08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Vad tycker ni om hans exteriör;
_dsc0188_147796624.jpg

Härlig galopp
_dsc0171_147796550.jpg

Hmm?
_dsc0044_147796476.jpg

Ser ut som det är fullblod i honom iaf :)

Fint med lindorna, de ser lite vuxnare ut med sånt på sig :D ser ut som om din fäller som min svarta, först röd sen svart.

KL
Det här är I Complete, min fina kille!
32392567.jpg
[/url][/IMG]
Har haft honom i snart en vecka och allting känns jättebra! Hoppas på att han växer lite till över sommaren nu bara! Blir himla glad om han blir 160 cm.

Älskar bläsen! :love:

*Kl
Var på Alingsås och kikade lite på treårstest själv när jag nu inte kunde ta med Nalle. Det är ju omöjligt att säga hur det hade gått för oss, men jag tror att han hade skött sig bra även om domarna säkert gett låga poäng för typ ef.som han är rätt så liten.

På tal om det, så var det ett sto som jag tyckte var riktigt flott även om hon kunde varit mer elastisk i hoppningen (piskförarens fel, om ni frågar mig).
Hon fick "bara" 7p för typ, och jag vänder mig inte emot det beslutet, men jag hade önskat att domaren motiverade poängen bättre.
Han gjorde en lång utläggning om hennes uttrycksfulla huvud, väl ansatta hals och hur bra allt annat var - och så avslutar han med "typ: 7 p". :confused: De slutade på 44p tror jag - i alla fall inget diplom.
Detta tedde sig ännu mer förvirrande då de två föregående stona båda hade fått diplom-poäng, men med påpekanden på saker som lågt ansatt hals, tåtrånghet i kombination med ditten och datten, osv.

Jag argumenterar som sagt inte med poänssättningen; skulle bara önska en tydligare motivering till vad som inte räckte till.

@Jfrelin
Hoppas det gick bra för er!!!

@HBKbruden

Läcker lakrits!!! :love:

Ser ut som det är fullblod i honom iaf :)

Fint med lindorna, de ser lite vuxnare ut med sånt på sig :D ser ut som om din fäller som min svarta, först röd sen svart.

Ja visst är det fullblod i min pojke, pappan till honom är cavallieri xx. Ett fullblod som gått svår klass i alla dicipliner. Men mitt svarta hjärta får nog ägna sig åt dressyr.
Visst är det fint med lindor, han måste ju vänja sig i tid:grin:
Ja den här färgen blir jag inte klok på. Han har varit totalt kolsvart hela vintern. Har bara haft han sedan i december så ska bli spännande att se hans sommarpäls, hur mörk han blir :)

Om han fungerar som min så blir han nog kolsvart nu under första delen av sommaren, sedan blekt mot slutet för att fälla av och bli svart över vintern igen :)

*kl*

Åh vad kul det var på 3 års-testet igår. Joline skötte sig så himla bra. Lilla, 158cm, duktiga hästen :love:
Poäng osv finns i 3-års test tråden.
Nu ska hon få bli mamma hos en fodervärd nere i Skåne men jag var bra sugen på att ringa henne igår och säga att jag vill ha kvar henne och försöka hitta en skattkista så jag har råd att ha 2 hästar..... underbara lilla häst.

Omöjligt att fatta att hon gick på lösdrift den 28 februari och inte ens sett ett träns och nu gick 3-års test med bravur!

Ja den här färgen blir jag inte klok på. Han har varit totalt kolsvart hela vintern. Har bara haft han sedan i december så ska bli spännande att se hans sommarpäls, hur mörk han blir :)

Min förra häst såg helt svart ut på vintern och fällde i "rött", han var dock mörkt, mörkt brun.

VI var ute på en 1,5 timme lång promenad idag (till fots) med 2 andra hästar. Ceasar skötte sig föredömligt:love:, mötte 4-hjuling och blev omkörd av bilar utan att blinka. Han var faktiskt coolast av alla tre trots att han var yngst.

Vi fick ju rådet att promenera mkt nu efter muskelskadan så jag ser det som ett utmärkt sätt att slå två flugor i en smäll med en massa miljöträning.
Vetrinär kommer ut i mitten av veckan för att se om han behöver få lite antiinflammatoriskt eller om han tror att han fixar att läka sig själv.

knapp

Oj va länge sen jag uppdaterade.. Ny tråd och grejer, kul! :)

Har för tillfället inte tid för hästarna, sista året på gymnasiet så snart studenten! :D Ute på praktik för stunden, och hoppas väl på jobb på samma ställe..

På hästfronten har det stått still ganska mycket. Dona är fortfarande väldigt omogen i huvudet, så inridning har vi inte gett oss in på på fullt allvar än mer än skritta runt och sådana saker! V21-22 så ska Dona åka iväg på bete med 8hästar i varierande ålder, allt från 2år till 18år vilket är super! :D Direkt efter betet får hon åka på inridning 1månad.. :) Det tror jag blir perfekt för oss!

Den andra hästen flyttas till normala betet, letar även sällskapsponny att köpa! Så att de blir dom två på betet denna sommar, jag tror att Stöver kommer tycka det är superskönt med ledighet från Dona, där bara han kan få fokus.. :p

Till hösten ska hästarna stå kvar i sommarhage som ska agera vinterhage då stall håller på att byggas på plats där mina 3 ska stå. Paddock håller även på att byggas just nu! Kommer nog bli super!

Håll bara tummar, tår och hovar för att jag får jobb på detta ställe!!! :)

Kl.

Även jag tar och slänger in nya bilder, igen :o

Första promenaden idag med Sakura på över 6v, hon har stått väldigt länge och vad ska man säga, hon uppskatta att få komma ut. Jädrans pigg, hon och vila det går knappt! Haha

32401293.jpg

32401297.jpg

32401300.jpg

VAD ska jag göra med manen? Ni ser ju hur den växer, helt galet... Ska jag kapa den? Alltså inte helt utan jämna till och få den kort som det andra?
32401301.jpg

Hemma igen..
32401311.jpg

Bonusbild på mamma :love:
32401291.jpg

Tack för oss!

Jag tycker du antingen ska klippa stub tror hon skulle va fin i det eller kort.Det växer ju ut igen .....

Ooh vilka härliga färger det var på bilderna! :love: hon är så fin din flicka! :laugh: Men ja, manen vet jag inte vad man kan göra nåt åt... Jag vet flera knabbisar med stubb, ganska coolt på ett sätt - och det växer ju som sagt ut igen. Men gör som du själv tycker. :)

Ljuvliga försommarbilder!

Jag är ju väldigt svag för lång man - speciellt på sommaren som lite skydd mot insekter - men Sakura skulle nog vara snygg i "vindrufs". Inte stubb, utan precis så lång att den faller omkull.

@just traveller
Det där ser ju bara så trevligt ut!

Måste se till att få lite mer tid över med Nalle så jag kan komma igång på allvar med att "åka häst". :D

KL*
Nu har han i alla fall fått alla tre ringormssprutorna, så får vi se om de har effekt på klådan. Hittills har det varit lugnt på den fronten, och jag ser varje klådfri dag så här års som en vinst. :banana:
Tyvärr tar Jacson inte in KillItch (Benzyl bensoat-preparat) längre, :confused: :mad: så jag fick ge mig ut på brittiska säljsajter och handla. Dyrt! :( Men jag kan inte vara utan den.

Tack alla tre för era svar :)

Jag är verkligen en sådan där som vill ha lång man och svans men Sakura är ju lite speciell på den fronten, dels för att hon är knabstrupper och dom flesta där är inte direkt kända för och ha mycket sådant ;) Sedan har hon en färg som gör att det inte växer lika mycket.

Så jag vill ju inte klippa henne alls, egentligen men hon ser ju hemsk ut :angel:
Pratade med min kompis idag och hon ska få rycka manen på henne, så det blir någon cm nedanför, stubb vill jag inte riktigt :o

Så får vi se sen hur hon ser ut!

Maja_Kandi
Tack så mycket, hon var ganska svår och fota för hon ville inte riktigt stå still. Lång vila och hon avskyr ju och gå i hagen hela tiden, haha
Så hon var väldigt glad att få komma ut, men hon var hela tiden högt upp eller vad man ska säga, reagera på allt och busa till rejält när vi mötte hundar för hon trodde givetvis att hon skulle få busa :angel: (hennes bästa vän som åring var en grande vovve).

Men hon lugna sig efter halva turen, var ute i nästan en timma :)
Väldigt skönt var det!

Såhär ser Minna ut i dagens läge.. Vi har legat lågt ett tag p.g.a växtvärk och lite annat smått o gott

Fast rycka skulle jag nog inte våga göra på en sån tunn man! Jag tror det är bättre att klippa den jämn, är man noggrann tycker jag det blir snyggare än ryckt, sålänge inte manen är för tjock :p
Jag brukar bara rycka för att tunna ut, sedan klipper jag till en fin linje i rätt längd!

I see, hon tyckte det vore bättre och rycka dels för att slippa få en sådan ful rak man (som jag heller inte riktigt gillar) då menar jag spikrak :o
Hon sa det blir mer fylligt och ja snyggare om man rycker.

Sakura är inte så tunn i manen högre upp, det är där det blir mer spret eller vad man ska säga. Ja, man kan iof klippa som på oss människor, "uppåt" så det inte blir en spikrak kant också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka