07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Så fint hon ser ut att ha det! Hoppas verkligen hon inte behöver tas bort.

Marvin, men ojdå, fast det kan ju inte gå bra alltid. Ni kommer säkert igen fortare än du anar ;)

Att flytta och få med sig bakdel tycker jag är rätt smidigt att göra på volt. Flytta på öppna delen av volten och var nogran med att rida framåt när du rider ur tvärningen så att man hjälper till att hitta bjudning och framåtanda i rörelsen:).

Marvin; Hoppsan, så kan det gå. Bara på det igen. :)

Vouge; Härligt med gräs!

*kl*

Vi har varit o terrängtränat igen. :love:
Kändes lite seg först men hoppade snällt o trevligt det som serverades. Mot slutet tände hon äntligen till som jag har längtat efter, då sög hon på allt som överhuvudtaget fanns i närheten. Lite knixigt när det är många hinder som står tight och man ska emellan två mot nästa. :crazy:

Som avslutning red vi en längre bana med delar av det vi hoppat under träningen plus lite nya hinder och det var typer jag aldrig styrt henne emot och själv aldrig hoppat heller men i stort tog hon det suveränt.

Fick två stopp, det ena när jag var så fokuserad på att inte störa i anridning att det blev helknas och vi braka rakt in och sen på sista banan mot ett hinder jag nog var lite feg på, hoppa fint vid nästa anridning.
Det här känns KUL!! :p Mycket att jobba på med min egenbalans och sits. :angel:

Lite kortfilmer
Elva språng istället för tolv förra gången! Hejja!
http://www.youtube.com/watch?v=UHKkJzM9rL4&feature=youtu.be

Knasanridning
http://www.youtube.com/watch?v=nf_IAN46p78&feature=youtu.be

Omhopp, modig häst att ta av stort efter stoppet, enligt Viktoria
http://www.youtube.com/watch?v=3PARrwUWG3M&feature=youtu.be

Upphopp
http://www.youtube.com/watch?v=_iplENa89F4&feature=youtu.be

Lite vatten
http://www.youtube.com/watch?v=PK96FZwwAhg&feature=youtu.be

Och banan, oredigerad med alla mina fel och brister :o:p
http://www.youtube.com/watch?v=jBMQceEmNeE&feature=youtu.be

Tom jag blir lite sugen på att hoppa terränghinder;).

Från kvällens tur:
941637_10200591626505025_1705646598_n.jpg

Gud va skönt att de går så bra ihop.

Själv va jag ute i stallet i dag, första gången sen i tisdags pga sjukt barn. Tur att hon är hos beridaren nu så hon inte behöver bli stående. Söndagar är vilodag så vi bara borstade och mös. Hon har gått utan täcke nu ett par veckor när de varit fint. Hon har gått från svart häst till solblekt brun väldigt snabbt, plus att hon blivit ganska bubblig/biten. Hade hoppats på att inte behöva ta fram flugtäcket ännu, men så får de nog bli.

Ja dom är alldeles toppen tillsammans:)! Ikväll har det formligen exploderat med insekter här! Har varit ganska milt innan, men nu är dom giftiga sticksigamonsterna här:(. Hällde på min lite Switch på bakre delen av ryggen och sen är det till att smörja fyra ess och spraya Ultra Shield till förbannelse för att slippa täcken. Barbie klarade sig fint förra sommaren för hon har rätt kraftig päls i jämförlese med ett tunnpälsat halvblod. Problemet är dom äckliga djuren som borrar in sig i huden under magen vid virvel och juver. Ick.

Min ädla dam har ju obefintlig päls, dvs väldigt kort. Vill helst inte ha på switch eftersom hon svettas så mkt och ska ridas. Dessutom är de nog de mest obehagliga hon vet, att få switch på sig. Hon får panik när man börjar hälla. Ultra shield och flugtäcket får de nog bli.

Vad använder ni för flughuvor?? Jag hittade en "ny" variant med öron och flugpannband, som hade som en käkrem med kardborre. Tyckte den såg bra ut, men hon fick av dig den på 10 sekunder. :-(

Har en rejäl ifrån Equilibrium med nosflärp. Tog stl Full (Normal storlek på häst sa dom) men den är mer som XF tycker jag! :crazy:

Men den fungerar, ser bara enorm ut när man håller den! O_o

Det är lite skillnad i kvalité på våra hästar;). Ser jättefint ut även om det blev lite tjall i galoppen:). Säger som Sassiball att det är kul att vi är flera stycken som rider just detta programmet nu.

*kl*

Det nämndes Edward Gal clinic tidigare i tråden, den här masterclassen han höll på Olympia är bara underbar. Även intervjun i början är bra i synnerhet när man vet hur det blev med Totilas.
http://www.horseandcountry.tv/episode/edward-gal-masterclass

Tack! Länga form är det vi har övat nästan uteslutande på sedan han var 4, han hade jättesvårt i början men nu tycker jag han är riktigt duktig på det :)

Tanken var ju att jag skulle hoppa och rida FT lite mer på mamman men hon har ju inte varit riktigt OK, vet inte om det är något virus eller om det var blodmasken hon hade som har gjort det men hon har haft nedsatta blodvärden, lite konstiga utslag och reaktion på böjprov runt om.
Förhoppningsvis hinner jag kanske ut och rida lite terräng på Marlin också i sommar... Men för tillfället vågar vi inte planera in några längre utflykter eftersom någon måste vara hemma hela tiden och hålla koll på stoet som ska föla.

Vad duktiga ni är! Det ser jättekul ut :)

Fiorano: ser riktigt trevligt ut. Bra tips du fick av jfrelin.

Vogue: härligt att hon får gå på gräs! Vi håller tummarna för att det går bra på återbesöket!

Jag blir så himla sugen på att börja träna när jag ser er alla, men jag får nog inse att detta året får ligga vilande för vår del. Jag är iaf jätteglad över att Plutten har skött sig exemplariskt när vi varit ute och ridit det senaste, han har varit som en dröm efter att han bråkade med medryttaren. Får se om det går bättre nästa gång hon ska rida :)

Jag har en från Hööks med öron och ordentlig kardborre under ganaschen. Inte det styva nätet utan ett snällt, de hade dem förra året för runt 80 kr. Min sitter perfekt, men de är stora i stl så min drar Cob.

*kl

Imorse har ET varit och hälsat på. Min häst fick mkt beröm för hur fin hon var, både i muskler och att hon dessutom byggt på sig rejält och blivit vuxen. Känns fint att höra :) Hon hade inga konstigheter men var lite spänd i länden vilket ev kunde bero på att hon kanske börjar växa ur sadeln, men ingen panik. Och det gör ju inget då sadelutprovaren ändå ska komma ut i veckan eller nästa. Sedan har hon sin vänster bog hon brukar behöva lite massage i men som sagt, det var bara om man skulle leta efter felen :)

Hon fick laser på länden när hon ändå var där, så nu blir det ett par lugnare dagar och det passar bra då jag har en dryg vecka framöver mig på jobbet.

*kl*

Idag har nya medryttare hoppat lite på Divis. Gick jättebra och hon gillar verkligen att hoppa. Jag gillar medryttaren väldigt mycket. Väldigt ödmjuk och löser saker framåt. Like!

null_zps6efc2952.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat