Sv: 07'ornas tråd del 13
Är det bara jag som gör nåt med hästen nu?
Nä jag brottas med min kuse
kl
Hon är en liten räpa och det vet jag om, det ligger där och pyr hela tiden och yttrar sig på olika sätt. Min man får inte lyfta bakhovarna, personalen på djursjukhuset fick inte ta tempen osv, det är ju inte helt ok tycker jag
det får jag ta på mig att jobba mer med ledarskapet, vi har kommit en bra bit men det finns mer att göra. När jag fick hem henne gick det inte ens att leda henne.
I söndags skulle vi göra PayandCross på den bana där vi tränat flera gånger. Senast tisdagen innan och då vart allt klockrent. På PayandCross blev det tilt i skallen på hästen
Skulle ingenting. Istadig som en åsna. Jo framhoppningen gick bra. Så det blev ingen PayandCross bara Pay...hästen stod på bakbenen...hon går verkligen rakt upp också (lägger inte ut bilder på det)
Lyckades till sist lotsa henne runt andra halvan av banan. Klockren på hinder. Apa!
Nu i veckan så har hon strulat precis i början på ridpasset. Nä, ska inte. Första varven på ena långsidan...suck..sen "ok då var inte så himla roligt att trassla runt" jättefin igen.
Gårdagens ridpass - klockren från början, framme till handen inte en tillstymmelse till att vilja strula! Hon har så himla lätt för sig och det vi gjort hittills har inte varit någon ansträngning alls..men nu börjar det bli lite mer allvar och hon får jobba, hoppa och galoppera och ta i lite - då får man ju testa om det går att komma undan...