Sv: 08rna del 5
Jag tycker tömkörning utomhus är ypperligt för att få dem att ta drivning bakifrån och stärka modet. Hon verkar ju så stadig och säker men du känner ju själv vad du vill eller inte vill göra.
Det kan säkert spela in. Riktigt ömfotade kan dessutom behöva ha sula för att det inte ska göra ont. Jag tycker dock att du borde märka stor skillnad i ridhus kontra ute om det vore så.
Jag tror också att bjudningen kommer mer med styrkan. När jag longerar så går hon fram väldigt bra, har inte tömkört henne så mycket utan longering har fungerat bra. Jag vill inte tömköra utanför ridhus (vill ha väggar runt) och då blir det helt plötsligt inte lika enkelt eftersom det inte är ledigt jämt.
Jag tycker tömkörning utomhus är ypperligt för att få dem att ta drivning bakifrån och stärka modet. Hon verkar ju så stadig och säker men du känner ju själv vad du vill eller inte vill göra.
Sedan ska hon ju skos bak nästa skoning om typ 6 v. Kanske blir fart på henne då
Det kan säkert spela in. Riktigt ömfotade kan dessutom behöva ha sula för att det inte ska göra ont. Jag tycker dock att du borde märka stor skillnad i ridhus kontra ute om det vore så.