Sv: 08rna del 5
Åh nej va tråkigt!
Håller tummarna att det inte blir så farligt!
KL*
Har tänkt ett tag att jag borde uppdatera här.. Är lite dålig på det. men jag är inne och läser då och då så jag hänger med vad som händer här inne iaf.
I slutet av förra månaden var vi på 2 dagars clinic med övernattning och hela köret. Vi åkte tom redan på fredag em och var hemma sent söndagkväll.
Det var den bästa helgen på enormt länge! Jag fick med mig så himla mycket hem!
Ser jättemycket emot en 1 dagars clinic i oktober!
Och nu i helgen som var så tävlade vi! Det blev bara trail at hand för oss.
Var inte redo för att starta uppsuttet, och jag har inte direkt lagt någon energi på att förbereda henne ridmässigt. Har försökt rida i skogen , dock behöver jag draghjälp för det går så himla långsamt annars. Och det är ju inte ofta jag kan få med mig någon.
Och annars tränat en del från marken.
Men det gick kanon i helgen! Hon skötte sig exemplariskt med allt!
Det var det viktigaste för oss! Och sen var andra målet att inte diska oss.
När jag gick banan med domaren så erbjöd sig en tjej, som jag aldrig träffat förut, att hålla Roxie. Och när jag kastade ett öga bort på dom för att se så allt såg lugn ut så såg jag hur Roxie stod med öronen framåt och följde mig med blicken.
Och tjejen blev superförtjust i henne! (såklart, vem blir inte det av en supersnäll Roxie?!
)
Själva rundan gick mycket bättre än väntat, hade 2 mycket duktigare personer med i klassen, varav den ena är min fd tränare. Så det var liksom redan kört.
Var supernöjd och var glad när jag såg att det kom in tre rosetter. Vilket betyder att jag inte var diskad!
Gissa hur chockad jag var när jag insåg att jag vann.
Känslan är ganska obeskrivlig!
Underbara häst!!
Sen fick sambon promenera lite med henne medans jag lämnade startlapp och fick resultatet. och då skötte hon sig kanon. Sen lastade vi och åkte hem.
Jag vet inte om hon har varit så snäll med allt som hon var i söndags. Oftast är det något som hon brukar tycka är väldigt jobbigt att göra.
Nu vilade hon igår, och antagligen idag med. Mest troligt imorgon också.