07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Hon verkar ju vara en störtskön häst när hon har hjärncellerna på rätt plats. ;)

Hon är superhärlig. Ger en fantastisk känsla när du sitter på - känns som en miljon jag lovar. Hade hon varit en "vanlig" häst hade jag aldrig någonsin fått för mig att lägga ner allt detta arbete. Då hade hon blivit mottagarsto eller kanske fått en resa till Dalsjöfors direkt :p

Misstänker att hon har ADHD eller nåt :cautious:

Kl
Sitter i bilen på väg hem från tävling nu! Red först en LB:2, fick 78,67% :o och vann klassen! :D
Sedan LA:3, drygt 63% och första utanför placering (1 poäng ifrån var det :p ).
Så jag är nöjd med dagen! Men häststackaren ska få gå en klass imorgon kväll också, en LA:3 igen blir det då.

Grattis! Vilket bra resultat!!

Hunter: nästa tävling för oss blir Öved 28:e juli. Skulle behövt träna lite dressyrtävling också, men det finns det inga på nära håll förrän i höst.

Wow, grattis!

I dag har jag sagt hej då till pålle för ett par veckor. Känns lite trist att lämna henne nu när det går så bra, men det är bra att få längta lite efter att rida. I går hade vi ett toppenpass ute. Galopperade runt sommar hagarna och hon kändes så fin.:d Måste säga att även fast jag gillar dressyr mest så är det svårt att slå en härlig galopp ute i bra väder. Har nog aldrig haft sån känsla inne på en dressyr tävling. Kanske ska bli skogsryttare?
Följer er i de tysta nu under sommaren, och återkommer i augusti. Kanske ser jag någon av er på F-bo? Sprang ju på Fiorano förra sommaren.

Grattis! vad roligt att få sådana kalaspoäng!

Har ridit ut en sväng med GP nu ikväll, det blåste en del och hon blir lite sprättig då, och inte nog med det, det flög upp två fasaner mitt framför näsan på oss också så både jag o hästen höll på o få en hjärtinfarkt :p

Hon kändes lite spänd och stark och förhållningarna gick inte igenom, så jag tränade lite på halter, ryggningar och galopp från skritt, ner till trav, skritt igen osv. Till slut var hon fin och eftergiven i galoppen och lyssnade.

Jag rider nog ut för sällan för att få dressyren ute att funka, det blir liksom nytt varje gång, farliga grejer att hoppa till för så lösgjordheten är svår att komma till. Vill inte rida ut för ofta heller nu när underlaget är dåligt, hårda grusvägar är så tråkigt.

kl

Tack alla! Det roliga är att jag var (och är fortfarande efter att ha sett filmen) egentligen inte så nöjd med LBn, jag tyckte han hade dålig bjudning och var bakom hand hela programmet. Men det tyckte väl inte domaren då :p

Grattis till placeringen! Titta vilken galopp ni har fått till! :)

oxo: Jisses vilken sten! :eek:

Grattis! Vad kul att det gick så bra!! :)

oxo: Jisses! Hur kunde den där ens få plats i foten!? Förstår att det gick åt en hovkrats!

Jfrelin: Vilken häftig semester! Hoppas på lååååång beskrivning sen! :D

Hunter: Vilken järnlady du har! Tycker du är himla modig som ens tömkör henne. :o Hoppas verkligen det går över så du kan rida henne ordentligt sen, hon är så otroligt läcker! :love:

Kirre: Ja fasen vad vi kämpat med dessa sadlar! Nu återstår bara det roliga i att hitta en som man kan köpa också. ;) Härligt med debuterna, och grattis till placeringen! Det sär regnet kan man alltid vara utan i såna sammanhang. :p

Charlotte: Så himla härligt att det börjar ta sig för dig och din fina svarta! Så roligt för er som åker till Falsterbo, det hade varit jättekul att göra det nån gång. :)

Bild på fina :love:

998176_467267233361972_356641897_n.jpg

Överbetalt eller inte så tycker jag att det är en jättefin jämn och snygg ritt och bara det att domarna dessutom belönar det och använder hela skalan är ju toppen! Bra jobbat:).

*kl*

Vi red samma program idag med mer blygsamma 65% och ytterligare en fjärdeplacering. I L:A3 hade vi samma gamla missar men ändå ganska många sjuor bla på båda skänkelvikningarna och på mellangalopperna. Nu blir det ingen L:A-start förrän i augusti. Barbie ska få vila i två veckor nu och jag far till Falsterbo. Sen hinner hon vara igång i ca tio dagar och då far vi och startar en L:B3:p. Kunde inte låta bli att anmäla för det är inte så ofta det programmet är med.

1010899_10200789938902711_1033744371_n.jpg

Ha ha jag såg ju dig igen o vet att jag tänkte..."var har jag sett henne förut??"! Var där med min unghäst som debuterade utomhus på gräs.

Grattis till placeringen!
Alla är så duktiga! :)

Jag släppte min på bete i fredags, lite oroligt i flocken ännu. Igår kväll blev vi attackerade av de andra hästarna när jag skulle ta in henne (jättekul med kort klänning och högklackat :o i högt, vått gräs) men idag fick vi vara ifred.

Köpte ett nytt träns, ett hööks Lifford på rean, som vi skulle prova, plus fota lite. Gick sådär, hästkräket rymde ut i den andra sommarhagen vid stallet.

Fick till slut ringa in min sambo att komma och hjälpa till att hålla, och hästaskrället var hela tiden mest intresserad av allt som fanns åt motsatta hållet av fotografen, oavsett vilket håll vi stod på. :p

Några bilder där man ser kroppen på henne iaf:

Närbild på tränset och den tjuriga hästen.

Där ser man. Börjar känna mig som apan... ;) Intressant att man gjort lite intryck då iallafall, tänker inte fråga på vilket sätt. :p

Jag gillade tävlingsplatsen, synd på allt regn bara. Förutom Askim så var det debut på gräs för oss också. Blev många debuter på en och samma gång. :)

Slog mig idag att jag själv aldrig (någonsin) heller har tävlat på en meter så inte bara för hästen det var första starten på höjden.

Gick det bra för er?

Vilken fin ritt. Tycker verkligen att ni har utvecklats!

Gabby-ossi: grattis! Vilket jättebra resultat!

Fiorano: grattis till placeringen!

Marvin: vad snygg hon är.

Maja-kandi: ja jag undrar också hur den fick plats. Aldrig varit med om en så stor sten som suttit så fast.

Möttes av en riktig skitgris idag så det fick bli ett bad innan tömkörningen.
E7BD49F4-673F-467F-B2D5-170F0395A3AB-10557-00000B6795014047_zps01f8979a.jpg

E1A7C6E8-EA5A-4839-A575-D179E1EB2B50-10557-00000B67BBA0D7EB_zpscbba1d39.jpg

Nu är det nästan spikat. Jag kommer att skicka iväg min pålle till en tjej rider fälttävlan. Hon hade min ponny på foder för en massa år sedan och nu rider hon storhäst. Tror det kan bli riktigt bra och Plutten kommer att bli hoppad och galopperad ute i naturen vilket han behöver. Men först ska han få gå på bete och jag fortsätter mina lugna uteritter blandat med tömkörning :)

Tack! Och grattis till er placering också! :)

kl (litegrann)

Det går iaf bättre för er i LA:3an, red alltså en klass idag också och nu var vi nere på 61,5% och näst sist igen :yuck:. Men jag är nöjd med känslan i traven även om han inte orkade hålla ihop det i längningarna + tappade lite bjudning i andra skänkelvikningen. Och galoppen är ju som den är, det blev iaf inget avbrott eller omslag. Ska man hårddra det så är vi kanske inte helt klara för programmet, men samtidigt så känns det ju inte som att vi kan gå ner i LC igen direkt heller O_o.

Filmer från LA:3 nu då:

Igår 63,14% och första utanför placering:
http://youtu.be/_S-egpYTLQk

Idag 61,57% och näst sist:
http://youtu.be/7_C0E89-hH4

Gud vad din häst är vacker :) Jag tycker att hon påminner mkt om min i uttrycket, kanske är det rävarna bakom öronen? ;)

Jag vet att jag frågat förr, men jag är senil så jag frågar igen, vad är det för stam på henne? :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat