08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Jag mäter från mankens översta del, brukar lägga ett ridspö där och sen en tumstock mäter jag ut höjden med. Brukar stämma väldigt bra för mig iaf.

Kl.

Kul och se filmer från er som redan varit iväg, riktigt kul tycker jag.
Så fina hästar så!!

Delvis kl.

Ingen större uppdatering från mig men kan erbjuda bilder från igår iaf..
Hon går fortfarande och skrotar som hon gjort i några veckor nu.

Problem med hovis, fick en ny men han fick lov och avboka den tiden så han ska ringa mig om en ny tid antingen imorgon eller tisdag, 2 VECKOR över tiden :( Så irriterande!!

Iaf, bilder!

32374721.jpg

32374733.jpg

32374731.jpg

32374730.jpg

32374727.jpg

32374725.jpg

32374722.jpg

Hi-hi, snacka om utslagen! :D

Kul att se och höra hur det gick för det testade. Stort grattis från mig till alla som klarat sig igenom det hela.

Kul också med lite nya bilder. Adriana ser ju bara så maffig ut! Är hon frieser?

Haha ja vi har haft två riktigt toppen dagar nu, speciellt idag också. Riktigt stekhett så tösen har varit riktigt trött, till och med snarkat ;) hehe

Närbilden när hon ligger helt ner är bedårande! Hur söt som helst :D

KL

Bilder och filmer ska inte läggas i flera trådar. Det är den största anledningen till att jag vill att ni ska hålla isär treårstesten från 08-ornas tråd.

/moderatorn

Nu prövar vi något nytt igen... Vill inte bomba 3-årstesttråden med en massa flummiga bilder, så jag lägger de bilderna här och hoppas att det är ok. Har lagt andra, seriösa, bilder från själva visningen där så om någon vill se dem så får de väl leta sig dit.

DSC02872.jpg

DSC02880.jpg

DSC02901.jpg

DSC02915.jpg

DSC02925.jpg

DSC02947.jpg

DSC02973.jpg

DSC02987.jpg

DSC02992.jpg

DSC03001.jpg

DSC03095.jpg

DSC03116.jpg

Lille Flippen har inte riktigt fattat det där med att man kan dra upp benen istället för att hoppa en meter över hindret :angel:
DSC03119.jpg

DSC03279.jpg

Spände sig lite första stegen, sedan gick det hur bra som helst!
DSC03368.jpg

Ja hon är riktigt söt och hon bryr sig inte alls i när jag kommer i hagen och går fram, klappar och hälsar på henne. Utan hon sover vidare :love: Min pilutta!!

För övrigt så fick min kära flicka en lillasyster här om natten, har inte varit ut och kikat på henne ännu så det ska jag göra i dagarna, hon har en till lilla syster som blir 2år nu också och henne har jag inte sett på bra länge heller.

Nu har jag iaf köpt hem två ryktstenar också, dom är betydligt mjukare så nu jädrar ska det "borstas", hon är så ful i ansiktet ju :eek::o hehe
Tunn har hon blivit också, skymta revbenen idag när jag kom och det gillar jag INTE. Ändå känner man knappt dom när man klappar/smeker henne.

Hon kanske har kommit i växtfras igen också, så det är väl och mata på med mat som gäller.

Delen av hagen dom går i nu är den dom mest gått i hela vintern (där dom legat och stått och hängt) så där växer det tyvärr inte mycket gräs nu.
Men ska i helgen köpa hem lite tråd och stolp och försöka få upp lilla hagen jag får hyra av min kompis som är bonde, är det OK och släppa ut dom utan vindskydd nu eller hur är det?

Åh så fin!

Själv är jag riktigt deppig nu, longerade igår och tycker inte alls att det ser bra ut.
Vetrinären tyckte ju att jag skulle avvakta med att de kom ut men jag har hovslagare imorgon, equiterapeut som får känna igenom om han gjort ngt med bäckenet på onsdag och sedan vill jag nog att vetrinären kommer ut en sväng om jag inte ser en klar förbättring.
Men 3-årstestet ser mörkt ut, jag har svårt att tänka mig att han skulle dra till sig så snabbt.
Stackars min fina lilla pålle.:cry:

På Rille märkte jag förbättring efter ET på 3 dagar :laugh: nu är han mycket mer rörelseglad igen. Nu ska han iofs inte vara med på nåt test men nu kan jag iaf ta tag i inridningen utan att han har ont i ryggen. Återbesök om några veckor, hoppas han inte hittat på nåt nytt då.... :o

Hoppas Ceasar frisknar till snabbt!

Knapplån
Nu står han hemma i stallet, min alldeles egna I Complete!! :love: LYCKA :love:
Det var en väldigt cool kille som klev ut på stallplanen efter sju timmar på lastbil och nu står han i sin box och äter hö som om han alltid hade bott där.
Fina killen, jag hoppas vi står inför en strålande framtid med massor av glädje tillsammans. Äventyret har bara börjat!! :)

Måste kännas underbart att få hem sin häst! :laugh: Spännande tid ni har framför er, önskar dig all lycka till med dina nya springare :bump:

Håller alla tummar!

@Mumlan82
Lycka till!!! Det börjar ju bra. :)

@Gabby_Ossi
Härliga bilder. Tycker inte de är mindre "seriösa" än de andra - även om de kanske platsar bättre här än i test-tråden. De här fångar ju verkligen stämningen runt ikring. :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur