08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

GRATTIS Molin! :banana:

Ja Konjack fyller ju som sagt tre år idag! :D Jag är på jobbet och kan inte visa roliga bilder att jämföra med, men imorrn kväll kommer killen hem igen från fodervärden för mellanlandning innan han åker till sina nya ägare, så då blir det massor med kort! :-d Ska hyra in min fantastiskt duktiga kompis så att jag får riktigt fina kort!

Lycka till alla ni som är på treårs idag! Håller tummarna!!!

*kl*

Hur har det gått idag Mitrolle??? Nu är vi nyfikna!:)

Det gick väl ganska fint? Minns inte poängen (satt och kikade på samtliga hästar mellan 9-17, medryttarhästens ägares hingst var först ut i morse - hoppdiplom och delad andraplats fick han :D) men jag såg damen och listade ut att det måste vara Mitrolles efter att ha kikat i programmet.

Läcker brun färg hon har Mitrolle! :)

Ni får kika in i 3-årstråden för resultatet :)

Här är vi trötta efter dagens äventyr
227197_10150250378865948_789510947_8625520_4094660_n.jpg

Jag tycker det gick bra, hon skötte sig super! Även om hon har svårt att stå stilla, damphästen.

Jamen, GRATTIS!!! :bump:

@Luna10
GRATTIS där med. :) Lite synd att han lottades mot en äldre häst. Jag tycker han ska ha extra poäng för färgen! ;)

@Luna10
GRATTIS där med. Lite synd att han lottades mot en äldre häst. Jag tycker han ska ha extra poäng för färgen!

Tack, tyvärr gav färgen inga extra poäng, men jag tycker också den är fin!

Klart att en 1 år äldre häst som är riden 1 år är bättre musklad och rör sig bättre eftersom den är mera färdigväxt, så jag är inte förvånad egentligen.
Men vänta bara några år så kommer vi igen!;)

Huvudsaken var ju mest att komma ut och se världen i lite "tävlingssituation" och kolla hur han reagerde, och det gick jättebra!:)

Nu kommer lite bilder på min STORA fina kille! Han kom hem igår och ska vara hemma ett tag tills han åker till sin nya ägare.

Eftersom han fyllde tre år i lördags så får ni lite bilder på honom här! :laugh:

Typ 2 veckor gammal
21459771.jpg

Lite drygt ett år, precis släppt på hingstbete
28195740.jpg

Två år
32419643.jpg

Igår när han kom hem, tre år!
32419654.jpg

Det har ju hänt endel... Han har lagt på sig muskler och blivit jättefin i kroppen, samt har vuxit en hel del sen han åkte till sin fodervärd! Har varit där sen den 1a april. Synd på ett sätt att inte hon kunde ha kvar honom längre, trodde aldrig att han skulle bli såld så snart som han blev det, så jag hade tänkt att hon skulle få ha honom över kvaliten som fyraåring, men ja, nu blev det som det blev... Och som sagt, jag kunde inte hittat ett bättre hem åt honom!

Bild från hopsläppet igår (som gick väääääldigt lugnt till...)
32419651.jpg

Bilder från idag när jag var dit en sväng, rumpan!!!
32419649.jpg

32419648.jpg

32419645.jpg

De ska inte behöva gå i denna tråkiga hage speciellt länge, bara ett par dagar för att komma sams typ, men det gick ju ganska fort... Idag hade de legat ner båda två och sovit som två stockar sa stallägaren...

Han är verkligen superfin!!
Väldigt trist att du fått han sålt, för din skull dels eftersom du ville ha han kvar.

Men givetvis bra att du fick han såld iaf, hm gick det där ihop som jag skrev nu? :o Hoppas du förstår vad jag menar ;)

Delvis kl.

Slänger in någon bild :)

32424560.jpg

32424561.jpg

32424562.jpg

Rumpan och överlinjen har fallit bort lite nu på sista tiden trist nog, men det är nog mest muskler tror jag. För direkt tunn annars är hon inte längre. Det kommer tillbaka nu :)

Men nog behöver hon bli rundare minst sagt för det, snart får dom komma ut på bete iaf :bump:

Fina flickan! :laugh:

Grattis i efterskott också! Såg det häromdagen men hann inte skriva. :D

kl*

Igår red jag Roxie för femte gången. Så snäll så! :love:
Nästa vecka följer jag ev med någon av beteskompisarna ut och skrittar. :banana:

32424703.jpg

32424704.jpg

:love: Matte kliar gott :D

Tack!

Din flicka är riktigt fin hon med :love:

Glömde slänga ut några bilder från igår, satt upp på Sakura igår, syrran red Pillan så då tog jag med Sakura en sväng.
Min kompis passade på och fota...

1105231omgjord.jpg

1105232omgjord.jpg

1105233omgjord.jpg

1105234omgjord.jpg

Tack! Jorå, förstår hur du menar... Synd att det blev honom jag sålde, men tur att jag fick honom såld till ett så bra hem... ;) Haha

Din lilla Sakura är sååå fin! :love: Fina knoppar ni gjort också! :laugh:

Glömde säga tack för grattiset :o

Tackar tackar!
Knopparna var ju nästan ur, dom var snyggare då när hon var i paddocken :)
Men tyckte hon blev snygg i det faktiskt :angel:

Ja men vad skönt att du förstod mig rätt.
Det måste kännas jobbigt att han sålts när du gärna vill ha han kvar.

KL
Idag har jag haft sadel på Complete för andra gången hemma hos mig! Går superbra! Har även hängt på honom nu och han är hur lugn och snäll som helst! Älskar min fina kille!

32426532.jpg
[/url][/IMG]

32426533.jpg
[/url][/IMG]

Han är så himla fin! :) Vad bra att du verkar ha hittat ett toppen hem till honom med! =)

Molin: Fina Sakura! Vad mkt större och vuxnare hon ser ut när någon sitter på :)

Mumlan82: Vad fin han är! :)

Independent: Kul att det går så bra, och roligt med uteritt! :)

Tack! :laugh: När får vi se nya bilder på Tabbe då? :)

Mumlan82: Din är skitsnygg verkligen! Påminner mig lite om min egen... :angel: :D Kul att det går så bra!

KL
Idag har Konjack och hans kompis fått gå ner till en gräshage, därifrån ser han (tyvärr) sin kära mamma och sin älskade flickvän ponnybusan... :grin: Det hade blivit ett väldans springande och skrikande, ponnyn var svettig efteråt när hon sprungit flera varv i hagen och ropat. Knepigt egentligen vilken himla koll de har på varandra! De har inte setts sen i februari men blev ändå som galna...

Jag var inte hemma och kunde beskåda spektaklet, för jag var i stan och köpte mig en systemkamera! :love: :bump: Men tyvärr var det inte så bra fotoväder så jag har fått nöja mig med inomhuskort än så länge... Men sen... Då blir det kort kan jag lova! :D

Så mycket trevliga bilder! :love:

Roligt att det går framåt på alla håll och kanter.

KL
Här blåste nästan storm igår, så jag valde att inte gå ut med Nalle. Det är naturligtvis mycket enklare att träna på att vara ute i blåsten när det blåser. :D men det blåste ju ner grenar från träden, så någon måtta får det vara. :crazy:

Han blev i alla fall verkad - och viftade lite för mycket med högra bakhoven. :mad: Han har visserligen alltid varit besvärligare med den, men jag funderar faktiskt på att låta någon titta på benet, så han inte "sitter fast" någonstans, för i övrigt är han väldigt lätthanterad med benen.
Bra hovar har han i alla fall, så han får gå barfota ett tag till. :)

Snart hoppas jag! =) Han har gått upp lite i vikt nu och går på bete, plus att han fått tillbaka sin svarta fina färg=) Ska löshoppas ikväll så kanske kan bli någon bild då :)

*kl*

Nu har Ceasar gått på inflammatoriskt i 3 dagar för att se om han får någon extra skjuts i läkningen. Han var hursomhelst mkt bättre vid senaste equiterapibesöket för några dagar sedan så det kändes bra! Han ska få en snabblasring nästa vecka men sedan blir det bete för hela slanten.

Han har i och med denna nya foderstaten (+det faktum att det faktiskt blivit varmare och mindre energi går åt till att hålla sig varm) lagt på sig lite hull så det känns roligt. Jag hoppas på en riktigt tjock sommarhäst så jag har något att lägga muskler på sedan.
Jag tror faktiskt att det är därför att han reagerar så bra på laser och equiterapi (och tvärtom, lätt faller utanför sina egna "ramar"), han är ordentligt långlinjerad med stora rörelser och utan ett ordentligt muskelpaket som håller saker och ting på plats så blir han helt enkelt väldigt lättrubbad.
Kommer nog att få köra mkt muskelträning för att få allt på plats senare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka