Sv: 07
rnas tråd version 5!
(kl)
Det är så kul att läsa om allas framsteg

Särskilt då jag är den enda i mitt stall med en 07a, och därmed den enda som håller på med liknande träning för tillfället...
Har inte skrivit på ett tag nu... Men vi har fortsatt vår "insittning" och markarbetsträning de senaste veckorna (jobbar honom ca 1-3 gr/veckan mellan 10-30 min/pass).
Det har nästan gått för lätt

Jag tar ju hjälp av en (fantastisk) instruktör eftersom detta är första gången jag gör något liknande. Och vi har varit iväg till honom 4 gånger under hösten. Det har gått jättebra, både med lastning och träning. Jag (och hästen) har fått lära oss hur man arbetar från marken (mycket knepigare än det ser ut), och jag har kravlat mig upp, lärt mig styra, stanna, backa och nu sista veckan även travat några steg på denna underbara häst

Jag som är van med travar-trav, får nu prova på hur det känns med halvblodens svävande steg - underbart vill jag lova

Jag har tänkt åka till min tränare en gång till snart. Sen "ställer jag av" pållen under vintern. Har bestämt mig för att vänta med gallopp tills i vår, har inte ens jobbat honom i gallopp från marken...
Målet är ju treårstestet till våren... så någonstans ska jag börja löshoppa också. Tyvärr har vi inget ridhus, så det blir till att åka då - men å andra sidan får man en transportvan pålle. Jo, han har faktiskt löshoppat en meter tidigare så jag är inte så orolig för det egentligen.
Det som går sämst (och då undervisar jag ändå i ämnet) är fotograferingen av min pålle. Har inga nya bilder alls att visa (har inte ens tagit någon när jag sitter på ännu), så ni får hålla till godo med en (last)gammal:
(manen är numer kort och rufsig

)