Sv: 07rnas tråd version 5!
Vacker flicka! Hennes pappa har (är) alltid varit en av mina favorithingstar!
Vacker flicka! Hennes pappa har (är) alltid varit en av mina favorithingstar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoho! Jag har också en bebishäst.. *räcker upp handen*
(Bild från lösdriften i januari iår när vi hälsade på honom)
Quadrat
Qalle - Eminent - Falstaff
valack, ca 170 cm ( )
Fick hem honom från lösdriften/betet där han har varit hittils, mammas egna uppfödning, för ca 4 veckor sedan. Planerar att hantera och jobba honom i ca 8 veckor nu på hösten och sedan får han vila till våren då vi ska sätta igång honom inför 3-års testet.
Har tömkört en del, longerat mycket över cavalettin, promenerat ute i omgivningarna hemma och åkt till ridhus. Suttit på honom 4 gånger och har kommit till start/stopp, höger/vänster och trav på volt i lina samt små uteritter med ledare på vägen hemma. Nästa gång jag är själv i ridhuset ska jag testa att rida lös på honom.
Vi tar det med ro, gör så mkt vi hinner på 8 veckor nu och sedan tar vi resten till våren. Bara så han är lite förbredd när det väl är dags. Gör något med honom ca 3 dagar/veckan.
Här har du Qvintus. Likhet såg jag.
Hälsning Maja
Är det bara jag som inte haft hjärta att kapa manen på min 2½ åring än?
Tycker han är så söt med all man och sen ska han ju ändå ut på lösdriften igen om någon vecka
Är det bara jag som inte haft hjärta att kapa manen på min 2½ åring än?
Tycker han är så söt med all man och sen ska han ju ändå ut på lösdriften igen om någon vecka
Haha, de flesta som jag sett har den färgen och nått vitt i ansiktet
Av de 2-åringar jag sett i tråden så kan jag bara konstatera att min är väldigt långbent och "spinkig" än så länge (och stor jag tog ju Qalle för att få något i normalstorlek), de övriga ser ut som "färdiga ridhästar". Det gör inte min Q på lång väg. Men så hoppas jag att han blir en långbent sporthäst också eftersom jag egentligen inte alls rider halvblod utan mest fullblod och håller på med fälttävlan