Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tråkigt med poängen men man ska också veta att olika domare har olika preferenser. På fölvisningen råkade jag ut för en domare som fött upp ett antal föl efter en och samma hingst. Min medtävlare hade ett föl efter samma hingst och båda fick 9 på typ och det var en rätt stor typskillnad mellan fölen.
Sedan anser jag nog att man oftast får mer rättvisande poäng på kvalitets än på 3-årstest så det är bara att bita ihop och komma igen nästa år!
Jag är i alla fall förtjust i ditt sto som jag tycker verkar ha ett fantastiskt temprament.
Och själv har jag inga direkta förhoppningar inför 3-årstestet utan kommer nog att bli mest nöjd över rutinen det ger.
Tycker det är lite synd att dom inte får en bedömning från ridprovet som vägs in i poängdelen men det kanske är en omöjlighet att få till.
Fast det är väl just så med tanke på att det inte ska bli för höga krav på 3-åringen. Hade ridprovet också bedömts kan jag tänka mig att hästarna blivit tränade mycket, mycket mer innan och att vissa ägare tagit ännu mindre hänsyn till hästens mognadsgrad.
Kanske finns en god anledning till att de först på kvaliten bedöms uppsuttet.