08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Gud så kul att höra!
Skönt när allt går framåt och inget strul.

Delvis kl.

Lyckades få till mig en hovis som kan komma och fixa Sakuras sko under helgen vilket känns kanon, en helt ny hovis så vi får se vad Sakura säger om det!
Det är verkligen svårt att få tag i en vettig hovis har jag märkt, ååh vad jag saknar han vi hade!!!!

Hon mättes till 167 men jag tror hon är nått större. Hoppas hon blir närmare 170. :D
Nä jag är lika nöjd med hästen innan som efter bedömningen. Jag var mest besviken på våra egna missar som visare :crazy:

I morgon åker min lilla leo på vidare utbildning =) Hos samma tjej som förra året köpte leos syster dotter =) så de kommer bli kanon =)
Vi får se hur länge han stannar där. =)

Vad kul att han åker iväg på vidare utbildning, blir bra i slutändan det =D

Tänk vad tiden går fort alltså, men jag saknar även den första tiden det var en sådan otrolig känsla att få vara med :love:

Slänger in lite bilder som jag tog med mobilen idag :)
Dom fick beta lite i vinterhagen eftersom jag tar upp dom för och ge lira kraft och det tar sig i hullen :bump:

version-af1cbc97ecaa7b0bc7a81eaaf3e4a6f2

version-57d6bc7f85ecd717ea5002a5b0cf727f

version-9345df92054f805d3098f1eb0d83939c

version-18b4c2a7500200788dbbf9257459910b

version-6268f9165891b804bfa354f6ad2c8f71

version-26a208380c27e6f71f2e4600e01f1ecd

Min älskling :love:

Nu har Racét funnit sig i sitt nya hem. Vi ställde upp honom i gången igår och han stod så snällt hela tiden, så det hade han inte glömt iaf :) Lite tjaffsig med att lyfta benen men det är bara att öva på!

2011-08-18%25252017.28.04.jpg

2011-08-18%25252017.28.28.jpg

Nu har lilla Leo flyttat :cry:
han gick direkt på släpet å stog helt stilla hela vägen
å väl framme fick han komma in å kolla på sin box sen fick han gå ut i sin hage å jisses med gräs där va å leo va MKT nöjd med läget... I mon ska hans blivande kompis få komma ut i hagen med honom.. Dom skulle bo jämte varandra i natt i boxarna så dom skulle få hälsa så.. eftersom leo e så ranglåg så e e alltid han som får stryk så därför e de bäst för dom å hälsa så =)

tror han kommer få de kanon bra.. tjejen som ska ha honom köpte förra året leos syster dotter å hon e RIKTIGT bortskämt å så så de ska nog Leo med bli =)

Så fin han är :love: Är det något löfte till mig själv jag ska hålla, så är det att ha en isabell innan jag dör :o ;)

Kl..

Jag är inte så aktiv här inne längre men vi kommer.
Ingen hovis dök upp i helgen så fick lov att kolla läget igår så hon ska komma idag sa hon, vi får se hur jag orkar.

Min mormor gick bort igår kväll, vi alla satt runt henne iaf vilket jag tror betydde massor för henne, hon fick träffa alla hon ville dessutom också. Älskade mormor!

Får se när vi dyker in igen :)

Här går det sakta fram med Aston. Eller ja.. det står helt stilla vill säga :p han går på bete än och han ska väll göra det så länge det går. Men han har gått och blivit "bror" till min lilla bebis Wilja som föddes 27/7 :)
Ska bli intressant att börja rida snart igen. Har längtat massor! Ska börja rida på mitt fullblod lite innan jag börjar rida aston. Känns bäst att rida en erfaren häst först ett tag innan man ska hoppa upp på en unghästar igen. Men är så orolig att Aston ska ha gått och blivit helt hemsk under betet :) inte så kul när man precis varit gravid.. Men jag kommer väl in i det igen. Och det får bli en del tömkörning och longering. Och skullehan vara för hemsk får jag ju såklart ta hjälp :)

Beklagar sorgen. Så skönt att hon fick sluta så fint med alla omkring sig. Kramar!!!

Kl*
Kul att se alla härliga bilder! Minna och Racét är lite av min favoriter, dessutom.

Nalle har nu genomgått 6 dgr penicillinkur med tetracyklin. Han var riktigt duktig - reagerade bara lite för sticket men stod snällt medan två 10cl sprutor injicerades i halsvenen både i box och i transport. :love: Magen klarade sig också (kan ju bli diarréer).

Vad problemet i sig anbelangar har jag svårt att se någon skillnad - men det vore ju för enkelt om lite penicillin skulle göra att det vände från en dag till en annan. Vi försöke springa med honom i veckan, men det var inte lätt att se något för alla hästarna i hagen intill sprang med, så Nalle sladdade från sida till sida. Däremot såg man ju när han vände att yttre bak inte hänger med - men vi skall göra ett nytt "prov" ikväll.

Ang. diskussionen om ofantligt snälla vs. busiga hästar, så har nog Nalle sina sidor. :crazy: Det har inte varit okomplicerat, men visst brås han på sina föräldrar (kanske mest på sin något flegmatiska mor... :grin: ) som båda är "förståndiga" och vänligt sinnade.

+ sar

Tack så mycket!
Ja inte är det kul, varit riktigt tufft nu :(

Kl.

Jag avboka hovis igår så hon kommer idag, jag hoppas vädret håller i sig här
det är riktigt fint, hoppas på att få rida ut på en kortis det hjälper en mot tankarna.

Har inte varit hos hästarna sen i torsdags, har inte alls orkat. Skönt att man har vänner som hjälper en :love:

Jag letar efter en riktigt duktig dressyrinstruktör fortfarande, hon jag "bokat" bor endå en bit bort men det visa sig att det kanske inte var så långt iaf jämfört med en annan jag frågade. ca 3mil.

Men närmast har jag en på andra sidan vattnet, trist nog vågar man inte gå med en häst över en smal stålbro över en fors heller :eek: Tänk OM det gick?
Men det är för riskabelt, så det blir en bit dit och det är taskigt mot en unghäst så då är alt transport som inte alls tar lång tid MEN vi har ingen krok :/ Och då lär man hyra släp osv också.

Så det blir nog hon jag bokat från början iaf, sen får man se om det funkar bra mellan oss parter.

Men det känns som vi är på G nu! :bump:
Sakura har fått fin vila och tror hon säkert kommer gilla att få komma ut lite mer, men nog är man lite nervös, har aldrig begärt något utav henne liksom. (som träning alltså) bara ridit ut och haft kul i stort sätt

Nu har jag varit och hämtat min nya sadel! En pfiff alberto, flatback :) Hoppas den passar på Aston. Är sugen på att ta den till betet och testa den där men kan nästan lika gärna vänta tills han är hemma :) Snygg va den iallafall och verkar bekväm. Passar den inte så gör det inte så mkt. Har en jag gillar som ligger bra annars. Mestatt jag så gärna velat ha en svart sadel. men passar den så får jag sälja den bruna :)

Hur många har sina kvar på sina betet/eller går ute på nätterna? Inte så kul väder just nu man jag ska iallafall ha ute aston så länge som möjligt. Tror det är roligast för honom att gå ute. Han är ju trots allt bara tre och tycker han kan njuta av sin "barndom" ;) Men betet är typ nästan slut så har börjat stödfodra nu. ska nog köpa en bal och sätta ut. Får tåla att aston kommer bli smällfet :grin:
Tar nog in när det börjar bli för kallt om nätterna eller om det blir riktigt blött väder så det blir otrevligt för dom att sova.

Mina har gått in sedan början av augusti då det blev svalare och vi behövde stödfodra flera av hästarna och då fick alla gå in.

Okej, hon är större än Lovis då :) Själv så vill jag inte att Lovis ska växa så mycket mer! ;D Vad har du för planer för din framöver? Träning/tävling, avel eller liknande? :)

Våra brukar gå ute åtminstone hela september - om inte vädret är så ihållande dåligt att täcken inte räcker till.

Nalle och hans kompisar brukar dessutom vara ute till kl 21.oo på kvällarna hela vintern om det inte regnar eller är allmänt otrevligt. Fast vi får nog också börja stödutfodra snart.

Hade också gärna haft mina ute länge sen när dom väl går inne på nätterna. men ett par av dom andra i stallet ville absolut inte det. Dom ville ta in jätte tidigt, typ vid två ibland :/ "För dom hade faktiskt tävlings hästar!" :bow:
Och vi har så i vårt stall att alla tar in en dag var. Vi lyckades till sist komprimissa men nu i år har båda dom tjejerna flyttat så i nu kan dom säkert gå ute länge om kvällarna :)

Delvis kl.

Igår kom hovis och det gick bra, hon testade lite eftersom det var en ny men sen stod hon snällt och fint. Gud så skönt!

Vi tog en liten tur i skogen och det var himla skönt att sitta på ryggen igen!

Ang utevistelse så går mina på lösdrift men när jag öppnar dörrarna in till liggdelen ser man, som dom flesta säger när vädret blir för kallt och blött så dom inte vill ligga ner så kommer jag öppna upp.

Jag har dock lite att fixa tills dess, riva mellanvägg, sätta ner trästolpar på nytt samt öka ut hagen lite, fixa bäddarna, köpa in hösilage osv.

Gud så skönt det är med sommaren egentligen...

Vi väntar även på om vi ev ska få mer mark också, markägaren ska ev ta tillbaka sin del av åkermarken som grannen fått göra korn på.
Där kommer vi göra en gräspaddock till och börja med för att senare fixa till en riktigt :)

Resten blir mer hage till hästarna :bump:
Hoppas verkligen detta händer men det tror jag eftersom stallägarens dotter (min halvfodervärd) letar häst och köpa för fullt.

Själv ska jag och karln och kika på hus på fredag eftermiddag, att hyra!
Finns stall och mark att få hyra också tyvärr tror karln att taket är för lågt i stallet så det blir väl och bygga ligghall skulle jag tro, väldigt trist faktiskt men jag föredrar även lösdrift :)

Men det är många intresserade så vi får det säkert inte :(

Min går ute så länge det går,vi brukar kunna ha dem ute hela september och en bit in i oktober. Vi befinner oss i Skåne (mitten). Hon har precis fått bekanta sig med kor:p, kan nog vara bra för henne!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2