Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mycket!! Kul att höra!@Deimion
Han ser väldigt trevlig ut =) Fina bilder!
Min får också jobba på som vanligt. Dock försöker jag att rida lite senare för att slippa den mastigaste värmen på utebanan. Måste ju passa på att rida ute, känns som att tiden vi kan göra det i Sverige är tillräckligt begränsad ändå..Hur tar era att den plötsliga värmen kom? Vår bekväma herre säger att han hellre står och degar i solen än blir riden (så fort det blir svalare har vi en häst med överskottsenergi ). Han fick som han ville idag dock och fick bada istället, tack vare värmen så accepterade han kallvatten - annars vill han bara ha riktigt varmt vatten.
Distriktarna hade slarvat bort vårt telefonnr med, så inte förrens idag när vi ringde och jagade dem kunde vi få svar på maskodlingen. 1000 EPG och lite blodmask med, så imorgon blir det avmaskning de luxe. Förklarar delvis viktraset, och jag hoppas att nuvarande foderstat blir lagom när masken försvinner iom att vi fått upp honom i hull redan.
Nybadad spinkis:
Det är mer hur jag tar värmen! Klarar dåligt att anstränga mig när tempen kryper upp över +23.Hur tar era att den plötsliga värmen kom?
Jaha, se det gjorde den. Knas!OK, det här är helmysko! Igår ville datorn inte lägga upp det här inlägget och då jag inte hade tid att bråka med den så stängde jag av internet och dator. Idag när jag öppnar den här tråden, så ligger inlägget kvar i "svara" rutan. Ska bli spännande att se om den fungerar!
Fast det kan ju vara ett kul projekt också! Och nåt som hela din familj kan hänga med på, alltså ni kan ju ta det som en utflykt från er lilla ö o åka och prova hästar o titta på roliga saker samtidigt?
Idag har jag tävlat dressyr för 3:e gången på min lilla Svarta! Ja ja Mörkbruna då! . Vi fick 65,8% i LB:1 och blev 6:a av 28 tror jag. Vit rosett iaf och startavgiften tillbaka är ju inte helt fel!
Vad finns det för möjligheter att dela Appe med hon som red honom åt dig under "dräktigheten"?Härligt att komma ut och tävla! Hur är det med ditt knä nu? Jag plockade fram lite bommar och cavalettis och red ett pass i den stekande solen. Hästen var väldigt fin, övade på att öka och minska galoppen från 5-7 språng på ca 21 m vilket ha gjorde enkelt, rullade sedan på stora volten med två cavalettis och försöka få en jämn rytm och takt. När han sköter sig så bra och känns så fin som idag är det jobbigt att tänka att han ev inte ska vara kvar.. De stora bekymren för mig är 1. Jag kommer att behöva hjälp, och att hitta en medryttare som rider Appe under vintern är ju inte så lätt eftersom han då har så pass mkt överskottsenergi. En mera okomplicerad häst kan de som har stallet eller tom sambon säkert motionera då och då. 2. Jag vet inte om/hur mycket han taggar ner, de är ju trots allt "bara" 6 år, men enl hans uppfödare hade han hållt på med sparkande och stökande redan under inridningen, så det kanske är sån han är bara.. 3. Det känns så tråkigt att sälja bort en häst som kan vara min drömhäst, dessutom till ett lågt pris pga hans ryggförändringar osv. Har diskuterat med sambo, stallkamrater och annat löst folk, och alla tycker att jag ska hitta nån annan häst, men envis som jag är vill jag ju få det att funka.