08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Det finns ju speciella knivar också som man kan använda för att få lite naturligare resultat utan att behöva tunna ut!

Det finns ju speciella knivar också som man kan använda för att få lite naturligare resultat utan att behöva tunna ut!

En sån har jag och kan verkligen rekommendera dom! Är lätta att använda och det ser naturligt snyggt ut efteråt =)

Molin: Tror att hon skulle passa fint i Stubb faktiskt, :) Kanske kunde testa raka av den så växer den ut jämt och fint? Eller finns risken att den inte växer ut så mkt då?

Tabbe släpptes på bete i Söndags och går fortfarande på kraftfoder för viktens skull. Kommer dock vänja av honom från det nu. Han ska ridas 3 ggr till och sen får hon långt och skönt sommarlov! Ev blir det inkörning på nytt med hans egna vagn och sele i sommar, =)
Han börjar även få tillbaka sin svarta fina färg :love:

Instämmer!

Inget fel på att rycka - kan bli jättesnyggt - men min reaktion var väl också att det tunnar ut en ev. redan tunn man. Men det där ser du ju bäst själv! :)

@Aliah
Alltså, den där blir jag :love: i varje gång jag ser henne. Är ju bara så söt!

Tack åter igen alla :)
Ni är goa ni!!

Jag har faktiskt kikat på en sådan kniv OM det är en sådan ni menar, ska kolla upp det mer igen :)

Knapplån

Bjuder på en liten bildbomb från idag då jag hade Complete ute i träns för första gången! Han är en helt fantastisk liten kille med ett temprament som inte går av för hackor. Har aldrig stött på en lugnare unghäst!

32405654.jpg
[/url][/IMG]

32405655.jpg
[/url][/IMG]

32405656.jpg
[/url][/IMG]

32405686.jpg
[/url][/IMG]

Kommentera gärna!! :)

Superfin :love:!
Kul att han är så trevlig! Det är då det är riktigt kul att hålla på med dom unga hästarna. :D

Hur stor är han? :)
Vad hände med din ridtravare? För det är väl du från ritravartråden? :)

Molin Jag hade också kört på trimkniv! Tror det blir snyggast, inte så tunnt men inte rakt av.

KL*

Jag är här inne och lser dagligen och det är roligt att höra att det går så bra för så många!

Jag flyttade ju Roxie till betet för några veckorsedan och det går galant! Jag blir nästan tårögd varje gång jag är där ute. Jag har verkligen lyckats hitta det perfekta betet! :love:

Här kommer lite blandade bilder!
Första från lastträningen några dagar innan jag körde henne till betet och resten från idag. Dom blev insläppta på den nya delen idag , så hagen fortsätter vid skogen som ligger bakom hästarna och sen kommer ytterligare en beteslätt på några HA. :love:

32405699.jpg

32405697.jpg

32405698.jpg

Och denna kan ni ju få också.
Denna är tagen på andra sidan av skogen lite snett :D
32405803.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jo, det är jag från ridtravartråden! Tyvärr så blev Bus (min ridtravare) avlivad för ett par veckor sedan efter tre månaders oförklarlig hälta.
Tog beslutet då jag inte fick någon diagnos på honom trots vetbesök, klinikbesök med röntgen osv och han blev riktigt, riktigt dålig!
Jag kommer alltid minnas honom, han var otroligt speciell min fina kille!

Mätte Complete idag och han var 157 cm, han blir tre år i slutet av september så jag hoppas och tror att han växer lite till.

*kl*

Fotade lite bilder idag på Racét eftersom han åker på bete om en vecka. Vi passade även på att rida lite på galoppbanan och han var jätteduktig!

230923_10150182814176707_690201706_7209986_4712450_n.jpg

230970_10150182814381707_690201706_7209988_6139072_n.jpg

226966_10150182814646707_690201706_7209992_2801033_n.jpg

225483_10150182814781707_690201706_7209994_1483113_n.jpg

Javisst är det! :love:
Det är helt otroligt! Och då är det ändå ännu mer, som inte lyckats fångas på kort. :love:

Mumlan82 Usch, det var inte roligt att höra! :(
Usch, minns det som igår. Det är det värsta beslut man behöver ta och det tar lång tid att acceptera. Iaf för min del.. Usch ja.

Beklagar verkligen! Han var ju riktigt fin och vilket jobb du gjort! :bow:

Hoppas din lilla nya kommer ge dig lika mycket om inte mer!

Verkligen trist! Speciellt när man inte ens vet vad det är. :(
Så härligt då, att du fått en så fin kille i Complete. :love:

@independent
Vilket bete!!!! :love: Jag vill flytta in där själv! *LOL* (Allvarligt alltså! Det är sådan typ av gård/mark jag har letat efter länge nu - och får väl fortsätta leta... suck!)

kl

Igår red jag fuxen själv för första gången, femte uppsittningen:)

Idag har jag ridit honom själv, plus första galoppen (i lina), ett halvt varv :) Gick bara bra!

Har nån film från igår, lägger upp den senare .

Tack så jätte mycket för allt fint beröm av Complete!! Han är verkligen helt fantastisk. I helgen ska jag lägga sadel på honom, han är sadelvan sen tidigare men det blir första gången hos mig :)!! Funderar lite på att börja hänga på honom framöver men jag tycker han är lite tunn fortfarande. Förra ägaren har hängt och suttit på honom ett par gånger och då har han varit supersnäll. Jag är dock väldigt bra på att få prestationsångest så det kanske är bättre att skynda långsamt...

Skojjar du?! Det är verkligen rena drömmen! :love:

Och jag har turen som hittat en boxplats bara en km därifrån , hon kommer visserligen inte stallas in förrän september-oktober men det är stor chans att hon får gå på detta bete så länge som det kommer hållas som bete för hästar. :love:

Lasttränade fuxen igår. Efter en subtil tvekan till att sätta hovarna på rampen, gick han därefter raka vägen in :) Stängde inte bom/ramp, tyckte det räckte att han stod där inne, eftersom det gick så bra. Hans livs första resa - på 35 mil har alltså inte satt några spår. (Måste ju vara för att jag kör så bra ;) )

Har på känn att det här kommer bli en mycket trevlig och okomplicerad häst både i ridning och hantering.

KL

Vi var på Match Show idag, inte jätteseriöst men man får ju komma ut lite.
Pilke var väldigt på G när vi kom dit men lugnade sig ganska snabbt och skötte sig jättefint! Likaså min sambo:love: som visade upp honom (jag kan ändå inte springa tillräckligt fort:o).
Tyvärr åkte vi ut i första omgången, Pilke lottades i par mot sin ett år äldre halvbror som för dagen hade bättre takt i traven.

P5210356.jpg

P5210362.jpg

Brorsorna
P5210366.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka