för att vissa inte matchar för treårstest så hindrar det väl knappast de att skriva i tråden om annat de gör med sina hästar?? Känns väldigt olustigt att vi inte ska få diskutera en sån sak i vår tråd. Jag kan förstå att vi inte ska diskutera utbildning av unghästar allmänt som det blev innan, vilket jag ber om ursäkt för, men att vi inte alls ska få uppdatera här om våra 08: ors träning tycker jag är väldigt konstigt. De senaste tio sidorna har fram tills nu handlat till stor del om allas träning inför treårs och det har inte varit ett problem vad jag märkt? Detta innebär nu att alla i denna tråden måste gå in och titta i treårstest tråden för att få reda på hur det går för alla här. Och det är inte så att alla ändå hänger där, jag gör det inte, men antar att jag måste börja med det, om någon vill ta del av hur det går imorgon.

Jag trodde att 08-tråden skulle handla om allt vi gör med våra treåringar, men jag hade visst fel.

Håller med dig och Sar i den frågan!

KL
Konjack är nu så gott som såld... :) :cry: Han kommer få det SUPER hos sina nya ägare, åker i början av juni om allt går som det ska. Jag är faktiskt nöjd med att sälja honom nu när jag hittade ett så bra hem, men såklart kommer jag gråta ögonen ur mig den dagen han åker ändå...

Åh va skönt att hitta köpare som man verkligen känner att det är rätt personer. Sorgligt att han ska åka men roligt att du hittat några som är förtjusta i honom. Det inte lätt att sälja häst idag så va glad att du hittat köpare :idea: Han kommer säkert få det superbra :laugh: Glöm nu inte ta massa foton så vi klarar oss ett tag ;)

Haha :D Foton har jag så jag drunknar redan, men såklart kommer kameran vara med varje gång jag hälsar på honom nu innan han åker. Vet inte säkert om jag får hem honom nu sista veckorna eller om han kommer stå kvar hos fodervärden, det får hon bestämma... Men det hade känts ganska skönt att få hem honom och kunna njuta av honom sista tiden... Det låter som om han försvinner från jorden, men i själva verket kommer jag kunna följa honom på relativt nära håll - vilket känns superbra! Hans ägare brukar träna och tävla på klubbar här i närheten så jag kommer kunna åka och kika på honom ganska ofta hoppas jag.

Jag är verkligen jätteglad över att han får ett sånt här hem, helt underbart! Han kommer få en mycket större chans där än vad jag skulle kunna ge honom.

Men ååh vad jag kommer sakna min lille bebis! :cry:

21459772.jpg

De som inte matchar sina treåringar för testet ska också ha någonstans att skriva om sina hästar som för stunden inte har samma utbildningsmål som de som ska visas på testet./moderatorn

Men det gör de ju här!

Konjack är nu så gott som såld... :) :cry: Han kommer få det SUPER hos sina nya ägare, åker i början av juni om allt går som det ska. Jag är faktiskt nöjd med att sälja honom nu när jag hittade ett så bra hem, men såklart kommer jag gråta ögonen ur mig den dagen han åker ändå...

Åh, så roligt men ändå så tråkigt! Förstår att det är blandade känslor men ska man lika sälja så är det ju ett toppenhem man vill ha! Du får en kombinerad tröst och grattiskram av mig!:D:love:

Idag var vi på genrepet och det gick jättebra! :) Hon skötte sig fint men var lite seg, så jag hoppas vi får fart på henne tills nästa gång när det gäller..
Iofs var det ganska varmt idag och hon svettades floder av att åka släp (nervositet) så det tar ju lite på krafterna.
Det gick bättre att rida än sist jag red tycker jag :)

På måndag ska vi rida ut en sväng och försöka få igång lite tempo på något gräsfält eller så :D

KL

Kom på att jag hade en mobilbild på I.C, inte världens bästa kvalitét men jag bjuder på den iallafall!

32371183.jpg
[/url][/IMG]

Längesen jag uppdaterade från oss. Men vi gör framsteg. Långt efter många andra, men snart ska jag försöka mig upp på ryggen. Han är så kantig och outvecklad så det är ingen brådska.
Här kommer en exteriörbild.
196893_10150147055401091_530751090_7121868_2654310_n_146841300.jpg

"Kl"

Hej det var ett tag sedan jag var här inne!

Oj vad fina och stora alla har blivit sen var har inne sisst.

Jag har börjat sitta lite smått på min Donna.
Hur mäter ni manken på era? Har hållit på med tummstock och vattenpass men blir så olika hela tiden.
Så här ser min Adriana ut nu.
32374057.jpg
32374053.jpg

Manen ramlade av förra sommaren pga av medecin mot hovskabb. Så nu har hon en kort man. Men den växer ju ut :).

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka