Sv: 08rna del 5
Med tanke på hur mycket tänder de tappar nu så har jag valt att inte ens stoppa in bett i munnen på min 3-åring... Efter att ha diskuterat med Per-Martin Andrén, min vet och tandläkare. Han är grym. Han sa något om att mellan 2 och 2,5-3 års ålder så tappar de runt 20 tänder, minns inte exakt men det är ju inte så konstigt att hon tjorvar lite vid tränsning. Har varit lite inaktiv i 08-tråden på ett tag så vet inte om hon var kollad innan, eller vad ni kom fram till då
Jag har valt att rida in min 3-åring i repgrimma. Det funkar skitbra.
Nu har hon dock lyckats bli alsikeklöverförgiftad
Såren är snart borta, tack och lov då hela skenbenet var ett enda stort sår.
Nåväl, hon lever och mår bra!
Dags för ny koll till hösten för att se om kindtänderna drog med sig vargtänderna (hoppas!!!)
och jag längtar efter att få sätta igång lite mer med utbildningen. Vi kom så långt till galoppfattningar på ridbanan, hon har varit en dröm att rida in!
Vi har testat lite olika sadlar, här testade vi westernsadel som hon ÄLSKADE. Hon har en egen bighorn arabian light nu, fast vi kör med en aning tjockare padd under
Varvar med dressyrsadel, funkar kanon båda 2. Det här fasta sidepullet var dock ingen höjdare.
Mitt guldkorn!!
Död åt all alsikeklöver.....
1 v på Ultuna med förhöjda levervärden........ Men nu mår hon bra! Får vara ute men håller henne borta från sol.